Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #21637 Re: Huhheijaa ja rommia pullo!

29.09.2013 14:22

#21617: - Huhheijaa ja rommia pullo!

"Näistä sanamuodoista tunnistaa aidon homofobin:

'Vaikka minulla ei ole mitään homoja vastaan...,  katson kuitenkin,...' "

Jos mietit, mitä sanoit, ehkä huomaat yrittäväsi suojautua epätoivoisen mielikuvan taakse. Ja jos luit, mitä minä sanoin, saatat huomata, etten minä pelkää homoutta, en tuomitse sitä enkä edes puhu sitä vastaan. Homous on luonnollinen ominaisuus, mutta se ei silti tarkoita, että se olisi kannustettava sellainen.

Siihen ei tarvitse yllyttää, eikä siitä tarvitse tehdä julkista omaisuutta. Jos näin tehdään, siihen pitää olla hyvät perustelut. Tasa-arvo ei ole hyvä perustelu, sillä homoilla on ihan samat ihmisoikeudet Suomessa kuin muillakin kansalaisilla. Että eläimetkin homoilevat ei myöskään ole mikään perustelu, sillä eläimet tekevät paljon muutakin, mitä ihmisten ei tule tehdä. Sitä paitsi ei liene montakaan villiä eläinlajia, jossa kestävät homosuhteet olisivat jonkinlainen standardi tai muuta kuin poikkeus. Ja niin edelleen.

Homofobia tarkoittaa homouden pelkoa. Siihen vetoaminen joka tilanteessa, kun homouden kannattaja kuulee kritiikkiä homoudesta on foobinen reaktio itsessään. Se on pensas, jonka taakse on hyvä vetäytyä muiden keinojen loputtua.