Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Vieras

/ #2189

22.08.2013 09:24

50:00
(Nurkkaanasettaminen)
W: Onko joku muu opettaja ilmoittanut, että hän (?) oppilaita nurkkaan?

Nummela: Ei.
(Nummelan vala - Minä ... ... lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.)

W: Olisiko siihen puututtu? (…)

Nummela: Varmasti.
(Minä ... ... lupaan ja vannon kaikkivaltiaan...)

51:00

W: Puhuit tästä, että (…) Kadar painosti opettajaa tekemään Wilmassa jotain. Näinkö se oli?

Nummela: Kyylllä. (iso huokaisu) Kyse … kyse näistä kuudennen luokan pojista ja … ja … ja … ett … seuraavat todistajat … … Holmlund ja ja Savela tulevat tästä tapauksesta kertomaan tarkemmin. Mutta molemmat opettajat ovat olivat olivatööö … sitä mieltä, että heitä painostetaan ja ja ja Kadar vaati vaati nimenomaan … eräälle pojalle … ööö … merkintöjä sinne Wilmaan erityisesti ja ja ja nämä opettajat kyllä sanoivat Kadarille että asia on on hoidettu. (...)

(…)

(Nurkkaanasettaminen)
56:41
W: Tarkistitko tämän ”yksittäisen tapahtuman” (nurkkaanasettamisen) kuorotunnilla Anne Tienhaaralta?

Nummela: Me keskustelimme kyllä asiasta. (…) No, hän selitti sen toisella tavalla.

W: (…) Olet tehnyt kyselyn (nurkkaanasettamisesta) näille oppilaille. Kävikö kyselystä ilmi, että … koskiko se yhtä nurkkaanasettamista vai useita tapauksia (…)?

Nummela: (rykii) (selailee) … … ööö Kyyylllä tällä kävi että että tällä oli vastauksia vastauksia jotka meni sinne vuoteen 2011:kin.

W: Paljonko näillä oppilailla oli aikaa vastata siihen (kyselyyn)?

Nummela: Niin kauan kuin oli tarpeen … (melkein laualen) samassa tilaisuudessa .. ihan rauhassa … katselin ikkunasta ulos, kun kun oppilaat vastasivat.
(…)

1:22:20
(Kuulemistilaisuus koskien irtisanomista)
W: Muistat oltiin siinä kuulemistilaisuudessa ja se olihan aika lyhyt (…) Kadarin puolesta kirjoittamassani kirjelmässä oli menty yksityiskohtaisesti läpi ne ”pallot” ja ja todettu, että niihin ei voi vastata, koska ei ole yksilöity (?) mitä tapahtuma se koskee. (…) Kerroit jo, että katsot, että olet jäävi, mutta kun sinulta ne faktat on tullut, niin kysyn sen vuoksi, että että onko sinulla tietoa siitä, että miksi niitä faktoja ei sitten täsmennetty siinä vaiheessa?

(…)

Nummela: No, nyt mennään semmoseen semmoselle alueelle, että mun välttämättä mun tietämys ei riitä siihen että kuten sanottu niitä oli opetusviraston kanssa yhteistyössä asiakirja … (…) Kyllä ne kaikki asiat, jota nyt tässä tässä on tullut esille niin kyllä ne kaikki asiat on on esimiehille tuttuja asioita.

W: Niin, mutta kun Kadar sanoo, että hän ei pysty vastaan, kun ei kerrota mitä se koskee. Miksi sitä ei täsmennetty?

Nummela: No, mä en osaa tuohon vastata.