Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #12040 Re: re: Lapsi ei ota mallia vanhemmilta

29.04.2013 09:20

#12030: - re: Lapsi ei ota mallia vanhemmilta

"Sama koskee homoseksuaalisuuttakin - jos vanhemmat osoittavat hyväksyntää homoseksuaalisuuden harjoittamiselle, lapsetkin tekevät samoin."

Tämähän Sinua tuntuu eniten huolestuttavankin - että lapset hyväksyisivät ihmisten oikeudet olla omanlaisiaan!!!

Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että joku heitä hyväkseen käyttäisi. Se on aina tuomittavaa tekijän ja uhrin sukupuolesta riippumatta.  Sotket aikuisten "perversion" mallioppimisen ja hyväksikäytön pakkomielteisellä tavalla, jota ei tunnu mikään järkiperustelu järkyttävän.

Mutta otetaanpa vielä todennäköisyysmatematiikkaan perustuvat lähtökohdat niiden sijalle. Aikuisista on homoja arviolta kaksi sadasta (arvioita on monia, otan tässä nyt yhden niistä).  Myös lapsista on sama luku, jolloin homoparin (jos kaikki homot operustaisivat perhaan) lapsen todennäköisyys olla homo on kaksi sadasta noissa tapauksissa. Tällöin heidän todennäköisyytensä olisi neljä kymmenestä tuhannesta koko väestössä. Koska ei ole oletettavaa, että homoparit esittelisivät seksiaktejaan lapsille sen enempää kuin heterotkaan, riski mallioppimistilanteeseen on sama. Ajatellaan sille kuvitteellinen arvo yksi tuhannesta (joka on varmaan rankasti yliarvioiva). Näin heterolapsen riski altistua mallioppimiseen olisi heteroperheessä n. 1/1000 ja homolapsen likimain nolla. Koska perheistä valtaosa on heteroperheitä, altistuminen olisi siis myös lähellä arvoa yksi tuhannesta. Homolapsen riski altistua homoperheessä olisi näillä olettamilla myös 1/1000 ja heterolapsen likimain nolla. Kuitenkin noita homolapsia on homoperheissä vähän, tässä se oletettiin arvoksi kaksi sadasta. Tällöin homoperheissä olevan homolapsen altistuminen olisi koko väestön tasolla tuhannesosa luvusta 4/10000 eli neljä miljoonasta.

Ja huomattavaa edelleen on, että lähdin olettamuksestasi, että tällainen mallioppiminen on olemassa. Lienee tottakin, että lapset saattavat traumatisoitua seksin runsaasta näkemisestä liian varhain. Traumatisoitumisen aste ei riipu kuitenkaan siitä, onko kyse homo- vai heteroseksistä. Lapsen seksuaalinen orientaatio ei myöskään muutu tällaisista kokemuksista. Ja jos väität perusteetta, että homot esittelevät lapsille aktejaan heteroja enemmän, syyllityt jälleen ihmisryhmän leimaamiseen, joka on rikoslaissa kielletty.