Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Katri

/ #4094 Re: Epäonnistunut olkinukkekortti

28.03.2013 22:22

#4057: - Epäonnistunut olkinukkekortti

Kyllä vain olen. Itse asiassa en ole muunlaisia kommentteja täältä vielä löytänytkään. Keskustelussa pitäisi olla kyse siitä, pitäisikö lakia muuttaa niin, että homoseksuaaleilla olisi oikeus avioitua oman puolisonsa kanssa vai ei. Siis mennä ihan oikeisiin naimisiin sen sijaan, että heidän parisuhteensa rekisteröidään. Sen sijaan täällä jauhetaan uskonnoista. Avioliitto ei ole kristittyjen heteroparien yksinoikeus eikä ole koskaan ollutkaan. Naimisiin saavat maistraatissa mennä esimerkiksi ateistit, muslimit ja buddhalaiset, eikä kenenkään mielestä siinä ole mitään väärää. Sukupuolineutraali avioliitto mahdollistaisi tämän myös homoseksuaaleille. Kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä siis sopisivat menevänsä naimisiin eli kihlautuisivat, minkä jälkeen he hakisivat esteettömyystodistukset ja kipittäisivät maistraattiin vihittäviksi vähintään kahden todistajan läsnäollessa. Tämän jälkeen he olisivat naimisissa ja avioliittoon mennessään saisivat mm. ottaa yhteisen sukunimen. Kirkolla tai uskonnoilla ei siis ole mitään tekemistä koko asian kanssa, joten en ymmärrä, miksi niistä on jo useamman tuhannen kommentin verran jauhettu.