Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #13782 Viestinviejä vaihtui

18.05.2013 07:30

Sateenkaariyhteisöt ry nimittää Kansainvälisenä homofobian vastaisena päivänä 17.5.2013 kansanedustaja Lasse Männistön (kok) homofobian vastaisen työn Hyvän tahdon lähettilääksi 1705-juhlassa Helsingissä. Edellisen kauden lähettiläänä toimi Olavi Uusivirta.

Männistö on toiminut näkyvästi yhdenvertaisuuden puolesta. Hän toimi vetäjänä tasa-arvoista avioliittoa koskevan lakialoitteen taustalla toimineessa eduskunnan työryhmässä. Lakiesitystä ryhdyttiin edistämään kansalaisaloitteena eduskunnan lakivaliokunnan hylättyä 76 kansanedustajan allekirjoittaman lakiesityksen.

- Minulle itselleni tasa-arvo on jakamaton oikeus, joka kuuluu ihan jokaiselle. Sen takia tämä työ on niin tärkeää, sanoo Männistö 17. toukokuuta 1705-sivustolla julkaistussa ensimmäisessä lähettilään videotervehdyksessään.

Männistö on ilmaissut toimivansa jatkossakin tasa-arvoisen avioliittolain ja yhdenvertaisuuden puolesta.

- Uskon, että kyse ei ole siitä, että säädetäänkö tasa-arvoinen avioliittolaki. Kyse on siitä, milloin se säädetään, sanoo Männistö

Lopuksi Olavi Uusivirran mainio tulkinta Aleksis Kiven klassisesta runosta: