KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Timo P.

/ #1490 Erikoinen käsitys asiasta

04.03.2011 21:12

#1482: Vieras - Re: Joku roti tähän on saatava

Kirjoitit, että "Jos esim. PP:lle tai jollekulle muulle ilmoitetaan mahdollisista ulkona olevista kissoista, niin tokihan hän ne sieltä hakee. Vai hakeeko? Jokaisen velvollisuus on osallistua avun tarpeessa olevien eläinten auttamiseen, jos sellaista tulee omalle kohdalle.  Kissoja ei ole ennemminkään maastoon lähdetty ETSIMÄÄN, vai onko?"

On surullista, että vieläkin tämä asia voi olla epäselvä. Kymmenittäin on tälläkin keskustelupalstalla kirjoitettu viestejä, jossa lukuisat ihmiset ovat yrittäneet valaista asiaa. Näköjään tuloksetta.

Mutta vielä jaksan silti yrittää:

Ennen kuin vaimoni PP:n sijoittajatoiminta KIELLETTIIN KKY:ssä, hän todellakin lähti etsimään ilmoitettuja kissoja "maastosta". Tarkoitan tosin maastolla tässä asiassa sellaista aluetta, joka säännömukaisesti kuului jonkun yksityisen pihapiiriin tai sen välittömään läheisyyteen. Sillä ei villiintyneitäkään (lue: arkojakaan) kissoja asustele missään kallioiden koloissa, vaan ihmisasumusten välittömässä tuntumassa. Syy on yksinkertainen: sieltä löytyy ravintoa.

Sinun mielestäsi "tokihan hän ne sieltä hakee". Onko Sinun mielestäsi reilua, että jos ilmoitus tulee vaikkapa Sastamalasta, että siellä on joku yksinäinen kissa, niin Pirjon PITÄISI mennä loukuttamaan sitä täältä Orivedeltä asti? Siis nyt, kun KKY on kieltänyt häntä sijoittamasta yhtäkään kissaa ensikoteihin ja kieltänyt meitä toimimasta ensikotinakaan?

Sitten kyllä minäkin sanon jo, että EI KÄY! Rivijäsen TP (minä) ja nykyisessä asemassa oleva PP olemme nyt "samalla viivalla". Ei kai kukaan KKY:läinen komenna minuakaan lähtemään pelastamaan jotain kissaa mistä vain? Mitäs muut KKY:läiset sitten tekevät? Miksi kukaan muu lähempää ei voisi tehdä jotain?

Väität, että "jokaisen velvollisuus on osallistua avun tarpeessa olevan eläinten auttamiseen". Olen samaa mieltä: JOKAISEN.

Yksityisesti toki minä ja vaimoni Pirjo Peltoniemi voimme niin tehdäkin. Mutta se ei sitten kuulu KKY:lle millään tavoin.

Enkä ota sitten moitteita vastaan siitä, millaista kissatoimintaa harrastamme yksityisesti. Sen on jokaisen yksityisasia. Nythän harrastustoimintamme KKY:n kautta on täysin mahdotonta; se on laitettu täysin jumiin jo kaksi kuukautta sitten.

(Tiedoksi: tilamme ovat paikallisen eläinlääkarin tarkastamat ja hyväksymät.)