Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

urpot ohoi !

/ #5657 Re: Re:

02.04.2013 17:39

#5648: - Re:

"Voikun tässä olisikin kyse vain ja ainoastaan avioliitosta. Kyse on edelleen myös niistä lapsista ja minun mielipiteeni on ettei lesboja ja homoja tule kannustaa keinohedelmöityksiin ja adoptioihin. Missään nimessä en itselleni olisi toivonut kahta äitiä tai kahta isää, en siis muitakaan kannusta samaan. Mielipiteensä voi ilmaista esim laittamalla nimensä tähän adressiin vaikka tämä adressi ei mitään muutakkaan. Minä suon sinulle sinun mielipiteesi yritä sinäkin olla niin fiksu että suot muille omansa.

Tottakai olen tuohtunut tästä keskustelusta yli 5000 turhanpäiväistä kommenttia täällä. Sinulta lienee tullut niitä eniten, ja yksikään kommenttisi ei ole saanut kenenkään mieltä muuttumaan. Päinvastoin mitä enemmän täällä kommentoit vastaan sitä enemmän minua ärsyttää tuo kansalaisaloite ja sitä enemmän levitän tätä adressia eteenpäin. Ehkä pitäisi siis kiittää."

En ymmärrä millään miksi otat minun keskusteluni täällä nyt jonkin asteisena "hyökkäyksenä." Kirkkohan on tunnettu siitä että kirkolle/uskonnolle arkoja asioita tai tabuja ei edes nosteta keskustelutasolle asti, mutta jos julkisen adressin on nettiin toimittanut, voisi olettaa siitä tällöin syntyvänkin keskustelua. Jos ei osaa omaa mielipidettään perustella tai seistä vahvasti sen takana, tarviiko siitä loukkaantua jos toiset kykenevät?

Omasta mielestäni en ole kenenkään mielipiteitä väittänyt vääriksi, älä nyt vain sekoita mielipiteitä ja faktoja. Mutta jos olen tosiaan jollain tavalla nimenomaisesti mielipiteitäsi loukannut, olen pahoillani. Faktista keskustelua olen pyrkinyt luomaan. Toisaalta, sanoit että ketjussa on 5000 turhanpäiväistä kommenttia joista suurin osa on minun- se kertoo jo sinusta jotain.

Lapsista voidaan myös lähteä keskustelemaan, mulla on sosionomin ja tukihenkilön näkökulmaa asiasta, olen hyvin perehtynyt enkä todellakaan perusta sateenkaariperheistä keskustellessa faktojani ulkomaalaisiin tutkimuksiin vaan aivan suomalaiseen tilastointiin. Tietysti on muutama maalaisjärjellä ajateltavakin seikka perusargumentteihin "muttakun lapsella täytyy olla sekä isä että äiti" niin tämä argumenttihan kaatuu jo siihen, että jos noin mustavalkoinen linjaus otetaan, vedetään matto myös leskien, yksinhuoltajien ja orpojen alta eikä siinä argumentissa ole enään homoseksuaalisuuden kanssa mitään tekemistä.

Niin, ja ole hyvä vain.