Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Alkup. kysyjä

/ #9136 Re: Re: Re:

12.04.2013 10:51

#9120: - Re: Re: Kysymykseni kuului, että mitä HYVÄÄ synninharjoittaminen on tuonut. Vai oletko sitä mieltä, että syntiä ei ole olemassakaan ja PAHAT SEURAAMUKSET tulevat vain sattumalta. Minä näen selvän syyhteyden synninharjoittamisen ja seuraamusten välillä. p.s. mielestäni homoseksuaalisuudesta syntinä on Raamatussa selvästi kerrottu monessakin kohtaa.

No jos tarkoitat homoseksuaalisuutta, niin se on tuonut maailmaan yhtä paljon hyvää taikka pahaa, kuin heteroseksuaalinenkin rakkaus (kun osapuolina on kaksi aikuista, vapaasta tahdostaan toista rakastavaa ihmistä). En tiedä, millaisia synnistä johtuvia pahoja seuraamuksia homoseksuaalisuudesta olisi maailmaan tullut, ja miten minkään pahojen tapahtumien tms. välitöntä johtumista jostain kristinuskon mukaisesta synnistä voisi edes määritellä. Joitain uutisia homovihan aiheuttamista ikävistä väkivallanteoista, mielenterveysongelmista, jopa itsemurhista olen lukenut.

Tuossa ps. -virkkeessäsi onkin juuri tuo oleellinen sana "mielestäni". Edelleen väitän, että täysin varmaa tietoa ei ole kenelläkään nykyään elävällä ihmisellä. Raamattua tulkitaan aina.

#9122: - Re: Re: Re: Raamattu sisältää lain ja evankeliumin. Sinä haluat siis VAIN evankeliumin - SE EI OLE ENÄÄ RAAMATTU, vaan oman järkeilysi tuotos!

Käsittääkseni Jeesus jätti kristityille käskyt: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." sekä "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille". Muuten laista (jos tarkoitat Vanhan testamentin Mooseksen lakia, jonka kristinuskossa katsotaan usein osittain korvautuneen tai jopa päättyneen Jeesuksen kertakaikkiseen uhriin ristinkuolemassa) on säilytetty lähinnä kymmenen käskyä. Tosin joskus on katsottu myös "makaamiskiellon" olevan voimassa, vaikka itse en (taaskaan) ymmärrä, miksi se on tahdottu säilyttää kun muista lain kohdista on luovuttu. Ja kyse tosiaan on ihmisten tahdosta, sillä siitä, mitä lain kohdista halutaan säilyttää, on varhaisten kristittyjen kesken käyty kädenvääntöä ja yhteisellä päätöksellä sitten päädytty siihen, mihin on päädytty.