Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #12093 Re: Re: Re:

29.04.2013 19:07

#12089: - Re: Re:

Itse asiassa hän ei ole paneutunut homoseksuaalisuuden sairausleiman poistamiseen, sillä se on poistettu Suomessa jo 1981 ja väitöskirja taas on valmistunut 1997. Olitko koskaan kuullut, että homoseksuaalisuutta ei tosiaan pidetä enää nykyaikana sairautena, ei ole pidetty enää 32 vuoteen? Väitöskirjassaa Olli Ståhlström vain referoi sen historiallisen prosessin, joka johti sairausleiman poistoon ja tekee sen hyvin perusteellisesti. Hän myös aiheellisesti kritisoi sitä, että Suomessa tahallisesti yritettiin vielä sairausleiman poistamisen jälkeenkin uskonnollisista syistä muutamien psykiatrien taholta levittää yhäkin vanhaa tutkimustietoa, vaikka muu tiedemaailma oli ne jo hylännyt. Siksi eräs näistä uskonnollisen vakaumuksen omaava psykiatri tosiaan haastoi hänet oikeuteen, mutta hävisi jutun. Erikoista tosiaan, että nyt, vielä 16 VUOTTA myöhemminkin, kun jopa koko suomalainen psykiatrikunta on luopunut näistä mielikuvista, niihin törmää tällä palstalla...

Ja ilman muuta saat olla mitä mieltä haluat, ja puolustaa mitä ikinä haluat, minua ei oikeastaan kiinnosta se ollenkaan. Olen kiinnostunut vain siitä, ettei täällä tahallisesti levitetä väärää tietoa homoseksuaaleista tai tahallisesti herjata näitä ihmisiä. Jokaisella on oikeus näkemykseensä, mutta yksinkertaisesti sanoen on ilkeää solvata, panetella, levittää väärää tietoa, vihjailla yhteydestä rikolliseen käyttäytymiseen jne, vaikka olisikin itse mitä mieltä tahansa.