Adressi Israelin tueksi!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Adressi Israelin tueksi!.

Jeremia 23

#1626 Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra!

12.06.2013 06:41

23:16 Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
23:17 He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus.'
23:18 Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"
23:19 Katso, Herran myrsky, kiivastus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä.
23:20 Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään.
23:21 "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat. >> Jakeen lisätiedot
23:22 Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.
23:23 Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
23:24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään!

#1627 Katso, Herran myrsky, kiivastus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä!

12.06.2013 06:44

Roomalaiskirje:
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. 1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Nyt se alkaa!

#1628 Trombit iskivät peräkkäisinä päivinä koiranäyttelyyn Alavudella

12.06.2013 06:49

Ja jatkuu....

#1629 Tampereella tulvi - katso hurja video lainehtivasta keskustasta

12.06.2013 06:54

Sitä saa, mitä tilaa!

#1630 Massiivinen matalapaine lähestyy Suomea - yhtenäistä ja rankkaa sadetta

12.06.2013 07:01

Jatkuvan luopumuksen seuraus!

#1631 Ja Herra sanoi minulle: "Älä rukoile tämän kansan puolesta, sen hyväksi."

12.06.2013 11:25

Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta, sillä en minä kuule, kun he minua avuksi huutavat onnettomuutensa tähden. Vaikka pahat tekomme todistavat meitä vastaan, tee työsi, Herra, nimesi tähden; sillä meidän luopumuksemme ovat monet, sinua vastaan me olemme syntiä tehneet.Sinä Israelin toivo, sen vapahtaja ahdingon aikana, minkätähden sinä olet kuin muukalainen maassa, kuin matkamies, joka poikkeaa majaan vain yöpyäksensä? Minkätähden sinä olet kuin tyrmistynyt mies, kuin sankari, joka ei voi auttaa? Ja kuitenkin sinä olet meidän keskellämme, Herra, ja me olemme otetut sinun nimiisi; älä meitä jätä. Näin sanoo Herra tästä kansasta: Noin he mielellänsä harhailevat, eivät pidätä jalkojansa. Ei Herra mielisty heihin; hän muistaa nyt heidän pahat tekonsa ja rankaisee heidän syntinsä.
Voisiko Kambodža lähettää Suomeen Jumalaapelkääviä ja tervejärkisiä Raamattuun uskovia lähettejä!?

#1632 Kambodžan kirkko ei halunnut lähettipariskuntaa työyhteyteensä

13.06.2013 13:22

Viikonloppuna Lähetysjuhlilla Kambodžaan työhön siunatut, parisuhteensa rekisteröineet henkilöt menevät julkisuudessa olleiden tietojen mukaan alueelle kehitysyhteistyöhön. Suomen Lähetysseuran mukaan paikallinen kirkko ei halunnut lähettiparia suoraan työyhteyteensä.

Suomi menossa ojasta allikkoon!

#1633 Re: Kambodžan kirkko ei halunnut lähettipariskuntaa työyhteyteensä

13.06.2013 17:12

Vanhurskaat pidättävät täyttä laittomuutta!

#1634 Re: Re: Kambodžan kirkko ei halunnut lähettipariskuntaa työyhteyteensä

13.06.2013 17:15

#1633: Suomi menossa ojasta allikkoon! - Re: Kambodžan kirkko ei halunnut lähettipariskuntaa työyhteyteensä

Suomen suurin ongelma on nyt, että löytyykö vielä riittävästii vanhurskaita!
Jos ei löydy, niin tiedämme, mitä siitä seuraa!

Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää...

SANA

#1635 SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Perjantai 14.06.2013

14.06.2013 08:55

------------------------------------------------------------------------
SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Perjantai 14.06.2013

Herran enkeli saapui Gilgalista Bokimiin ja sanoi: "Minä
vein teidät pois Egyptistä ja toin teidät maahan, jonka
esi-isillenne vannomallani valalla lupasin teille. Minä
sanoin: 'En milloinkaan riko liittoa, jonka olen tehnyt
teidän kanssanne. Te puolestanne ette saa tehdä liittoa
tämän maan asukkaiden kanssa, vaan teidän on hajotettava
heidän alttarinsa.' Mutta te ette totelleet minua. Miksi
ette olleet minulle kuuliaisia?

Tuom. 2:1-2

Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa,
uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä
on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista
ja täydellistä.

Room. 12:2

Data Missionary Fellowship ry - http://www.damif.org/

Pian nähdään!

#1636 Suomen suurin ongelma on nyt, että löytyykö vielä riittävästi vanhurskaita!

14.06.2013 09:22

Suomen suurin ongelma on nyt, että löytyykö vielä riittävästi vanhurskaita!

Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat. Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää." Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen.
Ja Aabraham lähestyi häntä ja sanoi: "Aiotko siis hukuttaa vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa? Entä jos kaupungissa on viisikymmentä vanhurskasta; aiotko hukuttaa heidät etkä säästä paikkaa siellä olevain viidenkymmenen vanhurskaan tähden? Pois se, että sinä näin tekisit: surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"
Ja Herra sanoi: "Jos löydän Sodoman kaupungista viisikymmentä vanhurskasta, niin minä heidän tähtensä säästän koko paikan." Aabraham vastasi ja sanoi: "Katso, olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka. Entä jos viidestäkymmenestä vanhurskaasta puuttuu viisi; hävitätkö viiden tähden koko kaupungin?" Hän sanoi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentä viisi." Ja hän puhui vielä hänelle sanoen: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?" Hän vastasi: "Niiden neljänkymmenen tähden jätän sen tekemättä."
Aabraham sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että vielä puhun. Entä jos siellä on kolmekymmentä?" Hän vastasi: "En tee sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä." Mutta hän sanoi: "Katso, minä olen rohjennut puhua Herralleni. Entä jos siellä on kaksikymmentä?" Hän vastasi: "Niiden kahdenkymmenen tähden jätän hävittämättä." Ja hän sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että puhun vielä tämän ainoan kerran. Entä jos siellä on kymmenen?" Hän vastasi: "Niiden kymmenen tähden jätän hävittämättä."
Ja Herra lähti pois, senjälkeen kuin hän oli lakannut puhumasta Aabrahamin kanssa, ja Aabraham palasi kotiinsa.

Pian nähdään!

#1637 Suomen suurin ongelma on nyt, että löytyykö vielä riittävästi vanhurskaita!

14.06.2013 09:24

Suomen suurin ongelma on nyt, että löytyykö vielä riittävästi vanhurskaita!

Vähenevät nopeasti!

Varoittavana esimerkkinä!

#1638 Herra hukutti ne, jotka eivät uskoneet!

14.06.2013 20:03

Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet; ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon; samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli per>/keleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Ettekö todella tiedä?!

#1639 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojille!

14.06.2013 20:14

Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, 10 eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.

Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.
Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan!

#1640 Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi!

16.06.2013 13:55

Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa...
Odota Herraa!

#1641 Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa.

16.06.2013 19:53

Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään. Älä sano: "Minä kostan pahan"; odota Herraa, hän auttaa sinua.
SANA

#1642 SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Maanantai 17.06.2013

17.06.2013 10:09

SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Maanantai 17.06.2013

Astu esiin, Herra! Älä salli ihmisten ylvästellä!
Vedä kansat tuomiolle!

Ps. 9:20

Ei opetuslapsi ole opettajaansa ylempi
eikä palvelija isäntäänsä.

Matt. 10:24

Data Missionary Fellowship ry - http://www.damif.org/

www.seurakuntalainen.fi/
Vieras

#1643 ”Kritiikki verhona antisemitismille”

17.06.2013 18:47

”Kritiikki verhona antisemitismille”

16.06.2013 08:06 | Ristin Voitto | RV Uutiset

http://www.seurakuntalainen.fi/filebank/news/images/leftSideArticle_3472.jpg...

Israelin ystävät toivoisivat, että Ruotsissa käytettäisiin totuudenmukaisia sanoja kuvaamaan suhdetta juutalaisiin.

- On aika päivittää käsite antisemitismi nykyajan kielelle ja nimittää sitä oikealla nimellä - nimittäin juutalaisvihaksi, sanoo paikallisen Israel-seuran edustaja Siewert Öholm, joka vastikään puhui Israel-tapahtumassa Tukholmassa.

Enough is enough -niminen rauhantapahtuma oli yksityishenkilöiden järjestämä tilaisuus antisemitismiä ja antisionismia vastaan. Siinä haluttiin nostaa esiin muun muassa yksipuolinen Israel-kritiikki.

- Olen väsynyt mantraan "kaikki tapahtunut on Israelin syytä" sekä ruotsalaisessa että kansainvälisessä mediassa, Öholm päivitteli Världen idag -lehden mukaan.
- Nyt yritetään kätkeä juutalaisviha kritiikiksi Israelin valtiota kohtaan.

Useat tapahtuman puhujat viittasivat myös Malmön tilanteeseen, jossa maahanmuuttajat ovat usein hyökänneet juutalaisia vastaan.
- Maalla, joka ei osaa puolustaa juutalaista väestöään, ei ole mitään oikeutta sanella, miten Israelin pitää toimia, jyrähti Ulf Cahn puheenvuorossaan.

STT, AFP-Reuters

#1644 Natsien auttamisesta epäillylle syytteet Unkarissa

18.06.2013 10:11

Natsien auttamisesta epäillylle syytteet Unkarissa
STT, AFP-Reuters

12:29 Unkarissa natsien auttamisesta epäilty mies on asetettu syytteeseen. 98-vuotiasta miestä syytetään toisen maailmansodan aikana tehdyistä sotarikoksista. Hänen epäillään osallistuneen tuhansien juutalaisten kuljettamiseen Auschwitzin tuhoamisleirille.

Syytetyn Laszlo Csataryn oikeudenkäynnin on määrä alkaa kolmen kuukauden kuluessa. Hän on ollut natsirikollisia etsivän Simon Wiesenthalin säätiön etsityimpien listalla viime vuodesta lähtien.

Lähde: AP
Vieras

#1645 Julma SS-komentaja paljastui USA:ssa

18.06.2013 20:35

Julma SS-komentaja paljastui USA:ssa

Tiistai 18.6.2013 klo 15.43

Vuosikymmeniä Yhdysvalloissa pakoilleen SS-komentajan todellinen tausta paljastui, kertoo uutistoimisto AP.

http://static.iltalehti.fi/ulkomaat/karkocjuttu21806kj_503_ul.jpg...

AP:n mukaan sotarikoksiin syyllistynyt Michael Karkoc asuu Minneapolisissa. (EPA)

http://static.iltalehti.fi/ulkomaat/karkocjuttu1806kj_244_ul.jpg...

Amerikkalaisviranomaisille antamiensa tietojen mukaan Karkoc syntyi vuonna 1919 Lutskin kaupungissa Ukrainassa. (AP)

Uutistoimisto AP paljasti viime viikon perjantaina Minneapolisissa asuvan amerikkalaismiehen synkän taustan.

Uutistoimiston tietojen mukaan nykyään 94-vuotias Michael Karkoc palveli toisen maailmansodan aikana komentajana SS-johtoisissa joukoissa, joiden epäillään muun muassa tappaneen kymmeniä naisia ja lapsia Puolassa sijaitsevassa kylässä.

Muuttaessaan Yhdysvaltoihin vuonna 1949 Karkocin onnistui kuitenkin valehdella menneisyydestään. Viranomaisille mies kertoi, ettei hän osallistunut asepalvelukseen toisen maailmansodan aikana.

Miestä myös uskottiin. Vuonna 1959 hän sai maan kansalaisuuden.

Hirmutekoja?

Sodan aikaiset asiakirjat eivät AP:n mukaan suoraan todista Karkocin olevan vastuussa siviilien murhista, mutta hänen joukoissaan palvelleiden kertomukset ja muu dokumentaatio kertovat karmeita tarinoita.

Karkocin miesten epäillään tappaneen yli 40 Chlaniow-kylän asukasta kostona SS-upseerin kuolemasta.

- Myöhemmin, kun menimme tuhotun kylän läpi, näin kyläläisten ruumiita: miehiä, naisia, lapsia, todisti tiettävästi Karkocin joukoissa palvellut Vasyl Malazhenski neuvostoliittolaistutkijoille vuonna 1944.

- Ukrainalaiset (SS-joukot) sytyttivät rakennuksia tuleen. Kuului konekiväärin tulitusta ja kranaattien räjähdyksiä. Laukauksia kuului kylästä ja sen ulkopuolelta. He pitivät huolen siitä, ettei kukaan paennut, kertoi puolestaan kylässä asunut Stanislawa Lipska AP:n mukaan vuonna 1948 antamassaan todistuksessa.

"En pysty selittämään"

AP tavoitti Karkocin kodistaan Minneapolisista. Hän ei kuitenkaan ollut halukas puhumaan menneisyydestään.

- En usko pystyväni selittämään, AP kertoo hänen sanoneen kotinsa ovella.

Hänen poikansa kiirehti kuitenkin jo perjantai-iltana kiistämään väitteet.

- Isäni ei koskaan ollut natsi.

- Se on Jumalan totuus, kommentoi erilaista kirjoitusasua sukunimestään käyttävä Andriy Karkos.

Tutkinta

Yhdysvaltain oikeuslaitos puolestaan kommentoi tapausta vähäsanaisesti.

- Vaikka emme vahvista tai kiellä yksittäisiä tutkimuksia, voin sanoa yleisesti, että oikeuslaitos jatkaa kaikkien uskottavien syytösten tutkimista, sanoi tiedottaja Michael Passman.

Puolalaissyyttäjät ilmoittivat tutkivansa Karkocin tapauksen ja antavansa yhdysvaltalaiskollegoilleen kaiken mahdollisen tuen.

Natsirikollisia etsivän Simon Wiesenthal -keskuksen johtaja Efraim Zuroff arvioi AP:lle, että todisteet ovat riittävät epäillyn karkottamiseksi Saksaan tai Puolaan, koska hän on todistetusti valehdellut maahantuloviranomaisille.

- Ja Saksassa, jos mies oli joukon johtaja, vaikka hän ei olisikaan itse painanut liipaisinta, hän kantaa vastuun, Zuroff sanoo.

Lähde: AP

Juhani Starczewski
Vieras

#1646 Ei lasten leikkiä-näyttely

18.06.2013 21:39

Ei lasten leikkiä-näyttely
Näyttely tulossa Jyväskylän pääkirjaston ala-aulaan 2.-14.9.2013
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/Ei_lasten_leikkia-nayttely.htm

Näyttelyn avajaiset maanantaina 2.9.2013 klo 18-
Avauksen suorittaa Israelin Suomen suurlähettiläs Dan Ashbel
sekä Jyväskylän kaupunginjohtaja Markku Andersson

Näyttely auki ma 2.- pe 6.9 ja ma 9.-13.9 klo 8-20 sekä la 7.9 ja la 14.9 klo 10-16 (käynti huoltoväylän kautta)

Näyttelyn on tuottanut Suomeen Jerusalemin Jad Vashem-museo yhteistyössä Israel-ystävyystoimikunnan kanssa: FIDA Internationalin Israel- ja juutalaistyön valiokunta, Gesher Hajetsia ry, ICEJ Suomen osasto ry, Israelin ystävyysseura ry,
Keren Kajemet Finland ry, Patmos Lähetyssäätiö, Shorashim Fellowship, Suomen Evankelisluterilaisen Kansanlähetyksen Israel-toimikunta,
Suomen Karmel-yhdistys ry, Suomen Kristillisdemokraatit rp, Suomen WIZO ry, Suomi-Israel yhdistysten liitto ry

Jyväskylän näyttelyn vastuuhenkilö on
Juhani Starczewski
Keren Kajemet Finland ry:n jäsen
+358 40 757 3537
juhani.starczewski@elisanet.fi

About Yad Vashem | The Holocaust | Research | Digital Collections |Education & E-learning | Museum | Exhibitions | Remembrance | Righteous | Visiting
http://www1.yadvashem.org/yv/en/exhibitions/nochildsplay/intro.asp

Jad Vashemin kokoama näyttely Ei lasten leikkiä on kertomus eloonjäämisestä ja lasten kamppailusta pitää kiinni elämästä. Holokaustin aikana murhatusta
kuudesta miljoonasta juutalaisesta noin puolitoista miljoonaa oli lapsia. Eloonjääneiden lasten lukumäärä on arvioitu vain tuhansissa. Näyttely kertoo lasten
yrityksistä säilyttää lapsuutensa ja nuoruutensa holokaustin keskellä.

Jerusalemissa toimiva Jad Vashem -museo ja koulutuskeskus perustettiin Israelin parlamentin aloitteesta vuonna 1953. Keskuksen vastuulla on juutalaisen
kansan holokaustin aikaisen historian dokumentointi, jokaisen kuuden miljoonan holokaustin uhrin muiston ja tarinan säilyttäminen sekä holokaustin merkityksen
välittäminen tuleville sukupolville. Jad Vashemissa vierailee vuosittain noin miljoona kävijää.

Sen lisäksi keskus vie kiertäviä näyttelyitä eri puolille maailmaa. Näyttelyiden tarkoitus on lisätä tietoutta holokaustista ja sen monista universaaleista
opetuksista. Jad Vashemin näyttelyitä on ollut esillä mm. YK:n päämajassa New Yorkissa ja Euroopan parlamentissa Brysselissä. Ei lasten leikkiä on
ensimmäinen Jad Vashemin näyttely Suomessa ja tuodaan suomalaisen yleisön nähtäville yhteistyössä Israel-ystävyystoimikunnan kanssa.
Näyttely tullaan näkemään myös muualla Suomessa.
Tutustu Jad Vashemin verkkomateriaaliin aiheesta

Jeremia 23 ennakoi!

#1647 Ilmatieteen laitokselta harvinainen vaaratiedote: "Huonompi katto voi irrota"

27.06.2013 14:34

Maa on tullut saastaiseksi!

#1649 Perusta homovapaa vyöhyke!

30.06.2013 09:08

Hienoa, että ns. homovapaat vyöhykkeet ja alueet ovat syntyneet tähänkin maahan.
Ilmiöhän on jo tuttu ja tunnettu monissa maissa.

Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.
Ei sinun pidä miehenpuolen kanssa makaaman, niinkuin vaimon kanssa; sillä se on kauhistus.
Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is abomination.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…