Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #21899 Re: Re: Re: Re: Uskovat ja homot

03.10.2013 14:52

#21894: - Re: Re: Re: Uskovat ja homot

"Perimmäinen kysymys onkin, mitkä alueet kuuluvat oikeutetusti homoille."

Kysymys on toki ytimekäs, mutta typeryydessään pöyristyttävä. Vastaus on lyhyesti tämä: Kaikki ne oikeudet, mitkä heteroillakin on. Tässä suhteessa juridiset oikeudet laahaavat jäljessä juuri niissä lainsäädännön kohdissa, joita tällä adressilla vastustetaan. Ihmisoikeusmielessä sellaiselle ei ole ensimmäistäkään uskottavaa perustetta. Ja tässä mielessä ei myöskään ole minkäänlaista harmaata vyöhykettä. Homoille ei kukaan vaadi mitään erityisasemaa, kuten lakisääteistä homokiintiötä Big Brotheriin.

Toinen asia on, että laeista huolimatta siviilielämässä homojen ihmisoikeudet eivät aina toteudu, mikä lihallistuu viharikoksissa ja syrjintätapauksissa, esim. tyyliin Lapin Kansa/Johanna Korhonen. Tästä syystä tarvitaan aktiivisia oikeuksien toteutumista edistäviä lakeja, joita juuri parhaillaan päivitetäänkin sekä homojen että transihmisten kohdalla yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolainsäädännössä.