Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Jochanan

/ #4494

29.03.2013 18:56

Itse en ole jeesuspelle enkä persu, eivätkä monet tuttavapiirissänikään. Tästä huolimatta emme puolla sukupuolineutraalia avioliittoa. Joskus kuulen kysyttävän, mikä muka Ruotsissa olisi huonontunut tai mennyt pilalle lain voimaantulon jälkeen: ikävä kyllä paljonkin. Suora seuraus lain voimaanastumisesta 2009 on lapsilta oikeuden evääminen kasvaa poikana tai tyttönä. Sukupuolineutraalius on Ruotsissa tasa-arvon varjolla LÄHTÖKOHTANA kaikessa kasvaruksellisessa toiminnassa. Tyttöys ja poikuus kielletään alkuunsa. Yksilö, joka kasvaa ja kehittyy ilman geneeristä vertailukohdetta, vammautuu psykososiaalisesti. Ihmisstereotyyppi olisi heikompi ja epävarmempi. Todennäköisesti ihmisten tasapäistäminen ja sukupuolettomaksi tekeminen on asioita, jonka tarkoitusperiä voimme vain arvailla. Vaikutukset näkynevät 20 v. päästä. Terv.kansakoulun käynyt yli 60-v. nainen.
--

Taas tuota hedelmätöntä semanttista kikkailua. Ei ole olemassa "sukupuolineutraalia avioliittoa", vaan laki voi olla sukupuolineutraali. Tasa-arvoinen avioliittolaki ei vaikuttanut millään tavoin ruotsalaisiin kasvatusmenetelmiin. Lisäksi uusimpien tutkimusten mukaan on syytä välttää tiukkoja nais- ja miesmalleja lastenkasvatuksessa. Lapsi saa itse määritellä sen, millainen tyttö tai poika - tai siltä väliltä - hän haluaa olla. Voit lukea lisää Helsingin Sanomien tämänpäiväiseltä Vieraskynä-palstalta. Väitteesi "yksilö, joka kasvaa ja kehittyy ilman geneeristä vertailukohdetta, vammautuu psykososiaalisesti" on täyttä puppua.