Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #10816 Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

20.04.2013 10:47

#10804: Vieras - Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Myöskään epätotuus ei pala tulessa, sillä totuuden tavoin se on abstrakti käsite, jolla ei ole mitään fyysistä hahmoa, joka voisi palaa. Katsohan sinä tämä järkevää puhetta sisältävä video. Erityisen hauska on kohta, jossa Herra Williamson sanoo:

"Sain myös kirjeen, jossa kerrottiin, että tulen palamaan ikuisesti helvetin tulessa. Tämä oli paha virhe, sillä minulla on yliopistotutkinto fysiikasta. Tein laskelman käyttäen fysiikan termodymamiikan lakeja - otin arvoiksi painoni, ruumiini kosteuden ja niin edelleen. Oletin liekkien olevan noin 5000 astetta kuumia ja sain tulokseksi, että palaisin 2,1 sekunnissa. Se tuskin on ikuisuus."

Huomaatteko, että koko keskustelussa on kyse taikauskon ja tiedon välisestä ristiriidasta? Herra Williamson sanoo myös:

"On aika kohdata totuus. Kysymme yksinkertaisesti vain, eikö kahdella toistaan rakastavalla ihmisellä ole oikeus saada virallista liittoa. Se on kaikki, mitä tässä ollaan tekemässä. Emme ole julistamassa ydinsotaa toista valtiota vastaan tai pyyhkimässä pois koko maataloussektoria.

---

Voin varmuudella luvata, että aurinko nousee huomennakin. Teini-ikäinen tyttäresi luulee yhä tietävänsä kaiken. Kiinnityksesi eivät kasva. Et tule saamaan ihosairauksia, kutinaa tai liskoja sänkyysi. Maailma yksinkertaisesti säilyy ennallaan. Joten tästä on turha tehdä niin isoa numeroa."