KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Jaana Vuorenpää
Vieras

/ #1341 Re: Re: Re: Re: säätiöittäminen

23.02.2011 00:15

#1340: Virpi Koivula - Re: Re: Re: säätiöittäminen

Perusruuat ja hiekat KKY:ssä maksetaan, sekä eläinläärikulut lääkkeineen, jos kissa pitää leikata. Samalla se rokotetaan ja tatuoidaan. Muutoin kissan vieminen sairastapauksessa pitää kysyä ruinaamalla erikseen Tertulta. Pentujen rokotukset ja yleensäkin kissojenterveystarkastukset eivät kuulu maksettaviin kuluihin. Minusta jokainen pihalta talteenotettu katti olisi hyvä tarkastaa eläinlääkärillä. Me ensikodit emme ole mitään lääkäreitä. Ruokien suhteen voisi olla niin ikään joustoa. Kissat, varsinkin huonokuntoisemmat, tarvitsevat välillä parempaa ruokaa. Esimerkiksi raakaa lihaa ei korvata. Annan aina vähintään kerran pari viikossa kissoille raakaa lihaa ja maksan ne kiltisti omasta pussistani. Kermaviili ja voi nokareet silloin tällöin tuntuvat myös kelpaavan kissoille hyvin.:) Tuntuu hassulta, että näissä kissakuluissa yhdistyksessä säästellään koko ajan mutta muualla rahaa syydetään ulos. Esimerkiksi nämä 16 000 euron summa taloudenhoitajan palkkaan, kun olisi ilmaisia ja päteviä tekijöitäkin tehtävään. En sulata myöskään hallituksen henkilökohtaisten asianajopalkkioiden maksamista yhdistyksen rahoista. Puhutaan kuitenkin tuhansista euroista.