Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #11193 Re: Re: Re: Re: Re: Pelastakaa lapset.

24.04.2013 06:35

#11152: P. - Re: Re: Re: Re: Pelastakaa lapset.

No asiaahan on tutkittu, ja todettu, ettei yhteyttä ole. Ajatteletko, että homoseksuaalisuuden sairausleimaa olisi poistettu Suomessakin viimein 1981, jos asiantuntijat eivät olisi tästä vakuuttuneita? Ajatteletko, että jonkun täällä kirjoittelevan tietotaso aiheesta olisi mahdollisesti laajempi kuin näiden asiantuntijoiden? Jos olet omalta osaltasi vielä epävarma siitä, mihin tietoon uskoa, niin tässä on Kalifornian yliopiston psykologian professorin Gregory M Herekin hyvin perusteellinen selvitys asiasta kaikkine aihetta koskevine tutkimuksineen (myös niiden, joita Petri Paavola (jolla btw ei ole alan koulutusta) on käyttänyt omissa kirjoituksissaan virheellisesti tukemaan väärää johtopäätöstään asiasta) ja siitä, miten tutkimukset on tehty ja kuinka luotettavia ne ovat tieteellisesti arvioituna:

Juttu on pitkä, mutta johtopäätöksenä kaikesta lääketieellisestä aihetta koskevasta tiedosta professori Herek toteaa:

"Conclusion

The empirical research does not show that gay or bisexual men are any more likely than heterosexual men to molest children. This is not to argue that homosexual and bisexual men never molest children. But there is no scientific basis for asserting that they are more likely than heterosexual men to do so. And, as explained above, many child molesters cannot be characterized as having an adult sexual orientation at all; they are fixated on children."

Hän toteaa myös, ettei aihetta ole edes paljoa tutkittu, koska on aina tiedetty, ettei tällaista yhteyttä ole. Tosiasiaa on toki turhaa tutkia.