Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Vieras

/ #2179

19.08.2013 09:21

01:00
W: Kun tulit (Onkilahden kouluun), selviskö sinulle se, että miksi Juri aikanaan oli tullut musiikkiluokille? Mitkä hänen tehtävänsä (?) siinä oli?

Nummela: … … no, … tiesin, että Juri oli tullut vuonna 84 musiikkiluokille … ja lähti kehittämään sitten (?) sitä musiikkiluokkatoimintaa (?)

W: No, osaatko sanoa nyt sitten, että kuuluiko siihen jotain sanotaan nyt tavallisesta opetustyöstä poikkeavia tehtäviä sitten.

Nummela: No, virallisesti ei kuulunut … mutta … … ilmeisesti hän … hän sitten oli ottanut tehtäväkseen (?) joita ei kuitenkaan hänelle kuulunut.

W: Ottanut siis omavaltaisesti?

Nummela: Sitä sitä en tiedä minkälainen oli silloin aikoinaan kun hän oli tullut, mitä hänelle oli tehtäväksi annettu.

(…)

W: No, paheksuiko joku sitä, että joku (Juri) järjesteli niitä (konsertteja, yhteisiä tapahtumia)? Silloin 2000-2007.

Nummela: … no, minusta … paheksunta oli väärä sana, jos sitä niin kuin käyttäisi.

W: Onko joku muu sana mitä pitäisi käyttää?

Nummela: En, en, en mä en mä osaa löytää mitään muuta sanaa.

(…)

W: Tuliko siinä ilmi (2008 kevään kuulemistilaisuudessa), että Kadar olisi jotenkin aiheuttanut Perälän sairasloman.

Nummela: … … … siitä … siitä kyllä keskusteltiin mutta nyt en muista että mitä mitä siinä siihen muistiossa … mahdollisesti laitettu.
(Nummelan antama vala: Minä … … lupaan ja vannon kaikkivaltiaan …)

W: Onko sinulla muistikuva, että luvattiinko näihin asioihin palata seuraavana syksynä? (…)

Nummela: … … … muistikuvani … oli se että … että … asioita yritetään viedä parempaan suuntaan jatkossa.

W: Mutta pitikö nää erimielisyyden aiheuttaneita asioita, pitikö ne vielä käsitellä syksyllä?

Nummela: No, sitä en en muista, että olisi tarkasti sanottu, että erimielisyyden aiheena o o otettu asiat otetaan uudestaan käsittelyyn. (…)

(…)
30:00 (Kadarin kirje Rakkaat Vanhemmat)
W: (…) se on jossakin (kouluvirastossa tai Tuki ry:ssä) päätetty sama missä (…) Tuki ry on päättämässä, että sinne ei musiikinopettajia kaivata … mutta mitä kautta se tieto tuli esimerkiksi Kadarille tai muille musiikinopettajille. Miten se tieto tuli heille?

Nummela: No, se oli se oli ihan yksinkertaisesti tuki ry:n hallituksen päätös

W: päätös oli, mutta mitenkä ne saivat päätöksen tiedoksi?

Nummela: No, hallituksen kokouksesta pöytäkirjat kyllä lähetetään … lähetetään kyllä … sen listan mukaan, mikä mikä siinä oli oli … mä … mä en osaa sanoa oliko Kadar mukana, mutta .. varmasti iso joukko opettajia ja ja sitten itse hallitus ja tuki ry:n hallituksen kokous pöytäkirjat tulevat myös rehtoreille.

W: No, oletko sinä kertonut siitä esimerkiksi heille? tai onko se mennyt jotain muuta kautta?

Nummela: … … ööö … … (8 sek.) en en en muista muistan tätä … tätä mitä se muistan vain tä(?) ?faktan, että hallitus päätti, että vain yhdysopettaja edustaa.

W: (…) Sari Saari oli kertonut, että pidettiin joku kokous, jossa Nummela pyysi ilmoittamaan, että siihen kokoukseen ei Juri saa enää mennä. (…)

Nummela: No, nyt en muista …

(…)
41:00
Nummela: No, minun mielestä työpaikalla pitää puhua totta.

(…)
44:30
W: No, olisiko halunnut Kadar olla näillä (YT-)kokouksissa mukana?

Nummela: … n-no, … kuten … sanoin, niin tämä sama ongelma oli on ollut esillä monena vuon vuotena. (…)

W: Miten sai Kadar tietoja näistä asioista (?) kokouksissa?

Nummela: No, no nyt nyt tämä poikien asia ja tämä kirjasto-asia ei mitenkään liittynyt Kadarin työhön musiikinopettajan työhön, se oli se oli koul koulun johdon ja luokanopettajan ja huoltajien välinen asia. (…)

W: Mutta eikö kaikkien pidä puuttua …

Nummela: Kaikkien pitää puuttua. (…)