Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #18305 Maaginen kuu

02.08.2013 14:02

Kuun maagiset ominaisuudet välittyvät parhaiten maagikolle rituaalien ja magian kautta, johon liittyvät tunteet, tietäminen ja divinaatio. Kuun heijastava luonne tulee esiin divinaatiotavoissa, joissa hyödynnetään heijastavia pintoja, kuten kristallipalloa, vesimaljaa tai mustaa peiliä. Kristallipalloon tuijottamisen tarkoituksena on keskittää katseensa palloon niin, että silmän väsyessä alitajunta alkaa nähdä pallossa kuvioita ja välähdyksiä, joita hän sitten tulkitsee kykynsä mukaan. Tummaa vesimaljaa käytettäessä kulhon pohjalle asetetaan hopeinen raha, johon katse ja huomio fokusoidaan. Raha symboloi täysikuuta ja näkemisen tekniikka toimii samalla periaatteella kuin kristallipallon kanssa. Heijastavista pinnoista katsomiselle jokainen voi etsiä itselleen sopivimman kuunvaiheen.

Tarot-korteissa kuulle on omistettu kokonaan oma korttinsa. Sen lisäksi kuu näyttäytyy perinteisessä Rider-Waite –pakassa Ylipapittaren kortissa. Ylipapittaren jaloissa olevan kuunsirpin ylitse laskeutuu poimitettu kangas, joka on hyvin merellinen elementti. Veden ja kuun yhteys tulee suoraan esille Kuu-kortissa, jossa on keskeisellä sijalla myös kuun hallitsema rapu. Ylipapittaren kruunu muistuttaa Isis-jumalattaren päähinettä. A Witches´ Bible kuvaa kuun olemusta alitajuiseksi, hunnutetuksi Isikseksi, siinä missä maan on lihallisempi Äiti maa, hunnuttamaton Isis, päivätajunta ja kuun sisar. Kuun funktio Ylipapittaren kortissa on kertoa papittaren heijastavasta luonnosta, hänen asemastaan peilinä, joka heijastaa arkkityyppisen Jumalaisen Äidin valoa. Kabbalistisesti peilaus kuvataan sillä, miten Shekinah antaa heijastuksen sekä ylhäälle Binahiin että alhaalle Malkuthiin.

Järjestelmissä, jotka jakavat ihmisen kehon moneen eri osaan, kuu symboloi eetterikehoa. Kabbalan sefiroista kuu yhdistyy yhdeksänteen, joka on Yesod – perusta. Kyseistä sefiraa pidetään viimeisenä porttina ennen materiaaliksi manifestoitumista, Malkuthia. Kuun väreilevään olemukseen liittyy myös häilyvän illuusion taika. Illuusion ja sen luoman harhan käsittely on eri muodoissaan osa monia initiatorisia koulukuntia. Golden Dawnin järjestelmässä kuun symboloima vaihe käydään läpi Teoricuksen asteella. Ellei maagikko ole täysin tiedostava astuessaan Yesodin portista sisään, voi kuun ikuinen peilaavuus johtaa hänen askeleensa harhaan.

Magian yhdistäminen kuunvaiheisiin voi helpoimmillaan noudattaa yksinkertaisia perusperiaatteita; kasvavalla kuulla kiedotaan energioita kasvattamaan, vahvistamaan, vetämään puoleensa ja synnyttämään uutta. Kuun vähetessä magia ohjataan vähentämään, karkottamaan ja niittämään satoa. Alkemiassa kuu, luna, kuvaa hopeaa ja kuningatarta, joka yhdistettynä kuninkaan kanssa tulee androgyyniseksi. Kuun hallitsemia kasveja kannattaa tutkia tarkemmin yrttiopusten kanssa, joitta voi olla varma tarkoista maagisista vaikutuksista. Kasveista voi harvoin tuumata mitään yleispätevää jokaisen toimiessa niin yksilöllisesti. Kuitenkin yhteisiä piirteitä kuun hallitsemissa kasveissa on usein käyttötapa, joka liittyy unensaamiseen, enneuniin, hedelmällisyyteen, rauhaan ja parantamiseen. Kuun heijastamaa valoa itsessään pidetään maagisena ja sen haltuun on uskottu voima pyhittää ja ladata esineitä.

Metalleista kuulle on omistettu hopea, jota onkin usein käytetty kirjallisuudessa kuvaamaan kuun heijastamien säteiden väriä. Kivikunnasta kuuhun ja jumalattareen yhdistetään voimakkaimmin kuukivi. Maagisia ohjeita kuukiven voiman hyödyntämiseen löytyy aina tulevaisuuden näkemisestä selluliitin karkottamiseen. Tulevaisuuteen katse avautuu, kun rakastunut pari laittaa kuukivet suuhunsa täydenkuun aikana. Selluliitti kuulemma ottaa hatkat, kuun kiveä tarpeeksi hartaasti hieroo reisiinsä. Vaikuttipa kuukiven voima tai ei, niin ainakin aktiivinen hierominen elvyttää reisien verenkiertoa. Muita kuulle omistettuja kiviä ovat muun muassa helmet ja opaalit.

Jos kärsit ikävistä syylistä, niin niistäkin on helppo päästä eroon kuunvaiheen ollessa vähenevä. Etsit vain käsiisi kuolleen ihmisen, jonka ruumista hierot kolme kertaa kädelläsi ja sen jälkeen koskiessasi syyliä ne katoavat. Teksasilainen resepti samaan vaivaan kehottaa heittämään kuolleen kissan täysikuulla ison puunoksan yli, niin johan syylät katoavat. Mikäli heittelet kuolleita kissoja pihallasi kovinkin aktiivisesti, myös lähimmät naapurit saattavat kaikota kauemmaksi.