Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

P.

/ #11495 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

26.04.2013 11:51

#11493: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Juu, kyllä minäkin oon tavannut näitä, esim paljon arkeol.kaivauksia tehnyt Eero Junkkaala on evol:n kannalla. Ja on silti e rittäin kirkas ja rikkaasti R:ttusta ammentava.  Eerokin katsoo, että ajanjaksot eivät oikein mahtuisi muuten historian kulkuun, jos aikataulu otettaisiin R:tusta.  Mutta paljon on uutta yksittäistä löytöä tehty, jotka puhuvat nuoresta maapallosta,  toisaalta ajanmääritys menetelmistä myös löydetty perustavalaatuisia puutteita.  Mutta en ole asiantuntija minkäänlainen. Maailmalla on muistaakseni noin 700 tiedemiehen luomisuskoon perustautuva ryhmittymä.

Minkähän takia lestadiolaisuudessa ei korosteta ihmisen persoonallista jumala-suhdetta, osaatko sanoa?