Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Joka teistä on synnitön......

/ #22450 Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

14.10.2013 05:05

#22438: - Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Olen hyvin pitkälle samaa mieltä kanssasi. Tällä palstalla usein toistettu väite on, että me "uskikset" olemme aina tuomitsemassa. Tähän sanoisin että tuomiovalta kuuluu vain Jumalalle, ei kenellekään meistä. Sitä paitsi, kyllä me "uskiksetkin" olemme kaikki syntisiä, koska syntiä on niin monenlaista. Raamattu mainitsee synniksi valehtelun,varastamisen,jumalanpilkan, huoruuden, murhaamisen,taikuuden,okkultismin, ahneuden ja kaikenlaisen saastaisuuden. Jeesus sanoi että jo pelkkä ajatuskin (esim. naista himoiten katselu=huorinteko, toisen vihaaminen=murha) on syntiä Jumalan edessä.

Joten kyllä me kaikki olemme syyllisiä Jumalan lain edessä, erona on se että me "uskikset" olemme armahdettuja syntisiä, kun taas ei-uskovat eivät ota vastaan Jumalan armahdusta Jeesuksessa.Toinen asia on sitten että "uskiksien" on varoitettava synnistä, esim. homoudesta, että se johtaa kadotukseen jos siitä ei tehdä parannusta.

"Uskiksen" vastuusta mainitaan Hesekielin 3.luvussa jakeissa 18-19 :  "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. 
Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut."  Jumala vihaa kaikkea syntiä mutta Hän ei vihaa syntistä ihmistä vaan haluaa pelastaa ihmisen.