KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

kirjanpitäjä/ tilitstoyrittäjä
Vieras

/ #1606 Re: Taloudenhoitajasta

25.03.2011 09:55

#1576: Merja Lehto - Taloudenhoitajasta

Tuohon kirjoitukseen verraten, asiasta toki sen enempiä faktoja tietämättä, ihmettelen vielä suuremmin taloudenhoitajan palkkiota. Epäsuhde kuitenkin tilitoimiston palkkion, joka oletuksena sisältää varsinaisen kirjanpidon, tilinpäätöksen ym. normaalit toimet, ja taloudenhoitajan palkkion välillä on erittäin suuri.

Käsittääkseni kyseinen yhdistys perustuu vapaaehtoisvoimin tuotettavaksi toiminnaksi, mutta tälläisen palkkion maksaminen on vapaaehtois- ja lahjoitusvaroista aika suhteeton. Olettaen myöskin, että niin suurta määrää ei taloudenhoitajalle työtä ole joka tämän perustelisi, ja olettamus taas perustuu tuohon kirjanpidon veloitukseen. Kyseinen veloitus tilitoimistolla kun on hyvin pienen yrityksen vuosi veloitus. Korostan HYVIN pienen..

Kehoittaisinkin nyt jäsenistöä hivenen tarkastelemaan yhdistyksen kirjanpitoa, ihan tosite kohtaisesti. Ja lähinnä sellaista jäsenistön henkilöä, joka kyseisestä asiasta omaisi vähintään kirjanpitäjän koulutuksen ja kokemuksen, eikä fanaattisesti kuulu kumpaankaan ryhmään - siis puolesta tai vastaan.

Yhä edelleenkään, minulla ei ole KKY.n kanssa mitään tekemistä, mutta olen ketjua lukenut ja lähinnä vain tämän taloudenhoidon tiimoilta - jotkut asiat vaikuttavat hyvin kummilta, vaikka ne suhteuttaisi siihen, että tieto täällä ei ole tarkastettua, vaan jonkun ihmisen mielipide.