KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Taija R.
Vieras

/ #1245 Vuosikokousta odotellessa.

20.02.2011 17:38

Olen ollut vuoden KKY'n jäsen - onneksi, jotta voin maksaa taas jäsenmaksuni ja tulla vuosikokoukseen äänestämään - ja ollut hyvin kiinnostunut panostamaan yhdistyksen toimintaan. Tähän mennessä olen käynyt parissa tapahtumassa, lahjoittanut rahaa, ollut kerran lipaskerääjänä sekä ottanut loppukesästä kaksi kollipentua Pirjo Peltoniemeltä - juuri niitä paljon puhuttuja puolivillejä, jotka kesyyntyivät yllättävän nopeasti nujuutusta ja huomiota kaipaaviksi seurakisuiksi.

Liityin nimenomaan KKY'n nettisivujen kautta, ja olin positiivisesti yllättynyt, kun huomasin KKY'n olevan Facebookissa ja vielä päivittyvän usein; näin yhdistys pysyi helposti mielessä ja tuntui, että saatavilla on helppo ja vaivaton keskusteluväylä yhdistykseen.

Jossain vaiheessa aloin ihmetellä KKY'n facebookryhmän päivitysten puutetta, enkä enää löytänyt koko ryhmää. Joulun aikoihin halusin tehdä pienen lahjoituksen KKY'n tilille ja aioin tarkistaa tilinumeron KKY'n nettisivuilta, mistä sitä en enää kuitenkaan löytänyt. Tulin googlettaneeksi kyseistä tilinumeroa ajatellen, etten vain osaa navigoida aiemmin löytämälleni sivulle, mutta sen sijaan törmäsinkin tähän adressiin. Vietin noin neljä tuntia lukien jokaisen viestin, ja vuodenvaihteesta lähtien olen seurannut keskustelun kehitystä päivittäin.

Alun epäuskoisuuden ja järkytyksen jälkeen aloin yhdistellä asioita ja noh. Nyt odotan mielenkiinnolla tulevaa vuosikokousta, johon aion ehdottomasti osallistua. Olisin toivonut saavani yhdistyksen asioita tietooni jo aiemmin, mutta kuten täällä useat aktiivijäsenet ovat kertoneet, yhteydenotto meihin jäseniin on estetty kokonaan. Facebookryhmän katoamisellekin tuli selitys, samoin kuin KKY'n nettisivujen jäsenkaavakkeen. Sivuilta on myös ilmeisesti poistettu uutiskirjeen tilaamismahdollisuus sekä entiset uutiskirjeet?

Mielestäni nykyisen hallituksen toiminta on lähinnä törkeää ja lyhytnäköistä, ja on myös käsittämätöntä, mitä kaikkea tällaisen ns. rivijäsenen näkymättömissä tapahtuu. Siksipä olen hyvin kiitollinen tästä adressista ja sen keskustelupalstasta. Odotin myös suurella mielenkiinnolla tätä kiisteltyä parjauspostia, mikä viime torstaina sitten postista kolahtikin. Nyt minullakin on mustaa valkoisella ns. tynkähallituksen raivostuttavasta/ naurettavasta toiminnasta, oikein kotiin kannettuna. On tullut lueskeltua myös Finlexistä yhdistyslakia ja KKY'n omilta sivuilta yhdistyksen sääntöjä. Odotan innolla myös tulevaa Katti-Mattia.

Kuluvan vuoden jäsenmaksun aion maksaa jo ihan siitä syystä, että pääsen vuosikokoukseen, jolloin saan ensikäden tietoa kyseisen tilaisuuden puheista ja tapahtumista, sekä voin äänestää uutta puheenjohtajaehdokasta. Viime vuosikokouksessakin kuuluu olleen sen verran villi meininki, että harmittaa, etten silloin päässyt osallistumaan.

En tunne tämänhetkisten, tiedossani olevien yhdistyksen toimien edustavan paljoakaan omia periaatteitani ja sitä, miksi olen jäseneksi liittynyt ja lahjoituksia ym. KISSOJEN hyväksi antanut. Lisäksi kuulun ryhmään "vain yhden vuoden jäsenenä ollut alle 30-vuotias", joka ei ilmeisesti monien tämän hetkistä hallitusta ja sen toimia puoltavien mielestä ole kykeneväinen fiksuun ajatteluun ja toimintaan eläinten hyväksi.

Toivottavasti jokainen tähän palstaan tutustunut jäsen saapuu vuosikokoukseen paikalle äänestämään muutosta nykyiseen tilanteeseen.