Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #11110 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

23.04.2013 14:44

#11108: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Haha! Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Tämä ei ole mikään peruste. Tällaista politiikka on kyllä aikoineen harrastettu Yhdysvaltain Etelävaltioissa, joissa nähtiin, että mustaihoiset ovat aivan yhtä tasa-arvoisia kuin valkoihoisetkin, kun heillä on omat koulunsa ja omat asuinalueensa. Nämä olivat ns. Jim Crow-lakeja ja niiden mukaan mustaihoiset olivat erillisiä mutta yhdenvertaisia (separate but equal).

Minusta tämä heteroiden liitto - homojen liitto - asetelman perusteleminen tasa-arvoksi on ihan vastaava tilanne sen kanssa, onko mustille erilliset wc:t ja valkoisille erilliset. 1954 Yhdysvalloissa viimein päätettiin, ettei erillisyys eri rotujen kesken olekaan tasa-arvoista. Samoin ei ole mitään järkeä erottaa mitään kansanosaa jonkin keinotekoisen seikan suhteen erilliseksi toisista. Mieti omalle kohdallesi: olet sanonut, että sinulla on asperger. Miltä tuntuisi, jos aspergeria sairastaville säädettäisiin oma avioliittomuotonsa ja muille omansa? Entä jos tätä perusteltaisiin sillä, että tämähän on tasa-arvoa, sillä eihän muilla puolestaan ole oikeutta asperger-liittoon kuin aspergeria sairastavilla! Mutta olisiko sinusta oikeudenmukaista, että sinut lokeroitaisiin ja laitettaisiin aspergerisi perusteella kokonaan eri ryhmään kuin kaikki muut? Että sinun täytyisi jokaista virallista lappusta täyttäessäsi rastittaa kohta: asperger-liitossa ja siis antaa tämä tieto itsestäsi uudelleen ja uudelleen, vaikka haluaisit vain samanlaisen kohtelun kuin kaikki muutkin, etkä tulla esim. syrjityksi aspergerin takia vaikkapa nyt töihin otettaessa tai asuntoa vuokratessa?

Ei varmaan ollut kivaa lukea tekstiä, jossa aspergerisi mainitaan noin useaan kertaan? Ihan samalta tuntuu homoseksuaaleista tulla koko ajan luokitelluksi ensisijaisesti homoseksuaaliksi homoseksuaalien liitossa olevaksi, ja vieläpä niin, että tähän homoseksuaalisuuteen liitetään jatkuvasti loukkaavia vääristelyjä pedofiliasta ja kaikenlainen haukkuminen heterojen puolelta on aina ja kaikkialla sallittua sen perusteella, että raamatussakin niin sanotaan. Jokainen meistä haluaisi varmaan olla ensisijaisesti IHMINEN ja tulla kohdelluksi ihmisenä ihmisten joukossa, ei aspergeria sairastavana, ei vanhuksena, ei rumana, ei vaaleahiuksisena, ei homoseksuaalina eikä edes heteroseksuaalina. Vaan ihan pelkästään ihmisenä. Homoseksuaalinen ihminen ei ole nykyisen lääketieteellisen tiedon mukaan valinnut homoseksuaalisuuttaan yhtään sen enempää kuin sinäkään aspergeriasi. He eivät ole sellaisia ärsyttääkseen heteroita tai tehdäkseen tahallista syntiä tai romuttaakseen yhteiskuntajärjestelmää. Ja meidän olisi aika myöntää tämä ja ymmärtää, että heillä on homoseksuaalisuudestaan huolimatta aivan samanlainen oikeus olla ihmisenä ihmisten joukossa kuin kaikilla muillakin. Ihan niin kuin sinulla on oikeus tulla kohdelluksi ihmisenä tasa-arvoisesti aspergeristasi huolimatta. Se on inhimillisyyttä ja oikeudenmukaisuutta.