Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

p.

/ #13525 Re:

13.05.2013 22:24

#13511: -

Miten tästä tulee käsitys sorrosta?  Luen itseni näiden samojen sanojen alle!

Jos olisin vaiti,   rakastaisinko silloin?   Jos olisit itse kulkenut ansan päältä ja havainnut sen,  voisitko olla kertomatta sitä minulle,  jos näkisit minun kulkevan samaan suuntaan. -  Et pelkästään huutaisi,  vaan ryntäisit ottamaan minusta kiinni ja kiskoisit väkisin sivuun.  Vaikka pärräisin pahuksesti sinulle,  ja toivottelisin sinut jonnekkin kuuseen,  et antaisi sen estää sinua pelastamasta minua??    Ethän ?       Mieti ystävä hyvä tältä kannalta.   Voisitko?

Silti rakkauden sana on jäänyt liian vähälle.  Joku tässä sitä toi  vähän aikaisemmin.     Kukaan meistä ei ole tullut Jumalan luo kovan sanan houkuttelemana. Siksi emme voi sitä muiltakaan vaatia!  Sana on tuotu esiin ja se riittää.  Ei voida pakottaa näissä asioissa.                                                                                                                                                                                                           Hän oli häväisty niin syvästi ristillä meidän tähtemme,

Maailman  Kaikkeuksien Luoja roikkui alastomana ihmisten edessä,  kirousta kantavana,  Iho kokonaan hakattuna ja kudokset sen alla.  Roomalaisen väkäruoskan jäljiltä,  kaksi kertaa neljäkymmentä lyöntiä.  Naulat lyötyinä ranteen ja akilleksen hermoihin,  läpi kivuliaimpien kudosten.  - Ja niiden päällä koko ruumiin paino.  Ja sydämen päällä Jumalan viha:  .  Suurin syntinen,  yhtä kirousta koko ihminen.  Jumala ja ihminen.  Hän tuli kiroukseksi.

Mutta Esirippu repesi,  lakiliitto murrettin keskeltä halki,  Jumalan sydämeen aukaistiin tie, tai paremminkin,   Jumalan sydän halkesi keskeltä kahtia.   J a   lähde avautui kirkas jokaiselle.  Ja koko Jumalan sydän  ojentui rakastamaan. " Minä tahdon "   -"Enkä tahdo vain anteeksi antaa, ja kaiken pahuutes pestä ja puhdistaa,  vaan saanhan sinua rakkaudessani myös kantaa ja omistaa aivan kokonaan?