Maahanmuuttajien tuet

lainaus:
#767 Palkka ale, ota tai jätä
19.03.2013 00:15

Jos tämä mamu ei tekisi pienelläpalkalla siivoustyötä, niin sekin työ olisi pakko teettää kunnollisella palkalla alkusuomalaisella. Eihän täällä voisi edes olla, jos kukaan ei siivoaisi. Nyt nämä "Suomen pelastajat" aiheuttavat sen, ettei työstä tarvitse maksaa ihmisarvoista palkkaa, koska nämä suostuvat tekemään mitättömällä pätöpalkalla työt ja mitä enemmän näitä tulee maahan, sitä vaikeammaksi riittäväpalkkaisen työn saanti tulee olemaan tulevaisuudessa. Sitten vielä tämä, että jos palkat on pienet, niin myös verot on pienet ja niillä taas ei voida ylläpitää esim. sairaanhoitoa tai mitään muutakaan yhteiskunnan palvelua. Tilanne on tietenkin rikkaille ydentekevä, koska he pystyvät nämä palvelut ostamaan yksityiseltä yritykseltä halvalla, koska palvelutyöntekijä on täälläkin afrikasta tullut halpa työläinen. Sama kehitys tulee olemaan jokaisella ammattialalla. Mielestäni tämän yhtälön kehittyminen on saatava loppumaan nopeasti.

Vastaus:
Tätä kyllä ihmettelen että miksei ulkomaalaiselle makseta sitten samaa palkkaa kuin suomalaiselle. Eikö siinä pitäisi olla joku laki mikä estää maksamasta ulkomaiselle pienempää palkkaa. Ei kai se ole sen ulkomaalaisen vika, jos suomalainen työnantaja on tämmöinen p....a. Sellainen mätä rakennelma se pitäisi purkaa. Silloinhan on tosiaan suomalaisen mahdoton saada halutessaan näitä paikkoja, kun ei voi kilpailla tasaveroisesti. Luulen kyllä että on jouduttu tähän tilanteeseen siitäkin syystä kun ei ole löytynyt tarpeeksi suomalaisia tekijöitä näihin likaisiin hommiin.Semmoista olen poikaystävältä kuullut että on hankala saada mitään töitä esim. tiskaajana tai siivoojana, koska otetaan mieluummin virolaisia halvemmalla tai ilmeisesti pimeästi. Jo on ihme menoa työnantajan puolelta. Se tässä mielestäni mättää aika pahasti. Kukaan ei kai valvo mitään, eikä välitä. Pimeän työn tarjoamiseen on kuulemma törmännyt jatkuvasti ja monenlaiseen kieroiluun ja ilkeilyyn suomalaisen työnantajan puolelta, jopa ilmaisen työn teettämiseen.