Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #11895 Re: Re: Re:

28.04.2013 16:05

#11879: veritas - Re: Re:

Huomaanpa, että tulkitset Raamattua, et lue sitä niin kuin sinne on kirjoitettu, Paavalin teksti on yksiselitteisesti seurakunnan kaitsijoita koskeva. Siitä on johdettu myös katolisen ja ortodoksipapin siviilisäätysäännöstöt, joskin ne ovat keskenään erilaiset. Siinä ei kuitenkaan puhuta sanaakaan maallikkojen avioliittosäännöksistä. Samoin Daavidin ja Joonatanin tilanteesta esität vain tulkinnan, et mitään varmaa. Abrahamin, Jaakobin ja Daavidin jalkavaimoista vaikenet kokonaan.

Demonstroit tällä tekstilläsi loistavasti sen, kuinka fundamentalistit väittävät lukevansa Raamatusta selkeän yksiselitteistä pyhää totuutta, mutta todellisuudessa vääntävät ja vääristelevät merkityksiä ihan oman, peräkylän asenteisiin perustuvan teologian tarpeisiin. Täällä ei voi tehdä niin kuin islamilaisissa maissa, joissa imaami tulkitsee Koraanin totuuksia mielensä mukaan lukutaidottomille ihmisille. Sen takia uskonlahkoissa on "Raamattutunteja", joissa varmistetaan, että väki varmasti lukee tekstiä uskonjohtajan antamat laput silmillään.