Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

minä vain

/ #7578 Re: Re: Erityisvaatimukset

08.04.2013 04:18

#7225: - Re: Erityisvaatimukset 

Hienosti ja hillitysti, taitavasti kirjoitatte. 10+ !

Enempää en tähän aikaan jaksa lukea tai vastailla, mutta kahteen vastaan, vaikka eilen päätin etten koskaan tule tänne roskaa lukemaan saati vastailemaan. Niin irvailevaa on ollut meininki. Myös masentavan raskasta huomata, ettei kehut homoista pitäneet paikkaansa. - Ei sivistystä käytöstä, ei arvonantoa, ei suvaitsevaisuutta, vaan röyhkeästi areenalla muita solvaamassa, irvaillen, osoittaen sormella, riekkumassa .. omaa kansalaisaloitettaan kehuen, lippuansa kohotellen - vastapuolen areenalla. Tälläistäkö heidän tasa-arvokäyttäytymisensä meihin nähden, joilta suvaitsevaisuutta odottivat ! Petyin todella, ja annoin samalla mitalla.  

En puhu Teistä, vaikka saatoitte tullakin jonkun kutsumana tänne. Mutta tultuani tänne ensi kerran katsomaan mistä keskustellaan, olin järkyttynyt. Mitä enemmän luin, sitä enemmän järkytyin. Sitä ennen minulla ei ollut tietoakaan millaisia homot ovat Suomessa paitsi mitä olin nähnyt / kuullut Haavistoa TV:ssä.  Mutta täällä tulin tietämään: - pala palalta alkoi kuva heistä muodostua samanlaisina kuin Sanassakin. Enkä voinut käsittää; käytös kuin ennenkin. 2000v sitten. 

Tuli hätä Suomen puolesta.

En ole koskaan tavannut Suomessa homoa tai lesboa, en heitä tunne. Tiedän vain omalla kohdallani lapsuudesta mitä se on. Mutta keskustelijoiden kuvaukset heidän hyvästä käytöksestään muualla eivät tällä areenalla kohdanneet. Käytös järkyttävän toisenlainen. Röyhkeintä ja julkeinta mitä ajatella saattaa. Inhotti ja puistatti - voin pahoin sieluani myöten, enkä voinut olla puolustamatta syyttömiä.  Repesin. Raja tuli vastaan.

Samanlaista näkyi facebookissakin. - Onhan heillä omakin areena, vai onko se niin tylsä, että vain naapuri kelpaa kiusattavaksi ja vain sen areenalla ?

Viime vuonna Vihr. Ville Niinistö (muistaakseni se oli viime vuosi) julisti:

"Jollei ko. avioliittolaki muuten toteudu, niin hän kyllä tietää miten se saadaan läpi. Takaoven kautta!"

En ihmettele, ettei politiikka juurikaan ihmisiä kiinnosta, kun kataluus ja kierous vallitsee. Onko se jot. tasa-arvoisuutta ? Hänen arvomaailmansa on todellakin hänen - eikä koko kansan. Siksi vihastuin.

Olen täysin pettynyt joihinkin ylempiarvoisiin, enkä suinkaan ole ainut pettyjä. Usko politiikkaan on mennyt. Ja kun ei luottamusta ole, olisi se jo ajat sitten pitänyt hankkia. Tällä hetkellä en luota keheenkään. 

Ihmistä voi huijata tiettyyn pisteeseen, mutta viimein tulee raja vastaan. Mitä enemmän tiedät, sitä vähemmän uskot. Ja hedelmätkin kypsyy aikanaan. Sen näköinen on sato kuin viljelijäkin - kaikkine viljelyksineen.

Vihreiden Ville Niinistö ilmaisi puheellaan kulkevansa kansan ohi, joka ei mielestäni ole perustuslain mukaista. "Sanoistansa järkimiehen tuntee", sanoo sananlasku.

Ihmisinä jokainen on tasa-arvoinen muihin nähden eikä ihmisarvo ole keltään pois. Käytös vain on jokaisella omalainen. Kaikkea ei ole sentään ole pakko suvaita; ei myöskään minun käytöksessäni. Siinä ollaan tasa-arvoisia.

Toivon menestystä elämäänne. Hyvää jatkoa ! Pidetään Suomi pystyssä, - ei suossa.

Ps. Lainaus nrosta 7088: "Samoin ateenalaiset miehet katsoivat, että äänioikeuden ja muiden kansalaisoikeuksien ulottaminen naisiin olisi merkinnyt vieraiden elementtien tuomista demokratiaan".

Vast.: Mielestäni vertaus ed.mainitun ja tasa-arvokys.avioliiton välillä ei ole osuva, koska Ateenan tapauksessa oli kyse miehisestä ylivallasta naisiin nähden, kun miehet eivät halunneet naisia reviiriinsä sisäpuolelle. Naisia vähäteltiin kuvittelemalla, ettei heistä olisi miesten hoitamiin asioihin. 

Sitävastoin kotimaan "soppatykkitorilla" käydyssä tasa-arvoa vaativassa avioliittolakisuunnittelussa ei ole ylemmyydestä eikä edes ihmisoikeuksista kysymys / ne on muutenkin - vaan luonnottomuuksien julistamisesta luonnolliseksi lain keinoin, joka ei perustu tosiasioihin.