Ylä-asteen ja lukion koululiikunnasta vapaaehtoista

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

17.03.2009 21:51

Hanna Koivisto
Adressin tekijä

#2 Aivan oikein

17.03.2009 22:17

Tuo ongelma pitää paikkansa minun kohdallani. Joka talvi pitäisi olla ostamassa uusia suksia ja luistimia, eikä se olekaan mitään ihan halpaa puuhaa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

17.03.2009 22:25

Antero Svartgård
Helsinki

17.03.2009 23:03

Höpsistä. Liikunta ei ole pelkästään mikään kouluaine vaan myös olotila. Liikuntaa tulee päinvastoin lisätä entisestään, sillä nuorten kunto on jo nykyhetkenäkin hälyttävässä tilassa.

Jos monojen tai luistinten ostaminen ei huvita, selitä ystävällisesti opettajalle ettei sinulla varusteita ole. Oletko koskaan yrittänyt?
Hanna Koivisto
Adressin tekijä

#5 ..............

18.03.2009 09:05

Meidän koulussa ainakin siitä saa merkinnän, jos ei liikuntavarusteita ole. Viime vuonna istuin jälki-istuntoa kun en omistanut uikkareita.

Eikä koululiikunnan lisääminen juurikaan vähentäisi ylipainoa ym. Ne oppilaat, jotka eivät liikunnasta pidä, eivätkä sitä vapaa-ajalla harrasta, eivät tee sitä kyllä liikuntatunnillakaan...
Juho Salonen
Pori

#6 Oho

04.05.2009 04:23

Jokaisessa koulussa, jota olen käynyt, on saanut koulun välineitä käyttää, jollei omia ole. Näin saisi olla kaikissa kouluissa. No, lukion koululiikunnalla ei ole niin väliä, vaikka vapaaehtoistettaisiinkin, mutta yläaste on kuitenkin peruskoulua, jonka velvollisuuteen kuuluu myös osittain lasten ja nuorten kasvattaminen, johon kuuluu myös liikunta.
Roni inoR
Helsinki

#7 Eihän oo pakko

04.05.2009 16:02

Ainakin meidän koulussa on lainaluistimet? Hiihdossa taas ei ole pakko hiihtää, voi esimerkiksi käydä kävelyllä.

En ole mikään kakara, olen ihan 9. luokkalainen joten tämä pätee koulussa!
Tommi Virtanen
Espoo

04.05.2009 16:28

Ainakin meidän yläasteelta saa sukset,luistimet sun muut jos ne iteltä puuttuu.
Vieras

#9 Re: ..............

26.10.2010 15:33

#5: Hanna Koivisto - ..............

Peruskoulu on maksuton, joka tarkoittaa että koulu ei voi velvoittaa sinua hankkimaan liikuntavarusteitasi itse, vaan liikuntaan tarpeelliset varusteet on löydyttävä koululta. Eli luutavasti olet vain näitä valehtelevia kakaroita joka joutui kävelemään, kun muut luistelivat.

Vieras

#10 Re:

02.12.2010 19:59

#4: Antero Svartgård -  

Kyllä olen, ja perkeleen monesti. Mutta hän tuumaa vaan, että "koululiikunta on aine siinä missä muutkin kouluaineet, et sä voi mennä matikan tunnille ilman kirjoja, eikä koululla ole varaa maksaa kaikille liikuntavarusteita"

Pitäis olla, jos kerran liikuntatunteja järjestetään.