Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #22079 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vapaat tunteet ja tunnekoukut

06.10.2013 15:55

#22071: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vapaat tunteet ja tunnekoukut

En ole syyttänyt mitään erityistä tahoa, vaan katson miltä maailma näyttää. On itsepetosta, jos ei huomaa, että ihmisellä on yksilötasolla valtava hätä. Ihminen on (länsimaissa ainakin) hukannut ymmärryksen itsestään ja otteen harmoniseen elämään, eikä hän enää osaa sanoa, kuka ja mitä hän oikeasti on. Hänestä on tullut suorittaja, tuotantokoneiston osanen, ja ylläpitää jatkuvan kasvun illuusiota suljetussa tilassa. Jokainen, joka osaa ajatella omilla aivoillaan, näkee miten siinä tulee käymään.

Henkinen pahoinvointi lisääntyy jatkuvasti, ja ihminen oireilee mitä moninaisimmin tavoin. Se, mistä puhut, on itse asiassa terve vastareaktio juuri sille sukupuoli-identiteetin ahdistukselle, josta minäkin puhun. Sille ahdistukselle, joka pyrkii muokkaamaan meistä tietynlaisia mielikuvan mukaisia roolihahmoja. Takerrumme rooleihin, koska pelkäämme katoavamme jonnekin ilman niitä.

Siksi olemme ihan samalla puolella tässä näkemysten sekasorrossa, ja olen aivan samaa mieltä, että avoimuus on oikea tapa löytää itsensä kaiken seasta. Olen nimenomaan peräänkuuluttamassa sensitiivisyyttä, jotta oppisimme tuntemaan todellisen itsemme, sen sijaan että juuttuisimme paradigmoihin ja neuroottisiin kuvioihin.