Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #20919 Re: Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

19.09.2013 17:04

#20899: - Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto ....Saanen oman kommenttini laittaa....

'Sinänsä Jumalalla ei ole osaa eikä arpaa vapaan tahdon valintoihin, synteihin. Hän odottaa tyynenä lapsiaan takaisin kotiin'.
Tähän saakka voin olla näkemyksestäsi samaa mieltä kanssasi.

'Oppiläksyt eivät vain tapahdu yhden elämän kautta'.... Tästä olisin eri mieltä, koska uskon, että meillä on tämä yksi elämä aikaa tehdä päätöksiä elämässämme.
'synnit kyllä sulaa pois ihmisen vapaasta tahdosta, kokemusten kautta'....Tähän sanoisin, että kokemuskin voi saada meidät luopumaan siitä minkä koemme synniksi....Saada kaikki synnit anteeksi, tiedostamattomatkin,uskon siihen olevan mahdollisuus uskomalla Jeesuksen kuolleen syntiemme tähden.
'ihminen itse tuomitsee'.... tässä näkisin omantunnon vaikutuksen.
'Jos eri elämiä olisikin....vaan tapahtuu ajan ulkopuolella'....Tämän voisin yhdistää ihmisen maanpäälliseen, sekä iankaikkiseen elämään, et kuitenkaan tarkoittane minun näkemystäni.
'Miksi haluaisit kanssakulkijana tehdä toisen elämän vaikeaksi kun hän voi tehdä sen tarvittaessa itsekin. Jokaisen todellisuus on oma ja siihen kaikilla on oikeus'....Tästä olen ihan samaa mieltä ja lisäisin oman näkemykseni, joka on...Jumala kutsuu, kenet hän tahtoo (raamattu sanoo näin), sillä hänelläkin on vapaa tahto, jota emme voi määräillä. Hänen tietämyksensä ei ole aikaan sidottu, joten hän ennalta tietää (jo aikojen alusta), kuka hänen kutsuunsa vastaa myöntävästi.

Tällaisia, samanlaisia ja erilaisia näkemyksiä ja nekin muuttuvat elämämme kuluessa.
poistun muihin askareisiin....
uskova