KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Vieras

/ #1265 Kissojen tarttuvat taudit, kissarutto ym

20.02.2011 20:32

Ongelmakissojen populaatioista kissoja noutavien kissasijoittajien, jos keiden, luulisi kokeneina(?) osaavan katsoa, millaiset olosuhteet siellä vallitsevat. Tautiset, sairaat kissat erottuvat kyllä. NÄISSÄ TILANTEISSA TULEE TEHDÄ VÄHINTÄÄNKIN ILMOITUS ELÄINLÄÄKÄREILLE, TERVEYSVIRANOMAISILLE TAI MUILLE VASTAAVILLE. Ja eläinlääkärienkin ohjeistukseen kuuluu, että tietyt sairaudet katsotaan ja mahdollisuuksien mukaan hoidetaan siellä paikan päällä. Eikä tuoda esim. klinikoille, joilla kaikilla ei ole tehokkaita resursseja näkymättömien tautivirusten puhdistamiseen tiloistaan.

Eräillä ihmisillä on niin äärimmäisen kissoja "suojeleva" ajattelumalli, että he eivät suostu myöntämään, mitä tartuntatautien ja virusten levittäminen voi aiheuttaa. Jotkut sairaat eläimet saadaan hoidettua näennäisesti kuntoon, mutta esim. virusten kantajiksi ne jäävät. Näitä asioita ei saisi salata, kun kissaa luovutetaan eteenpäin.