KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Pirjo Peltoniemi
Vieras

/ #1262 Kotikissa-emolle ja kissojen ystäville

20.02.2011 20:20

Mahtavaa, tuossa on ideaa. Paitsi että Suomessa EI OLE villikissoja. Harmi.

Tottakai kissat ja villit ihmiset haluavat juosta vapaana, mikä sen mukavampaa. Mutta aina se ei ole pelkkää paistetta eikä peltohiiriäkään enää tahdo löytyä koko perheen ravinnoksi. Ja se vietti siinä on pahinta. Kun sille ei eläinparat mahda mitään. Ihmisille sentään on pillerit ja muut.
Miltähän niistä ihmisistä tuntuisi, joille syntyisi vauvat ulos talojen alle ja ulkorakennuksiin. Taitaisi olla vähän ankeat olot.
Eikä ne kissoillakaan kummoset ole. Pennut saavat vetoa ja välillä vettä päällensä. Kunnollista suojaa ei ole eikä ruokaakaan riittävästi. Silmät rähmien siinä yrität maailmaa katsella. Usein vielä kettu ja supi vierailee pesässä ja vie hitaammat omille pennuilleen. Kyllä kissa-äiti itkee omiaan. UUden paikan haku on siinä vaiheessa tarpeen. Mistä niitä hyviä paikkoja aina edes löytää? Voi raukkoja.

Tässä ihmisten PITÄÄ tulla apuun. Älkäämme antako kissaäitien taakan olla niin suuri. Pienillä eläimillä on paljon vihollisia ja vaaroja joka käänteessä.
Jos maailmamme täyttyy kissaperheistä ja villiintyneistä kulkureista, niin kohta laki sanoo että KAIKKI kissat ammutaan ja suuri kissajahti on jokapäiväistä.

Emme saa olla niin julmia. Auttakaamme kissoja ennen katastrofia.
Jos laki olisi tiukempi, voisi löytöeläinkodit pelastaa kaikki avun tarpeessa olevat, mutta menee vielä monia vuosia, ennenkuin siihen päästään. Laki ja Asetus eläinten hyvien olojen parantamisesta on vielä lapsenkengissä.
Amerikassa ja Englannissa on eläinten turva huomattavasti parempi kun Suomessa, siksi vapaaehtoistyötä tarvitaan vielä kauan.