Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Sivistystä ja sen puutetta

/ #6999 Re: Re: Re: Re: Homot ja lesbot puhuvat paljon - sanomatta mitään -

06.04.2013 15:40

#6975: - Re: Re: Re: Homot ja lesbot puhuvat paljon - sanomatta mitään -

Sellaisia kuin

Argumentti = perustelu väittämälle (tuntematon sanahirvitys suurelle osalle fundiksia myös Suomen kielisessä asussa)

Homofobia = homoja kohtaan tunnettu kammo ja pelko

Relevantti = olennainen, merkityksellinen

Geneettinen = sukusolujen perimäaineksen määräämä

Konteksti = asiayhteys

Uskova = henkilö, jolla on usko johonkin korkeampaan voimaan, kuten Jumalaan

Tasa-arvo = kaikille ihmisille samat oikeudet tuottava tila, jossa siis ei synny esteitä toimia elämässään täysivaltaisesti ja eettisesti (siis ei rikollisesti ja toista vahingoittaen) sen takia, että on jollain tavalla enemmistöstä tai valtaa pitävistä poikkeava.

Avioliitto = kahden toisiaan rakastavan, täysivaltaisen henkilön vapaaehtoinen juridinen sitoumus, joka antaa samalla myös erityiset juridiset oikeudet mm. adoptioon, perimiseen jne.

Sivistyssanojen käyttö on huono peruste vastustajan lyömiseen. Kaikki tällaiset sanat kyllä löytävät helposti merkityksensä pikku googlauksella.

Sen sijaan toinen puoli keskustelijoista käyttää normaaleja sanoja käsittämättömällä tavalla:

Luonnon mukainen/vastainen = Se, miten minä olen asian ymmärtänyt tapahtuvan. Turha väittää, että tiede voisi jotain uutta siihe antaa, kun minä jo sen tiedän ja Paavalikin asian jo aikanaan totesi.

Raamatun mukainen/vastainen = Se, miten minä olen oppinut Raamattua tulkitsemaan omassa ahtaassa yhteisössäni poimimalla sieltä irrallisia lauseita, joita toisaalta tulkitaan asiayhteyttä ja kirjoituksen kulttuurista kontekstia ymmärtämättä ja toisaalta lausutaan litanioina aina sopivaa omaa asennetta vahvistamaan.

Tasa-arvo = se, että heteroväestöllä on oikeuksia, joiden pitäisi riittää homoillekin, vaikka nuo oikeudet eivät homojen tarpeisiin ja tasa-arvoiseen elämään riittäisi.

Uskova = hihhuli

Avioliitto = miehen ja naisen Raamatussa määritelty instituutio haureuden estämiseksi, lisääntymiseksi ja lapsien kasvattamiseksi.