Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #16930 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 15:05

#16921: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

On kiinnitänyt huomiota jo toistakymmentä vuotta sitten teologisen tiedekunnan "ryhmään". Vastaus on vuodelta 2000 Raamatun kysymyksiä ja vastauksia sivustolta.

Kysymys seksuaalinen poikkeavuus ja kirkon virka    / ihan ulalla
Kun tämä suvaitseminen nyt tuntuu olevan niin tärkeätä niin onkohan mahdollista, että meillä Suomessakin on jonakin päivänä pappeja,jotka elävät kyseisessä suhteessa?
Laajempi kysymys
Tämä ei ehkä ole aivan suoranaisesti Raamattuun liittyvä kysymys ja olen kyllä jo lukenut aihetta sivuavan kysymyksen ja perusteellisen vastauksenkin tältä palstalta, mutta jatkaisin vähän. Olen hyvin, hyvin hämmentyneenä seurannut tätä homo ja lesbo -keskustelua. Mm. Horisontti-ohjelmassa olivat äskettäin esillä sekä saksalainen että norjalainen pappi, jotka edustavat kyseisiä vähemmistöjä ja elävät suhteessaan kaiken kansan tieten. Myös Suomessa ollaan menossa näiden suhteiden virallistamiseen joskaan ei tietääkseni vielä siunaamiseen.
Vastaus
Vastaaja
Hits
Jarmo Sormunen
04.12.2000
Tämä on ilmeisesti vain ajan kysymys.
Laajempi vastaus
Myös meillä Suomessa ollaan menossa tähän suuntaan kovaa vauhtia. Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa nämä askeleet on jo otettu, Raamatulle uskollisten äänekkäästä vastustuksesta huolimatta. Yhteiskunnallisen lainsäädännön muuttuminen avaa tähän tietä. Jo nyt kirkossamme on pappeja, jotka elävät homoseksuaalisessa suhteessa, vaikkakin salaa. Esimerkiksi Helsingin Teologisessa tiedekunnassa on ollut jo toistakymmentä vuotta hyvin aktiivinen homojen ryhmä, joka on pyrkinyt vaikuttamaan kirkossamme tähän suuntaan.
Paineet homopastoriuteen kasvavat moraalisen ilmapiirimme muuttuessa yhä sallivammaksi. Mitään teologista estettä sille tuskin nousee, onhan kirkkomme luopunut jo monessa muussakin asiassa Raamatun selkeästi ilmaisemasta opetuksesta. Sitten kun kansa tarpeeksi vaatii, piispat ja kirkolliskokous kumartavat kauniisti ja päättävät avata paimenen viran myös homoseksualistisessa suhteessa elävälle henkilölle.
Mutta me saamme rukoilla, että siihen kuluisi vielä mahdollisimman paljon aikaa. Jumala kuulee rukouksemme ja vastaa niin kuin armossaan hyväksi näkee. Meidän tehtävämme on rohkeasti pitää esillä Raamatun opetusta ja varoittaa kirkkomme päättäjiä osallistumasta tällaiseen syntiin.