Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #12022 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Arvokeskustelun avaus

29.04.2013 06:40

#11996: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Arvokeskustelun avaus

Ja huomaatko, että noiden vuosien jälkeen seurasi SOTA. Vai meinasitko, että olisit elänyt juuri nuo vuodet 1919-1939 eli 20 vuotta, et pidempään? Et kokenut mitään sen jälkeen? Tämä menee nyt niin käsittämättömän utopian puolelle, että väkisinkin suututtaa. Minä olen ikäni kuullut omien isovanhempien tarinoita aina 1900- luvun alusta lähtien ja pidän ensinnäkin vääryytenä sen ajan ihmisiä kohtaan väittää, että silloin oli helpompaa kuin nyt. Toiseksi pidän vääryytenä vähätellä sitä yhteiskuntaa, jonka sukupolvet ennen meitä meille loivat. Monet nykyajan ongelmat ovat nykyajan ihmisten aikaansaamia, eivät ajan vika.

Tutkimusten mukaan mielenterveysongelmia ei tuohon aikaan juuri diagnosoitu. "Hullut" olivat vaivaistaloissa, tai kuten eräässä perheessä, jossa mies sitoi hullun vaimonsa sängynjalkaan kiinni, ettei tappaisi lapsia. Ja tauteihin KUOLI silloin PALJON enemmän ihmisiä kuin nykyään. Espanjantauti tappoi maailmassa 30-100 MILJOONAA ihmistä, Suomessakin 25 000!! Mutta onhan meillä nytkin tuo sikainfluenssa. Hui.