KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Vanha jäsen
Vieras

/ #1819 Kitumaankin voi jäädä

03.04.2011 11:43

Unohtui aiemmista viesteistä: AMPUMINEN EI OLE HYVÄ LOPETUSKEINO KISSOJEN KOHDALLA! Moni kissa on kituen kuollut haavoihinsa, kun ne on ammuttu luontoon. Myös loukussa oleva kissa ei aina kuole ensi laukaukseen. Olipa 2-3v sitten oikeudessakin juttu, jossa löytöeläinhoitolan pitäjää(entinen sey:n eläinsuojeluvalvoja) syytettiin laittomasta kotikissan taposta. Kaiken huippu oli se, että patologin lausunnon mukaan kissaraukka oli elänyt pitkään ampumisen jälkeen(muistaakseni 2-3 tuntia).
Vaikka kissa tietenkin kärsii henkistä stressiä kuljetuksessa eläinlääkäriin nukutettavaksi, niin kuitenkin se on parempi ratkaisu .Eikä se villikissa pahemmin stressaannu siinäkään, jos se saa olla tarkkailussa VAPAANA HUONEESSA, jossa on lymypaikkoja . Itselläni on ollut lyhytaikaisessa, että pitkäaikaisessa (liki 20v) hoidossa täysvillejä villikissoja, joten puhun siis kokemuksesta.
Hyväksyn silti täysvillien kissojen nukuttamiset!

Kun lähtee loukuttamaan , niin koskaan ei tiedä, mitä tuleman pitää. Tarkoitus voi olla loukuttaa karannut kotikissa ja saaliiksi tuleekin 3 arkaa aikuista kissaa ja pentu. Koska loukutus tapahtui tallien ja talojen lähistöllä, niin kissat piti ottaa tarkkailuun . Häkki ei ole hyvä tarkkailupaikka aroille kissoille, vaan kotihoitopaikkoja tarvitaan. KKY:ssäkin on henkilöitä, jotka suostuvat ottamaan arkoja kissoja ja on myös kokeneita loukuttajia, kuten Pirjo Peltoniemi. Miksi heidän ei anneta auttaa ?
Jos iäkäs hallitus ei itse jaksa tehdä käytännön eläinsuojelutyötä, niin miksi se evätään myös henkilöiltä, jotka haluavat ja jaksavat tehdä kenttätyötä. En ymmärrä vieläkään.
VALISTUSTA, LEIKKAUSTEMPAUKSIA JA LOUKUTUSTA PITÄÄ TEHDÄ RINTA RINNAN ! Joko vihdoinkin rautalangan vääntö meni hallitukselle perille?????Toivottavasti!!!!!