Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #7778 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

08.04.2013 17:24

#7759: taku - Re: Re: Re: Re: Re:

"Ensinnäkin tuossahan puhutaan vaan naimisissa olevista naisista ei naimattomista"

Eli uskovaisen naisen, joka haluaa pysyttää itsemääräämisoikeutensa, kannattaa mieluummin pysyä naimattomana kuin alistaa itseänsä raamatulliselle alamaisuuden vaatimukselle.

"Jos vertaamme näitä kohtia joissa sanotaan että nainen olkoon alamainen miehelle niin minun mielestäni ne ovat ristiriidassa muiden Raamatun kirjojen erityisesti Evankeliumin kanssa jossa sanotaan että mies ja nainen ovat tasa-arvoiset."

Minusta päättelysi on viehättävää ja järkeenkäypää.

"Paavalin kommentit homoudesta tas eivätole ristiriidassa minkään muun kohda kanssa"

Sen sijaan ne ovat ristiriidassa homoseksuaalisuudesta nykypäivänä vallitsevan tietämyksemme mukaan. Paavalin mukaan homoseksuaalisuus on tietoinen valinta, mitä se ei missään nimessä ole. Voin postata esimerkkejä, jos joku niitä vielä kaipaa.

Jotkut kristityt katsovat myös, että Paavalin ja Jeesuksen sanojen välillä hahmottelemasi arvojärjestys ja lähtevät siitä, että Paavalin katsannon edelle menee Matt 7:12: ”Kaikki minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.”. Olen itse uskonnoton, joten en sinänsä osaa ottaa kantaa.

"Millä tavalla nykyaikainen homoseksuaalisuus poikkeaisi tuon ajan homoseksuaalisuudesta"

Paavalin näkemykset viittaavat siihen, että hän haluaa erottautua voimakkaasti ympäröivien kansojen noudattamista tavoista. Sukupuoliroolit nähdään selvinä, ja niiden rikkominen on Paavalille kauhistus (samalla tavalla kuin ennen vanhaan vaikkapa koti-isyys tai nainen perheen elättäjänä olisivat olleet). Paavali ei myöskään tunnusta minkäänlaisen rakkauden mahdollisuutta tai olemassaoloa homoseksuaalisissa suhteissa, mikä viittaa siihen, että hänen tuomitsemansa "homostelut" ovat tyypiltään ja tarkoitukseltaan jotakin muuta kuin esimerkiksi pitkä ja uskollinen homoseksuaalinen parisuhde lapsineen, Volvoineen ja ylisuurine asuntolainoineen.