Sunrise Avenuen levyjulkkarit myös alaikäisille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Sunrise Avenuen levyjulkkarit myös alaikäisille.

Kuisma Lappalainen
Helsinki

#1 Allekirjoitin vaikka olen jo 41

22.03.2009 10:36

Allekirjoitin tämän, vaikka olenkin itse jo 41-vuotias. Siksi, että muistan yhä edelleen ne ajat, jolloin ikäni ei riittänyt esimerkiksi ravintolaan pääsemiseen, esimerkiksi hieman ennen 18-vuotispäivääni erään autokoulun pikkujouluun, aikana, jolloin todella olin kyseisessä autokoulussa oppilaana. Mielestäni on väärin, että ovelta käännytetään liian nuoret. Sitten nämä nuoret ovat kaduilla kun ei ole mestoja minne mennä.

Täällä adressit.com:ssa on useita muitakin vastaavankaltaisia adresseja nimenomaan perusteettomien ikärajojen kumoamiseksi, ja olen niitä allekirjoitellut, joitakin jopa perustanutkin. Nämä ikärajat ovat vääryyttä ja sanoohan perustuslakikin, että ketään ei ilman laissa säädettyä perustetta saa asettaa muita huonompaan asemaan. Sitä paitsi yleensä luullaan väärin, että alkoholilaki vaatii eräänlaisille alueille alle 18-vuotiaille porttikiellot. Alkoholilaissa ei kuitenkaan ole sanaakaan siitä, että anniskeluoikeus edellyttäisi portti-ikärajaa ja pääsyn kieltämistä niiltä, jotka ovat liian nuoria alkoholia tilaamaan, vaan päinvastoin siinä sanotaan että ikärajalla varustettuja juomia saa anniskella vain sellainen paikka, joka anniskelee myös ikärajattomia juomia kohtuuhinnalla. Portti-ikärajat anniskelupaikoissa ovat siis, jos ne ylipäätään ovat viranomaismääräyksestä, tasoltaan alemmasta viranomaismääräyksestä kuin laki.
Minna Hirvonen
Espoo

22.03.2009 19:39

Kuka haluaa baarikeikalle alaikäisiä? Baarissa harrastetaan toimintaa, mitä nuoremmat eivät ymmärrä.