Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

p.

/ #15754 Re: Perimmäisten kysymysten äärellä...

16.06.2013 07:42

#15752: Virgo92 - Perimmäisten kysymysten äärellä...

Hei Virgo!  Kirjoitteletkos sieltä mailtapäin.  Aattelin juuri,  että onkohan se Virgo unohtunut sinne kesämökillensä.  Kun puhuit tuosta tieteen ja uskon suhteesta,  katsoitko eilen mahdollisesti Puolimatkan ja Nummelan keskustelua?
Se oli mielestäni yks parhaita,  jollakin tavalla elävämpi myös ulkoiselta olemukseltaan koko ohjelma.

( Olen niin hassu,  että en voi olla laittamatta painoa myös tällaisille seikoille,  kuin  nämä kuvaustaustat,  värit ym. puitteet.
Ne vaikuttaa kokonaismielikuvaan asiastakin,  halusi sitä tai ei.  Täysin musta tausta,  jota tv 7  käyttää liian usein on käsittämätön.  Ja " värjää monen hyvän ohjelman".   Anteeks vuodatukseni!   Mutta toivoisin niin ,  että maailman valosta
puhuttaisiin myös valossa,  eikä aina pimeydessä!

No itse asiaankin vois tietysti mennä:  Kyllä näitä välivaiheita,  erilaisia voi olla  tässä hengenelämän kaaressa. Itse aina huomaan muutaman vuoden takaisista asioista,  niitä muistaessa,  että kuinka ihmeessä olen voinut toimia noin!  Ehkä sitä sittenkin muuttuu tällä tiellä, vaikkei  nää itse.    Sanahan sanoo jotenkin upeasti,  että kirkkaudesta kirkkauteen muuttaa Herra,  joka on henki.

Tappouhkauksiin on vaikea tai mahdoton ottaa kantaa,  kun ei pysty samaistumaan sellaiseen ajatusmaailmaan.  Onhan silloin koko ihmisenkin kehitys täytynyt loksahtaa sivuraiteille.  Tuollainen kertoo koko moraalin jääneen ainakin joillain alueilla kehittymättä aikuisuuteen asti.