Adressi Israelin tueksi!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Adressi Israelin tueksi!.
Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)
29.09.2011 22:37- Poiston ajankohta: 29.09.2011
- Poistamisen syy:
29.09.2011 22:39- Poiston ajankohta: 29.09.2011
- Poistamisen syy:
30.09.2011 00:07- Poiston ajankohta: 30.09.2011
- Poistamisen syy:
SANA TÄLLE PÄIVÄLLE |
#1029 Israelin tuki ja turva!30.09.2011 09:19------------------------------------------------------------------------ SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Perjantai 30.09.2011 ------------------------------------------------------------------------ Kun he kulkivat ja puhelivat keskenään, siihen ilmestyi yhtäkkiä tuliset vaunut ja tuliset hevoset. Ne erottivat heidät toisistaan, ja Elia nousi tuulenpyörteessä taivaaseen. Kun Elisa näki tämän, hän huusi: "Isäni, isäni! Israelin tuki ja turva!" Elisa ei enää nähnyt Eliaa, ja hän tarttui vaatteisiinsa ja repäisi ne kahtia. Hän otti maasta viitan, joka oli pudonnut Elian harteilta, ja lähti takaisin. Jordanin rantaan saavuttuaan hän otti Elian harteilta pudonneen viitan, löi sillä vettä ja huusi: "Herra, Elian Jumala! Missä sinä olet?" Hän löi vettä Elian tavoin, ja se jakautui kahtia, niin että hän pääsi kulkemaan joen yli. 2. Kun. 2:11-14 |
Tiedoksi: |
#1030 PERJANTAI 30.09.1130.09.2011 13:13JUUTALAISEN kalenterin rikkonaisuuden vuoksi lehdet eivät ilmestyneet eilen eikä tänään, uudenvuoden päivän toisena juhlapäivänä; seuraavan kerran vasta sunnuntaina. Suuret juutalaisjuhlapäivät jatkuvat ensi kuussa siten, että Yom Kippur, suuri Sovintopäivä, on 08.10., Succot, Lehtimajanjuhla 13.-14.10. Pienempiä juhlapäiviä ovat Shabbat Shuva 01.10. ja Tzom Gedallah 02.10. Juutalaisten kuukalenterista johtuen juhlapäivät vaihtelevat eri vuosina suuresti verrattuna länsimaiseen ajanlaskuun. Koska maailman eivätkä kotoiset tilanteet juuri huomioi juutalaisten juhlapäiviä – päinvastoin pyrkivät käyttämään niitä hyväkseen, kuten Egypti aloittaessaan 1973 sodan Yom Kippurina yllättäen Israelin lähes kokonaan lomalle päästetyt joukot Suezin kanavalla - katson aiheelliseksi antaa lyhyen yhteenvedon tapahtumista, juhlapäivästä huolimatta. 1.PA:n johto kertoo suut maireassa hymyssä, että heillä on jo kahdeksan YK:n turvallisuus-neuvoston jäsenen myönteinen kanta hakemukselleen, vain Bosnia harkitsee vielä. EU ilmoitti samoin kannattavansa PA:n hakemusta YK:n täysjäseneksi. Jos Bosnia tekee myönteisen päätöksen, USA:n presidentti joutunee vastoin tahtoaan käyttämän veto-oikeuttaan. PA:n puheenjohtaja Mahmoud Abbas ilmoittaa, että kvartetin suunnitelmassa neuvottelujen aloittamiseksi Israelin ja PA:n kesken, joiden tulisi johtaa Palestiinan valtion perustamiseen 2012 loppuun mennessä, on ”myönteisiä elementtejä”. Abbasilla ei juuri sittenkään ole varaa suututtaa kaikkia tukijamaitaan, eikä varsinkaan EU-maita, jotka ovat uskollisimpia tukijoita. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4129067,00.html 2. ISRAELIN sisäministeriön komitean ilmoittama 1 100 asuntoyksikön rakennussuunnitelma Jerusalemin Gilon lähiöön on saanut lisää tuomioita maailmalta. PA ja USA:n ulkoministeriö reagoivat siihen kitkerän tulisesti heti saatuaan tiedon asiasta, EU vatvoi oman tuomionsa sanamuotoa, mutta lopulta EU:n ulkoministeriön pomo Catherine Ashton ilmoitti ”syvästi valittavansa” Israelin päätöstä rakentaa uusia asuntoja pääkaupunkinsa asukkaille, kuten hän sanoi, ”vihreän linjan itäpuolelle” välittämättä siitä, että alueet liitettiin pääkaupunkiin jo vuosia sitten, eikä Israel tule ilman sotaa koskaan luopumaan niistä. ”Tämä setlementin laajennus estää elinkelpoisen Palestiinan valtion perustamista, ja siksi päätös tulee peruuttaa”. Hän kehotti Israelia välttämään tällaisten lausuntojen julkistamista ja ennen kaikkea jättää rakentamatta niitä. Ashton kertoi myös toisesta EU:n päätöksestä, koskien PA:n hakemusta YK:n täysjäseneksi: ”Palestiinalaisten itsemääräämisoikeus ja oikeus omaan valtioon ei ole kyseenalainen, kuten ei myöskään Israelin oikeus olla olemassa turvallisten rajojensa sisällä”. Turkki tuomitsi rakennussuunnitelman kehottaen asettamaan sanktioita Israelille tuon ”hemmotellun lapsen saattamiseksi kuuliaiseksi kansainvälisille päätöksille. Egypti ilmoitti myös vastustavansa ehdottomasti rakennussuunnitelmaa. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4129153,00.html, http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4128605,00.html 3. Norjalainen Nobel-komitea on vuosittaisen ongelmansa edessä, kenelle myöntää tämän vuoden yksi maailman arvostetuimmista mutta viime vuosina yhä ristiriitaisemmin perustein myöntämä palkinto. Ehdokkaina ovat EU ja vapaustaistelija Afganistanista, mutta näiden rinnalle on nostettu kolmas vaihtoehto, ”arabikevät”. Koska kysymys on enemmän poliittisesta ideasta kuin henkilöstä, komitealla on vaikeuksia yksilöidä, kuka sitä parhaiten ja eniten edustaisi. Yksi mahdollisuus on tietenkin tunisialainen pienyrittäjä, joka sytytti itsensä tuleen vastalauseena sille, että poliisi takavarikoi hänen myyntikärrynsä ja syytti häntä luvattomasta liiketoiminnasta. Häntä ei kuitenkaan voida valita, koska 1.5 miljoonan palkkiota ei voida myöntää kuolleelle. Niinpä ehdokkaita etsitään elävien joukosta, Egyptin aktivisteista, kuten Israa Abdel Fattah, Ahmed Maher ja huhtikuun 6. päivän nuorisojärjestö. Komitea ilmoittanee päätöksensä 07.10.2011. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4129167,00.html 4. Pakistanin ja USA:n välit ovat kiristyneet lähelle sietokynnystä, mitä ovat jännittäneet lisää USA:n armeijan käyttämien miehittämättömien koneitten summittaiset iskut ”terrorikohteisiin”, joissa on kuollut sivullisia huolestuttavan lisääntyvästi. EXPRESS-TV:n mukaan Pakistanin tiedustelu-päällikkö Ahmed Shuja Pasha kertoi TV-lähetyksessä, että ”Amerikan hyökkäykset Pakistanissa ääriainesten vastaisten taistelujen nimissä eivät ole hyväksyttäviä”. Pasha sanoi kuitenkin useiden TV-yhtiöitten mukaan, ettei hän anna kriisin luisua tilanteeseen, josta ei ole paluuta. USA on vaatinut, että Pakistan iskisi ääriainesten leireihin, mutta koska siinä ei ole tapahtunut muutosta, katsoo oikeutetuksi hoitaa asia omalla tavallaan. Tilannetta kärjistää USA:n johtavan sotilasupseerin amiraali Mike Mullenin syytös, että Pakistanin tiedustelu-järjestö ISI avustaa ääriaineksia. USA:n kongressin parissa jopa vaaditaan, että USA laajentaa sotatoimiaan Pakistanissa lentoiskujen lisäksi. Tämä sisältää vaaran, että USA:n armeija joutuu taistelemaan Pakistanin armeijaa vastaan. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4129139,00.html 5. Syyrian armeija surmasi ainakin 27 siviiliä yrityksissään miehittää Rastan kaupunki, jonka armeijasta karanneet sotilaat ovat ottaneet valvontaansa, kertovat aktivistilähteet. Paikallisen koordinaatiokomitean ilmoituksen mukaan kaksi kuului armeijasta karanneisiin sotilaisiin, loput paikallisia asukkaita. Armeijan tankkien ja helikopterien tukemat hyökkäysjoukot ovat moukaroineet kaupunkia kolmen päivän ajan piiritettyään sen tiistaina. YK:n turvallisuusneuvosto ei ole pystynyt runnomaan päätöslauselmaa, jolla Syyrian armeijan iskut siviiliasukkaita vastaan tuomittaisiin ja lopetettaisiin pääasiassa Venäjän vastustavan kannan vuoksi. Päätöslauselman sanamuotoa on pyritty miedontamaan, jotta sille saataisiin viiden pysyvän maan tuki. Siitä on poistettu YK:n ihmisoikeusneuvoston vaatimus Syyrian korkeimman johdon vetämiseksi Haagin kansainvälisen rikosoikeuden ICC:n eteen. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4129135,00.html 6. USA:n ulkoministeri Hillary Clinton tuomitsi torstaina jyrkin sanoin Syyrian hallitusta kannattavien hyökkäykset USA:n Syyrian lähettilään Robert Fordin autosaattuetta vastaan Damaskoksessa. Clinton vaati Syyrian hallitusta lopettamaan tällaiset hyökkäykset diplomaattien saattueita vastaan ja suojelemaan heidän turvallisuuttaan kansainvälisten lakien mukaan. Protestoijat heittelivät torstaina Fordin autosaattuetta vastaan kiviä ja tomaatteja piirittäen talon, jossa Ford henkilökuntansa kanssa tapasi paikallista oppositio-johtajaa Hassan Abdelazimia, keskustalaista poliitikkoa, joka on vaatinut lopettamaan kuusi kuukautta kestäneet siviilejä vastaan tehdyt hyökkäykset. Syyrian hallituksen edustajat syyttävät, että Ford käyttää lähettilään asemaansa hyväkseen kiihottaakseen kansaa vastarintaan hallitusta vastaan. http://www.haaretz.com/news/middle-east/u-s-attack-on-envoy-in-syria-part-of-ongoing-intimidation-campaign-1.387342 7. USA:n ulkoministeri Hillary Clinton tapasi keskiviikkona Egyptin ulkoministeri Mohamed Kamel Amran Kairossa. Keskusteluissa käsiteltiin Egyptin Israelin suhteita sekä rauhan-prosessin nykytilannetta. Amr luonnehti Israelin Kairon lähetystörakennusta vastaan tehtyjä hyökkäyksiä ”epäonnekkaiksi” ja arveli, että kaikki vastuuntuntoiset tahot Egyptissä tuomitsivat hyökkäykset. Amr kertoi tehneensä selväksi, että Egypti kunnioittaa Viinin sopimusta vuodelta 1961, joilla diplomaattiedustuksen koskemattomuus taataan. Hän sanoi armeijan huolellisesti valvoneen, että jokainen, joka halusi lähteä rakennuksesta, voi tehdä niin, eikä kukaan haavoittunut. Clinton sanoi Obaman hallituksen vastustavan vaatimuksia rajoittaa USA:n Egyptille vuosittain maksaman miljardituen määrää. Amr puhui YK:n yleiskokouksessa lauantaina syyttäen Israelia kansainvälisen yhteisön syrjimisestä, setlementtien laajentamisesta, Gazan saarron jatkamisesta ja siviilien pahoinpitelemisestä rikkoen jatkuvasti kansainvälistä lakia. Hän vaati Palestiinan valtion perustamista, joka on avain Lähi Idän rauhoittumiseen, hän arvioi. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/clinton-meets-egyptian-fm-to-discuss-relations-with-israel-peace-process-1.387278 8. Turkin pääministeri Erdogan antoi erityisen uuden vuoden toivotuksen maansa juutalaisille todeten, että eri uskontojen harjoittajat tuovat lisäväriä maan väripalettiin. Erdogan on toistuvasti hyökkäillyt Israelia vastaan. Israelin ja Turkin väliset kauppasuhteet ovat hyvin tärkeitä Israelille. Niiden arvo noussee tänä vuonna kahteen miljardiin, 41 %:n nousu edellisvuodesta, jolloin se oli 1.3 miljardia USD. Turkin bruttokansantuote on n. triljoona USD, Israelin vastaan 235. 500 miljardia USD. Trukin väkiluku on 75 miljoonaa ja kasvaa nopeasti. http://www.haaretz.com/news/middle-east/erdogan-extends-special-rosh-hashanah-greeting-to-jews-1.387344 9. Debkafile arvioi, että Ranskan varoitus lännen iskusta Iraniin sai tukea Venäjän ja Kaspian maitten yhteissimulaatiosta 09.-26.09.2011 Iranin vastaiskusta Kaspian öljylähteitä vastaan kostoksi lännen hyökkäyksestä. http://www.debka.com/article/21346/ 10. Gazan militaristit ampuivat kaksi Kassam-rakettia Israeliin; ne eivät aiheuttaneet vahinkoja. IAF vastasi iskemällä ennalta valittuihin kohteisiin Gazassa. (DF) 11. Iran sanoo kehittäneensä ohjuksen, joka vastaa S-300 IT-ohjusta. Sen kantomatka on 70 – 150 km. Iran sanoo sen pystyvän seuraamaan lentokonetta ja tuhoamaan sen. Ohjukselle on annettu nimi Radar, ja Iran sanoo sen puolustavan maan turvallisuutta. Iran ilmoitti aiemmin uudesta risteilyohjuksesta, joka pystyy upottamaan sota-aluksia. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4129209,00.html |
02.10.2011 16:43- Poiston ajankohta: 02.10.2011
- Poistamisen syy:
03.10.2011 17:13- Poiston ajankohta: 10.10.2011
- Poistamisen syy:
05.10.2011 14:45- Poiston ajankohta: 10.10.2011
- Poistamisen syy:
05.10.2011 16:36- Poiston ajankohta: 10.10.2011
- Poistamisen syy:
unelma |
#1035 Re: SANA TÄLLE PÄIVÄLLE11.10.2011 12:42#716: SANA TÄLLE PÄIVÄLLE - SANA TÄLLE PÄIVÄLLE
|
Vieras |
#103612.10.2011 17:45"Näin sanoo Herra: "Jos mies on ottanut eron vaimostaan ja tämä on lähtenyt hänen luotaan ja sen jälkeen ollut naimisissa toisen kanssa, ei mies saa ottaa häntä vaimokseen. Jos hän ottaisi, se loukkaisi tämän maan pyhyyttä. Sinä, Israel, olet pettänyt minua monien rakastajiesi kanssa. Sinäkö siis saisit palata minun luokseni!" Näin sanoo Herra." 2-3 Jer. 3:1 "Kun sinulta kysytään: 'Minkä tähden on Herra, meidän Jumalamme, tehnyt meille kaiken tämän?', niin vastaa: 'Te hylkäsitte Herran ja palvelitte vieraita jumalia omassa maassanne! Nyt teidän täytyy palvella vierasta kansaa maassa, joka ei ole teidän omannne.'" 1-2 Jer. 5:19 "Israel sinä itse olet tämän aiheuttanut! Sinä hylkäsit Herran, Jumalasi, vaikka hän ohjasi kulkuasi. Mitä apua olisi enää siitä, että lähtisit Egyptiin juomaan Niilin vettä? Mitä hyötyä siitä, että lähtisit Assyriaan juomaan Eufratin vettä? Oma pahuutesi on syynä kuritukseesi, luopumus tuo sinulle rangaistuksen. Nyt saat katkerasti kokea, miten paljon onnettumuutta koituu siitä, että hylkäsit Herran, että et pelännyt minua, Jumalaasi. Näin sanoo Herra Jumala Sebaot." 2 Jer. 2:17-19 |
Oikea käännös! |
#1037 Mutta tule kuitenkin jälleen minun tyköni, sanoo Herra.12.10.2011 18:38Jeremia 3 LUKU 1. Sananlasku on: katso, kuin mies eroittaa vaimonsa tyköänsä, ja se menee pois hänen tyköänsä, ja ottaa toisen miehen, ottaako hän hänen jälleen? eikö maa niin peräti saastutettaisi? Mutta sinä olet huorin tehnyt monen ystäväs kanssa; mutta tule kuitenkin jälleen minun tyköni, sanoo Herra. |
Muista! |
#1038 Herra ei ole rikkonut liittoaan Israelin kanssa!12.10.2011 18:473.Mooseksen kirja: 26:1 "Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. 26:2 Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra. 26:3 Jos te vaellatte minun säädöksieni mukaan ja noudatatte minun käskyjäni ja pidätte ne, 26:4 annan minä teille sateen ajallansa, niin että maa antaa satonsa ja kedon puut kantavat hedelmänsä. 26:5 Ja puiminen kestää teillä viininkorjuuseen asti, ja viininkorjuu kestää kylvöön asti, ja teillä on kyllin leipää syödäksenne, ja te saatte turvallisesti asua maassanne. 26:6 Ja minä annan rauhan teidän maallenne, ja te saatte levätä, kenenkään peljättämättä; ja minä hävitän pahat pedot teidän maastanne, eikä miekka käy teidän maanne ylitse. 26:7 Te ajatte pakoon vihollisenne, ja he kaatuvat miekkaan teidän edessänne. 26:8 Viisi teistä ajaa pakoon sata, ja sata teistä ajaa pakoon kymmenentuhatta, ja teidän vihollisenne kaatuvat miekkaan teidän edessänne. 26:9 Ja minä käännyn teidän puoleenne ja teen teidät hedelmällisiksi ja annan teidän lisääntyä ja pidän liittoni teidän kanssanne. 26:10 Ja te saatte syödä vanhaa, viime vuoden satoa, ja te joudutte viemään vanhan pois uuden tieltä. 26:11 Ja minä panen asumukseni teidän keskellenne enkä viero teitä. 26:12 Ja minä vaellan teidän keskellänne ja olen teidän Jumalanne, ja te olette minun kansani. 26:13 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vein teidät pois Egyptin maasta, olemasta heidän orjinansa; ja minä mursin rikki teidän ikeenne puut ja annoin teidän kulkea pää pystyssä. 26:14 Mutta jos te ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä, 26:15 vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni, 26:16 niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen. 26:17 Ja minä käännän kasvoni teitä vastaan, ja teidän vihollisenne voittavat teidät; teidän vihamiehenne hallitsevat teitä, ja te pakenette, vaikka ei kukaan aja teitä takaa. 26:18 Jos ette sittenkään kuule minua, niin minä vielä kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. 26:19 Ja minä murran teidän ylpeän uhmanne; minä teen teidän taivaanne raudankovaksi ja maanne vasken kaltaiseksi. 26:20 Ja teidän voimanne kuluu hukkaan, sillä teidän maanne ei anna satoansa eivätkä maan puut anna hedelmäänsä. 26:21 Ja jos te sittenkin käytte minua vastaan ettekä tahdo kuulla minua, niin minä lyön teitä vielä seitsenkertaisesti, teidän syntienne mukaan. 26:22 Minä lähetän teidän sekaanne metsän pedot riistämään teiltä lapsenne, raatelemaan karjaanne ja vähentämään teidän lukuanne, niin että teidän tienne tulevat autioiksi. 26:23 Jos te ette vielä tästäkään minun kurituksestani ota ojentuaksenne, vaan yhä käytte minua vastaan, 26:24 niin minäkin käyn teitä vastaan ja lyön teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. 26:25 Minä saatan teidän kimppuunne miekan, joka kostaa rikotun liiton; ja kun te kokoonnutte kaupunkeihinne, niin minä lähetän teidän sekaanne ruttotaudin, ja teidän on antautuminen vihollisen valtaan. 26:26 Kun minä murran teiltä leivän tuen, niin kymmenen vaimoa paistaa teidän leipänne yhdessä uunissa, ja he tuovat kotiin teidän leipänne vaa'alla punnittuna; ja kun te syötte, ette tule ravituiksi. 26:27 Ja jos te ette vielä sittenkään kuule minua, vaan yhä käytte minua vastaan, 26:28 niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. 26:29 Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte. 26:30 Ja minä kukistan teidän uhrikukkulanne ja hävitän teidän auringonpatsaanne ja panen teidän ruumiinne teidän kivijumalienne ruumiiden päälle, ja minun sieluni inhoaa teitä. 26:31 Ja minä muutan teidän kaupunkinne raunioiksi ja hävitän teidän pyhäkkönne enkä mielisty teidän uhrienne tuoksuun. 26:32 Ja minä hävitän maan, niin että teidän vihollisenne, jotka siinä asuvat, siitä tyrmistyvät. 26:33 Mutta teidät minä hajotan kansojen sekaan ja ajan teitä takaa paljastetulla miekalla, ja teidän maanne tulee autioksi ja kaupunkinne raunioiksi. 26:34 Silloin maa saa hyvityksen sapateistaan, niin kauan kuin se on autiona ja te olette vihollistenne maassa. Silloin maa lepää ja saa hyvityksen sapateistaan. 26:35 Niin kauan kuin se on autiona, saa se levätä nauttien sitä lepoa, jota se ei saanut teidän sapatteinanne, asuessanne siinä. 26:36 Ja niille teistä, jotka jäävät jäljelle, minä annan pelokkaan sydämen heidän vihollistensa maassa, niin että lentävän lehden kahina ajaa heidät pakoon, ja he pakenevat, niinkuin pakenisivat miekkaa, ja kaatuvat, vaikka ei kukaan heitä aja takaa. 26:37 Ja he kompastuvat toinen toiseensa niinkuin miekkaa paeten, vaikka ei kukaan aja heitä takaa; ja te ette voi pitää puolianne vihollisianne vastaan. 26:38 Ja te häviätte kansojen sekaan, ja vihollistenne maa nielee teidät. 26:39 Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin. 26:40 Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan, 26:41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja silloin he sovittavat syntivelkansa. 26:42 Ja silloin minä muistan liittoni Jaakobin kanssa ja muistan liittoni Iisakin kanssa ja liittoni Aabrahamin kanssa, ja minä muistan myös maan. 26:43 Mutta ensin tulkoon maa tyhjäksi heistä ja saakoon hyvityksen sapateistansa olemalla autiona, niin kauan kuin he ovat poissa; ja he sovittakoot syntivelkansa sentähden, juuri sentähden, että he hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni. 26:44 Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa. 26:45 Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra." 26:46 Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta. |
Tiedoksi: |
#1039 KESKIVIIKKO 12.10.1112.10.2011 19:191. TÄMÄN Lehtimajanjuhlan (succot) aattopäivän iloisin ja innostavin uutinen on ilman muuta ilmoitus, että Israelin ja Hamasin neuvottelijat ovat saaneet sovittua sopimuksen, jolla vuonna 2006 Hamasin kommandojoukon Kerem Shalomin lähellä sieppaama IDF:n sotilas Gilad Shalit luvataan vapauttaa ”muutaman päivän sisällä”, kuten Hamasin Damaskoksessa majaansa pitävä ulkoministeriön johtaja Khaled Mashaal sanoi. Vapauttaminen tuskin tapahtuu ennen lehtimajanjuhla-aikaa, joka alkaa tänä iltana klo 16.31 Jerusalemin aikaa. Pääministeri Netanyahu kutsui hallituksensa eilen illalla kiireesti kokoon, jossa sopimus virallisesti vahvistettiin. Puolesta äänesti 26 ministeriä; kolme ministeriä, Avigdor Lieberman, Moshe Yaalon ja Uzi Landau äänestivät vastaan. Parilla muullakin ministerillä oli varauksia sopimuksen suhteen, mutta äänestivät kuitenkin sen puolesta. Knessetin puhemies Reuven Rivlin ilmoitti, että hän alistaa sopimuksen Knessetin äänestykseen heti succotin jälkeen. Juhla-aika loppuu torstaina 20.10.2011 klo 17.39. SOPIMUKSEN mukaan 1027 palestiinalaisvankia vapautetaan kahdessa vaiheessa. ENSIMMÄISESSÄ vaiheessa vapautetaan 450 vankia, joista 280 kärsii elinkautistaan. Heistä 96 vankia vapautetaan Länsirannalle; 14 Jerusalemin itäosaan; 203 Länsirannalta kotoisin olevaa karkotetaan Gazaan; 40 lähetetään ulkomaille; 131 Gazasta kotoisin olevaa vankia palautetaan koteihinsa Gazassa. Länsirannalle ja Jerusalemiin vapautettavasta 110:stä vangista puolelle asetetaan liikkumisrajoituksia, osa heistä ei saa matkustaa ulkomaille tai siirtyä pois kaupungista tai kodeistaan. Vain 55 noista 110:stä ovat Hamasin operaattoreita. Kuusi Israelin arabia vapautetaan koteihinsa. Sopimuksen mukaan vapautettavien joukossa on 27 naisvankia. TOISESSA vaiheessa, sen jälkeen kun edellinen sopimusehto on täytetty, Gilad Shalit luovutetaan Kairoon egyptiläisille viranomaisille. Israelin lääkintäviranomaiset voivat siellä tarkastaa hänen terveydentilansa. Tämän jälkeen Israel vapauttaa 550 vankia, joiden joukossa on alaikäisiä ja naisvankeja. Sopimuksen lopullisen hyväksymisen jälkeen lista vapautettavista vangeista julkistetaan 48 tuntia ennen vapauttamista. Tämän vaiheen aikana Gilad Shalit saa palata kotiinsa. http://www.jpost.com/DiplomacyAndPolitics/Article.aspx?id=241438 2. SOPIMUKSEN hyväksymisen jälkeen alkoivat tavanomaiset spekulaatiot ja arviot molemmin puolin, oliko se eduksi tai tappioksi ja ketä se eniten hyödyttää tai vahingoittaa. Puolustusministeri Ehud Barak uhosi, että nyt otettiin aimo askel kohti Gilad Shalitin tuomiseksi kotiin, kuitenkin varottaen liiasta innostumisesta; varmaan ihan aiheellisesti, sillä monta kertaa Shalit on luvattu tuoda kotiin vain joutuakseen toteamaan peruutuksen. Barak antoi tunnustusta kaikille, joilla oli jotain osaa sopimukseen pääsyssä Netanyahusta alkaen. OPPOSITIOJOHTAJA Tzipi Livni oli haudannut sotakirveensä hetkeksi voidakseen kiitellä hallituksen myönteistä päätöstä saada Gilad Shalit kotiin, lähettäen sinne siunausten toivotuksensa todeten, että ”vapautettu on kuin osa koko israelilaista perhettä”. Hän muisti myös terrorin uhrien omaisten vaikeuksia hyväksyä sopimus terroristien vapauttamisesta, ja totesi, että turvallisuusvankien syömälakko olisi voinut vaikeuttaa sovintoa. INFRASTRUKTUURIMINISTERI Uzi Landau varoitti, että sopimus vapauttaa yli tuhat terroristia yhtä sotilasta vastaan voi motivoida terrorijärjestöjä uusiin sieppauksiin. ”Tämä on suuri voitto terrorismille ja isku Israelin puolustuskyvylle ja turvallisuudelle”, hän totesi. Hän kehotti hallitusta vastustuksestaan huolimatta toimimaan ripeästi sopimuksen toteuttamiseksi. Hän edellyttää IDF:n muuttavan kantansa radikaalisti tuleviin sieppauksiin nähden. SHASIN puheenjohtaja Eli Yishai kutsui sopimusta vaikeaksi ja tuskalliseksi, mutta totesi, että koska se tuli tehdä joka tapauksessa, tämä oli sopiva hetki siihen. http://www.jpost.com/DiplomacyAndPolitics/Article.aspx?id=241455 3. ANALYYTIKKOJEN mielestä sopimus vahvistaa Hamasin asemaa palestiinalaisten silmissä ja vastaavasti heikentää Fatahin ja PA:n asemaa, jotka voivat vain sivusta seurata Hamasin vaikutusvallan kasvua Gazassa ja myös Länsirannalla. Eikä Hamasin riemukas voitto tunnu vain kotoisilla areenoilla, vaan laajemminkin arabikevään ja muslimi-maissa. Khaled Mashaalin pelko arabikevään tuulahduksista myös Gazan suljetuille hiekkadyyneille oli varmaan yksi hänen suostumiseensa vaikuttavista tekijöistä. Hän varmaan näki jo sielunsa silmin vapauden nälkäisten gazalaisten kokoontuvan Gazan kaupungin keskustorille kieltäytyen hajaantumasta. Siksi tarvittiin jotain todella raflaavia otteita, ja siinä TV-kuvat ja videot israelilaisten bussien kuljettamista palestiinalaisista vangeista rajan yli Gazaan ja onnellisten omaisten riemukkaat tervetulotoivotukset on juuri se, mitä PR-toiminta tarvitsee. Iranin vaikutusvallan heikentymisen ja kasvavan eristyksen vuoksi Mashaal tunsi varmaan maan polttavan jalkojensa alla Damaskoksessa Syyrian ”Verisen Assadin” joutuessa kaiken aikaa voimistuvan kansainvälisen painostuksen ja sodanuhan alle, minkä vastapainoksi hän suurella helpotuksella tervehti Turkin pääministerin Erdoganin antamaa tukea. JP:n artikkelin kirjoittaja näkee aivan oikein, että Egyptin tulevaisuus voi olla yhä selkeämmin Muslimi-veljeskunnan käsissä, jonka oletetaan saavan suurimman voiton marraskuun 28. päivän vaaleissa, jos ne voidaan pitää suunnitelman mukaisesti. Hamas on Muslimiveljeskunnan haaraosasto, ja veljeskunnan voitto Egyptissä on myös Hamasin voitto. Kirjoittaja muistuttaa, ettei Fatahin ja PA:n ote Juudeassa ja Samariassa ole niin vahva kuin kuvitellaan. http://www.jpost.com/DiplomacyAndPolitics/Article.aspx?id=241465 4. DEBKAFILE, jolla on omia ”agenttejaan” ja uutislähteitään, jotka valottavat asioitten ”pimeitä” puolia, antaa Gilad Shalitin sopimukseen näkökulmia, joista toiset uutislähteet eivät vielä kerro mitään. DF kertoo, että sopimuksen yhteydessä viimeisteltiin salainen kehitys-kulku, jota Hamas oli valmistellut yhdessä USA:n, Egyptin ja Israelin kanssa. USA:n puolustusministeri Leon Panetta tapasi tämän mukaan Hamasin edustajan Kairossa elokuun 3-4 päivien aikana tapahtuneen Egyptin ja Israelin matkansa yhteydessä. Panetta neuvotteli Kairossa Hamasin ulkoministeriön johtajan Khaled Mashaalin kanssa, ja siinä sovittiin Hamasin Damaskoksen toimiston asteittaisesta sulkemisesta, sekä Hamasin suhteitten katkomisesta Iranin ja Syyrian ja Hizbullahin kanssa aste asteelta, mikä vapauttaisi Hamasin ja Khaled Mashaalin edustamaan kaikkia palestiinalaisia ilman ulkomaista painolastia. DF kirjoitti jo aiemmin, että USA:n hallitus haluaa rangaista Abbasia ja Fatahia niiden yksipuolisesta toiminnasta hakea YK:n täysjäsenyys ja Palestiinan valtion itsenäisyys koordinoimatta niitä USA:n ja Israelin kanssa ja korvata ne Hamasin edustajilla. DEBKAFILE kertoo edelleen, että Obaman hallituksen lähettämä delegaatio Prem. G Gumarin johdolla saapui Kairoon toinen elokuuta neuvotellen suoraan Muslimiveljeskunnan ja Salafi-puolueen kanssa, valmistellen Panettan Kairon matkaa, jossa sopimus vahvistettiin. Gumar on Obaman kansallisen turvallisuusneuvoston Israelin ja palestiinalais-asiain johtaja Valkoisessa Talossa. Israelin hallituksen edustaja David Meidan neuvotteli Hamasin sotilas-siiven Izza din al-Qassamin komentajan Mohammed Jabryn kanssa viimeistellen vankienvaihdon yksityiskohtia. Syystäkin Netanyahu valitti päätöksenteon vaikeutta ja arvaamattomuutta, koska siihen sisältyy elementtejä, joiden toteutumista voi vain arvailla. http://www.debka.com/article/21374/ Korkea Hamas-johtaja Khalil al-Hayya toteaa tyydytyksellä, että Shalitin tapaus vahvistaa IDF:n sotilaitten sieppaamisen kannattavan. Al-Hayya on Hamasin edustaja parlamentissa ja korkea akateeminen ja poliittinen hahmo. Hän kertoi kiinalaiselle XINHUA-uutistoimistolle, että palestiinalaisvangit voidaan vapauttaa vain tällä menetelmällä. ”Vankien vapauttaminen johtaa suurempaan voittoon ja tulee murskaamaan Gazan saarron, joka sille asetettiin viisi vuotta sitten”, hän selitti. Hän sanoi Hamasin viikko sitten esittämään lausuntoon viitaten, että ”Hamasin taistelu sortajia vastaan vaatii uusia sotilaitten ja setlerien sieppaamisia”. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148713#.TpVLiXL3vO0 5. UUTISOTSIKOITA - Gilad Shalitin vanhempien Noam ja Akiva Shalitin on vaikea pidätellä iloista hymyään odotettuaan yli viisi vuotta poikansa vapauttamista, mutta sanovat kuitenkin vielä odottavansa, miten sopimusta toteutetaan pettymysten välttämiseksi. He myös vakuuttavat, etteivät he asettaneet ehtoja hänen vapauttamisekseen, hallitus ne asetti. He halusivat välillä aloittaa aktiivisen poliittisen toiminnan hallitusta vastaan, koska edistystä ei tapahtunut. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148711#.TpVNrXL3vO0 - USA syyttää, että Teheran teki salaliiton Saudi Arabian USA:n lähettilään Adel al-Jubeirin teloittamiseksi Washingtonissa. Poliisi pidätti toisen Iranin lähettämästä kahdesta salaliittolaisesta, joka on Iranin vallankumousarmeijan, sen Quds-osaston, jäsen, toinen mies on luultavasti Teheranissa. Poliisin mukaan suurlähettiläs, jolla on läheiset suhteet kuningas Abdullah bin Abdul Azizin kanssa, ei ollut koskaan vaarassa. Hänet oli määrä murhata ravintolassa. New Yorkin oikeus totesi, että kaksi syytettyä, Gholam Shakuri ja Mansour Absarsiar, 58 ja jolla on USA:n kansalaisuus ja iranilainen passi, pidätettiin 29.09 2011 John F Kennedyn lentokentällä. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148716#.TpVOlnL3vO0 - Vapautettavien palestiinalaisvankien ja 27 naisvangin joukossa on naisterroristi Ahlam Tamimi, joka ajoi terroristit Sparro-kahvilan murhapaikalle Jerusalemissa elokuussa 2001. Terrori-iskussa kuoli 16 ihmistä, heidän joukossa Schijveshuurderin perheen viisi jäsentä Nerian juutalaisyhteisöstä Binyaminista. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148709#.TpVRDHL3vO0 - INN kertoo artikkelissaan, että Gilad Shalitin sopimuksen tultua julkiseksi lähes kaikki uutistoimistot pudottivat raporteissaan pois sanan ”terroristi” kertoessaan yhtä tai useampaa elinkautistaan kärsivistä palestiinalaisvangeista. Tämä liittynee siihen Israelin valtiossa levinneeseen myönnytys- ja silottelupolitiikkaan, ettei saa esittää mitään, mikä voisi ärsyttää arabeja. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148714#.TpVSZXL3vO0 - Kvartetin taholta vakuutetaan, että keskustelut Israelin ja PA:n välillä alkavat kuten on suunniteltu marraskuun 23. päivänä Brysselissä, kertoo AP maanantaina. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148701#.TpVTVXL3vO0 - Shin Betin johtaja Yoram Cohen asetteli sanansa huolellisesti esitellessään eilen aamuna syntynyttä sopimusta Hamasin kanssa todeten, että se on huono sopimus ja sitä on vaikea niellä, mutta poliittinen johto määrittelee, miten menetellään. Voi hyvin kuvitella turvallisuusmiesten tunteet, jotka väsymättä ja henkensä alttiiksi asettaen ovat usein vuosikaudet luotettavan ajokoiran tavoin seuranneet kohteensa heikkoja jälkiä onnistuen lopulta saamaan kiinni vaarallisen terroristin ja massamurhaajan, vain voidakseen todeta, että heitä vapautetaan kärsittyään vain muutaman vuoden oikeuden heille langettamasta yhdestä tai useammasta elinkautisesta. Heidän tunteensa katkeruutta lisää tieto siitä, että vapauduttuaan heidät otetaan sankareina vastaan omissa yhteisöissään, ja että PA:n viranomaiset kunnioittavat heitä esikuvina lapsille ja nuorille ja nimeävät heidän kunniakseen puistoja, katuja, rakennuksia ja lasten ja nuorten kesäleirejä. Tämän tekee PA:n virallinen hallitus, rauhankuppani, jonka puheenjohtaja, presidentiksi tituloitu Mahmoud Abbas aateloi läsnäolollaan. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148712#.TpVUD3L3vO0 - IDF:n sotilaallisen teollisuuden kehittämät UAV-koneet (miehittämättömät tiedustelu-koneet) voivat olla korvaamattomia kadonneiden tai siepattujen sotilaitten etsimisessä. IDF:n kadonneita etsivä elin EITAN on kehittymässä silmiksi, joilla armeija pystyy näkemään piilossa olevia UAV-koneita käyttäen. Se käyttää GPS-järjestelmää (Ground Position System) kadonneen etsimiseksi edellyttäen, että hänellä on laite, joka vastaa järjestelmän kutsuun. Tämä näyttää edellyttävän mikrosirun tai vastaavan tunnistusjärjestelmän asettamista sotilaisiin. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148719#.TpVXf3L3vO0 - Arabit ovat töherrelleet juutalaisvastaisia grafiitteja neljään synagogaan Tzfatissa, kertoi rabbi Shmuel Eliyahu tänään. Poliittinen sota Israelin ja arabien välillä näyttää kiihtyvän ja saavan entistä ikävämpiä muotoja. ”Kuolema juutalaisille”, on teemana. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148722#.TpVZrnL3vO0 - PA:n USA:ssa suosittu pääministeri Salaam Fayyad käyttää sikäläistä suosiotaan hyväkseen Israelin vastaisessa propagandassaan levittäen perättömiä valheita, joita hän esittää varsinkin USA:n arabiväestön keskuudessa. PA laati myös kymmeniä kohteita käsittävän listan Juudean ja Samarian juutalaisille tärkeistä kohteista, joita PA hakee Palestiinan valtion perinnekohteiksi, kun se saa UNESCO:n jäsenyyden. Tämä tulee avaamaan uuden luvun ”PA:n pyrkimyksissä Israelin laillisuuden mitätöimiseksi, ja ”tulee vaatimaan Israelin varastamien antiikkiesineiden ja arkeologisten löytöjen palauttamista laillisille omistajilleen”. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148684#.TpVatnL3vO0 Koska huomenna on korkea pyhäpäivä, lehtiä eikä raporttia ilmesty silloin. |
Juhani Starczewski |
#1040 Tiedoksi:12.10.2011 21:32Puheenjohtaja Juhani Starczewskin piti puheen Israelin tueksi YK:ssa New Yorkissa torstaina 6.10.2011 http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/Puhe_New_York_YK_6.10.2011.htm |
SANA |
#1041 TÄLLE PÄIVÄLLE13.10.2011 10:07------------------------------------------------------------------------ SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Torstai 13.10.2011 ------------------------------------------------------------------------ Sinä saat olla luottavalla mielellä, sillä toivo elää, olet turvassa. Voit nukkua levollista unta. Job 11:18 |
SANA |
#1042 TÄLLE PÄIVÄLLE14.10.2011 11:39------------------------------------------------------------------------ SANA TÄLLE PÄIVÄLLE Perjantai 14.10.2011 ------------------------------------------------------------------------ Sinun käsiisi minä uskon henkeni. Herra, sinä lunastat minut vapaaksi, sinä uskollinen Jumala. Ps. 31:6 |
14.10.2011 19:41- Poiston ajankohta: 15.10.2011
- Poistamisen syy:
14.10.2011 19:43- Poiston ajankohta: 15.10.2011
- Poistamisen syy:
Eräs huomio Vieras |
#1045 4 allekirjoitusta Lammilta14.10.2011 19:454822 Tapani Norrbacka Lammi 05.06.2010 15:57 Ehdota poistoa Dementikko? |
israblockupdate |
#1046 GILAD SHALIT15.10.2011 15:53GILAD SHALITIN vapauttaminen jo ensi viikon tiistaina näyttää tämän hetken tietojen mukaan varmalta, minkä IDF:n komentaja Benny Gantz vahvistaa. Shalit kuljetetaan suunnitelman mukaan Rafahin terminaalin kautta rajan yli Egyptin puolelle, jossa häntä odottavat Egyptin turvallisuusmiehet ja pieni israelilainen ryhmä, jonka tarkoituksena on tarkistaa palautetun panttivangin henkilöllisyys ja terveyden tila. Egyptistä Shalit lennätetään IAF:n tukikohtaan, jossa hänelle annetaan mahdollisuus hengähtää ja levätä rasittavan vankilaelämän jälkeen. IDF kuljettaa 450 palestiinalaista mies- ja 27 naisvankia, joiden nimet julkistetaan sunnuntaina Israelin vankeinhoitojärjestön web-sivulla 48 tuntia ennen vapautusta, israelilaisesta Ketiyot vankilasta etelässä päivää ennen luovutusta Gazan kaistalle, Egyptiin ja Länsirannalle. Israelin lain mukaan vapautettavia vastaan voidaan esittää vastalauseita korkeimmalle oikeudelle 48 tunnin aikana ennen vapautusta, mihin annetaan mahdollisuus näillä järjestelyillä. Tiettävästi jotkut terrorinuhrien omaiset aikovat valittaa joistain nimistä. Mikäli kaikki lailliset esteet on selvitetty, kuten uskotaan tapahtuvan, sopimus toteutetaan sujuvasti ja aikataulun mukaisesti tiistaiaamusta alkaen. ISRAELIN pääneuvottelija David Meidan matkustaa Egyptiin lauantain aikana järjestelemään vankienvaihtoa ja muita siihen liittyviä asioita. Hamasin edustajana Khaled Mashaalin varamies Mousa Abu Marzuk asettui asumaan Kairoon jo 12. lokakuuta valmistellen paitsi Shalitin luovutusta ja palestiinalaisvankien vapautusta myös Hamasin ulkopoliittisen toimiston muuttamista Damaskoksesta Kairoon, kuten Debkafile ja uutistoimistot raportoivat. JP:n artikkelin mukaan läpimurto Shalitin vapauttamisessa saatiin heinäkuussa. Silloin Hamas lähetti kirjeen Meidanille, joka vastasi siihen välittömästi pudottaen Hamasin esittämästä vankien listalta kolme kärkinimeä: Fatah Tanzimin johtaja Marwan Barghouti, Abdullah Barghouti ja PFLP-johtaja Ahmed Sadat sekä muita vähemmän merkittäviä nimiä. Meidanin yllätykseksi Hamas ei esittänyt vastaväitteitä, ja prosessi alkoi edetä omalla painollaan. Meidan oli nimitetty neuvottelujen johtoon kolme kuukautta ennen heinäkuuta. EGYPTIN sotilasjuntan edustaja apulaistiedusteluministeri Murad Muwafi aktivoitui omalla lohkollaan samaan aikaan. Israelin hallitus katsoi Egyptin aktivoitumisen ja kiinnostumisen asiaan osoittavan sen halua näyttää maailmalle, ettei se ole syrjäytynyt poliittiselta kartalta, ja toiseksi sotilasjuntta katsoi poliittisesti edulliseksi toimia Muslimiveljeskuntaa hyödyttävällä tavalla, koska sen uskotaan muodostavan uuden parlamentin voimakkaimman ryhmän ja tulevan hallituksen rungon. Tämä toiminta hyödyttää samalla Hamasia, jonka ulkopoliittinen toiminta ellei koko korkein johto näyttää muuttavan Kairoon. NEUVOTTELUPROSESSIN kaikkia vaiheita ja siihen liittyviä mahdollisia USA:n hallituksen esittämiä myönnytyksiä ja lupauksia Hamasin suuntaan ei ole vielä julkistettu, mutta Saksan neuvottelijan Konradin osuutta siihen vakuutetaan hänen jo kaksi vuotta sitten esittämän suunnitelman johdosta, jota artikkelissa kuvataan mestarilliseksi. Hamas ei silloin ollut valmis sopimukseen, mutta Syyrian ja Iranin rintamien kehitys lienee antanut viimeisen sysäyksen luopua perinteisestä epäluulosta Israelin aikeisiin ja oman kansan reaktioihin. Hamasin suostumukseen lienee vaikuttanut myös Egyptin lupaus kaupan lisäämiseksi Gazan kaistan kanssa sekä PA:n puheenjohtajan Mahmoud Abbasin aktiiviset ponnistelut Palestiinan valtion synnyttämiseksi ohittaen kokonaan Hamasin ja Gazan palestiinalaiset. SHALIT-sopimus tuli täydellisenä yllätyksenä Abbasille, joka oli vierailulla Venezuelassa saatuaan ensimmäisen tiedon siitä. Hamasin suorittamaa vetoa voidaan luonnehtia loistavaksi ja ajoitukseltaan mestarilliseksi, sillä hetkessä se nosti Hamasin maailman uutisten kärkeen ja lisäksi positiivisella painotuksella pudottaen Abbasin toimet ja maailman suosion ratkaisevasti uuden kehityksen varjoon. Abbas voi vain yrittää saada audienssia Mashaalin kiireisestä aikataulusta voidakseen koota sirpaleet ja sopia erimielisyydet Hamasin kanssa. ISRAELIN puolelta neuvottelujen loppuvaiheisiin osallistuivat Shin Betin johtaja David Cohen, Mossadin johtaja Tamir Pardo ja Netanyahun sotilaallinen sihteeri Yohanan Locker. Israelin turvallisuusjärjestöt valittavat sopimuksen vapauttavan suuren joukon vaarallisia terroristeja, jotka suurella todennäköisyydellä palaavat terrorismiin, ja joita ne joutunevat metsästämään uudelleen. Ministeri Moshe Yaalon arvioi, että hintana voi olla kymmenien tai satojen israelilaisten kuolema heidän suorittamissaan terrori-iskuissa. http://www.jpost.com/Defense/Article.aspx?id=241691, http://www.jpost.com/DiplomacyAndPolitics/Article.aspx?id=241664 2. SHALITIN vapauttamisoperaation varjossa on Siinailla kehittymässä Egyptin sotilasjuntan aloittama uusi vaihe, joka voi muodostua vaaralliseksi. Vuonna 1979 Israelin ja Egyptin välillä solmittu rauhansopimus määrittelee Egyptin sotavoimien määrän ja laadun Siinailla. Mubarakin hallituksen kaatumisen ja sotilasjuntan heikkouden johdosta Egyptin hallituksen kyky valvoa tuota harvaan asuttua ja suurelta osin vaikeakulkuista maa-alaltaan suurta niemimaata on ratkaisevasti heikentynyt siinä määrin, että niemimaalla toimivat militantit ryhmittymät jopa suunnittelivat sinne itsehallintoa. Israelin ja Gazan vastaiselle raja-alueelle sijoitetut Egyptin sotilasyksiköt ovat osoittautuneet alimitoitetuiksi ja osin epäluotettaviksi, minkä johdosta sotilasjuntta esittää joukkojen lisäämistä Siinaille, mihin Israel on suostunut. EGYPTIN sisällä on esitetty yhä vaativammin äänenpainoin joko rauhansopimuksen suurta muutosta tai kokonaan mitätöimistä. Varsinkin Muslimiveljeskunta on esittänyt toistuvia vaatimuksia sopimusten suhteen. Viimeisimmät toimet osoittavat kuitenkin, että myös Egyptin armeija haluaa toimia oma-aloitteisesti tilanteen muuttamiseksi. DEBKAFILE (DF) kertoo artikkelissaan, että Egyptin ilmavoimien kenraali Reda Hafiz totesi uutistoimisto MENA:n mukaan näin: ”Siinai on aluettamme, emmekä tarvitse lupaa joukkojemme lisäämiseksi omalla maaperällämme,” lisäten: ”Egyptiläiset koneet partioivat rajoillamme niiden turvallisuuden takaamiseksi ilman Israelin suostumusta, mukaan lukien itäinen (Israelin) vastainen rajamme.” DF kertoo, miten Egypti sallii Hamasin johtajien muuttamisen Damaskoksesta Kairoon pysyvää asumista ja toimintaa varten käyttäen verukkeena vankienvaihdon järjestelyjä. ISRAELIN puolustusministeri Ehud Barak esitti virallisesti ministeriönsä ja Israelin nimissä anteeksipyynnön valittaen syvästi egyptiläisten sotilaitten surmaamista välikohtauksessa, jossa 18 terroristia tunkeutui Siinailta Israelin puolelle iskien busseja ja yksityisautoja vastaan surmaten 8 israelilaista. IDF:n sotilaitten ajaessa terroristeja takaa kuusi Egyptin sotilaista sai surmansa israelilaisten luodeista epäselvissä olosuhteissa. Muutamia viikkoja sitten tapahtuneen verisen terrori-iskun jälkeen IDF:n taholta esitettiin, että terroristit olivat pukeutuneet Egyptin armeijan sotilaspukuihin, ja että he toimivat aivan egyptiläisten turvallisuusjoukkojen tukikohdan edessä niiden puuttumatta tilanteeseen. Esitettiin jopa epäilyksiä, että egyptiläiset turvallisuusmiehet liittyivät terroristeihin tulittaen heidän kanssaan Israelin puolelle. IDF asetti tutkimuskomitean asiaa penkomaan, mutta julkisuudessa sen mahdollisista poikkeavista havainnoista ei ole raportoitu. http://www.debka.com/article/21380/ 3. UUTISOTSIKOITA - Orvoksi jäänyt terroriuhri tunnusti töhertäneensä entisen pääministeri Yitzhak Rabinin muistoksi pystytetyn rakennuksen sisäseiniin hintalappu-grafiitteja, joissa luki ”hintalappu” ja ”vapauta Yigal Amir”. Hän tunnusti poliisille tehneensä grafiitit vastalauseeksi sille, että terroristit, jotka orpouttivat pommi-iskullaan hänet ja useita hänen sisaruksiaan, on vapautettavien terroristien listalla. Yli 20-vuotinen mies vapautettiin kotiarestiin ”henkilökohtaisista syistä” hänen ”ideologisen protestinsa” vuoksi. Poliisi harkitsee myöhemmin jatkotoimista. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148751#.TpfyPnL3vO0 - Hamasin johto kertoo Al-Hayyat arabilehden haastattelussa, että Israel suostui vankien vapauttamiseen Giladin vapauttamista vastaan, vaikka Hamas lupasi tehdä uusia sotilaitten ja siviilein sieppauksia vapauttaakseen kaikki Israelin vankiloissa tuomioitaan kärsivät arviolta 8000 palestiinalaista. Israel oli pyytänyt lupausta luopua uusista sieppauksista, mutta siihen Hamas ei suostunut. Haastattelun mukaan Israel lupasi myös, ettei se metsästä vapautettuja palestiinalaisia, mikä on vastoin Shin Betin johtajan Yoram Cohenin lupausta hoitaa heidät. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148752#.Tpf0wHL3vO0 - PA:n pääneuvottelijana ja lörppäsuuna tunnettu Saeb Erekat kertoi Palestiinan Radion haastattelussa, etteivät PA:n edustajat osallistu kvartetin ilmoittamaan keskustelutilaisuuteen Israelin edustajien kanssa Ammanissa sunnuntaina 23.10.2011. Hän kertoi, etteivät he ole saaneet mitään kutsua eikä Israel ole ilmoittanut suostuneensa heidän vaatimuksiinsa palata –67 rajoille ja lopettaa kaikki setlementtitoiminta Juudeassa ja Samariassa. ”Jokainen joka esittää keskusteluja ilman noita suostumuksia vain tuhlaa aikaansa”, hän totesi. USA:n hallitus on vakavasti sitä mieltä, ettei PA:n laatima ja YK:lle esittämä hakemus YK:n täysjäsenyydestä ja itsenäisyydestä johda mihinkään. Abbas vakuutti Pariisin vierailunsa yhteydessä, ettei hän ole kiinnostunut kvartetin suunnitelmasta. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148742#.Tpf2MnL3vO0 - Shasin puheenjohtaja sisäministeri Eli Yishai esittää, että terroristien vapauttamisen vastapainoksi hallituksen tulee vapauttaa myös juutalaisia turvallisuusvankeja. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148749#.Tpf4n3L3vO0 - Yeshan, Juudean ja Samarian juutalaisyhteisöjen, johtajat ovat kauhuissaan IDF:n Juudean ja Samarian prikaatin komentajan kenraali Nizan Alonin New York Times lehdelle antamassaan haastattelussa esittämiensä mielipiteitten johdosta. Hän valitti laajalle levinnyttä ”hintalappu” toimintaa hyökkäillä arabien omistamia rakennuksia ja viljelmiä vastaan, mitä hän kutsui ”juutalaiseksi terrorismiksi”. Hyökkäykset Tuba Zangariya moskeijaa ja Jaffan arabien hautakiviä vastaan on herättänyt runsasta kirjoittelua ja tuomiota varsinkin vasemmiston median ja puolustusministeriön johdon taholta Barakia myöten. Oikeuden tuomari kritisoi armeijan esittämiä syytöksiä Tuban moskeijan epäiltyä syyllistä vastaan riittämättömiksi ja totesi Jaffan töherrysten olevan vandaalien ja huligaanien tekemiä ilman kansallista motiivia. Alonin teesit ovat herättäneet hämmästeleviä vastalauseita juutalaisjohtajien taholta, koska he sanovat IDF:n velvollisuutena olevan suojella kansalaisiaan eikä esittää äärivasemmiston poliittisia lausuntoja vieraan lehdistön haastattelussa. Alon vähätteli varoituksia Gazan esimerkin toistumisesta, jos Juudean ja Samarian juutalaisyhteisöt tuhotaan vakuuttaen, ettei sen tarvitse toistua. Yeshan neuvoston puheenjohtaja Danny Dayan sanoi, että koska Alonin mielipiteet eivät edusta hallituksen mielipiteitä, ne ovat sitäkin suurempi skandaali, ja vaativat hänen sotilasuransa päättymistä. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148744#.Tpf5I3L3vO0 - Fatah-johtaja Azzam al-Ahmad vakuuttaa, että Hamasin ja Fatahin sovintoneuvottelut tuottavat tulosta ja että ne tulevat pian yhdistämään Israelin vastaiset voimansa. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148745#.Tpf9vHL3vO0 - Israel luopui joistain perusvaatimuksistaan hyväksyessään vapautettavien listan, sanovat haaretz.com artikkelin kirjoittajat, sillä mukana on Hamasin perustaja-jäseniä, jotka toimivat myös terroristeina, ja joitain todella inhottavia terroritekoja suorittaneita terroristeja, kuten Zaher Yabarin ja Yihya Sanawar, sekä bussin 405 räjäyttämiseen 1989 ja Nachshon Wachsmanin 1994 sieppaamisen osallistuneita terroristeja. http://www.haaretz.com/print-edition/news/in-shalit-deal-israel-crossed-its-own-red-lines-1.389782 - Saudit varoittivat Argentiinan viranomaisia 4 kuukautta sitten mahdollisesta iskusta Israelin ja Saudi Arabian lähetystöjä vastaan Buenos Airesissa. Iranin lähettämien terroristien tarkoituksena oli murhata Saudi Arabian Washingtonin lähettiläs. Toinen Iranin lähettämistä miehistä pidätettiin New Yorkissa, toinen on vapaana. http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=241698 - Egyptin turvallisuusjoukot sanovat takavarikoineensa Libyasta salakuljettuja IT-ohjuksia osana yhä laajenevaa aseitten ja sotilastarvikkeiden salakauppaa, joka rehottaa Siinailla ja usein päättyy Gazan terroristien käsiin. http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=241731 |
15.10.2011 16:05- Poiston ajankohta: 15.10.2011
- Poistamisen syy:
15.10.2011 16:05- Poiston ajankohta: 15.10.2011
- Poistamisen syy:
15.10.2011 16:07- Poiston ajankohta: 15.10.2011
- Poistamisen syy:
Eräs huomio |
#1050 Kaikki Lammin allekirjoitukset:15.10.2011 16:09Onko tämä kaveri dementikko? 4822 Tapani Norrbacka Lammi 05.06.2010 15:57 Ehdota poistoa 6515 Tapani Norrbacka Lammi 07.06.2011 06:53 Ehdota poistoa 6606 Tapani Norrbacka Lammi 24.08.2011 09:20 Ehdota poistoa 6876 Tapani Norrbacka Lammi 13.10.2011 09:48 Ehdota poistoa |
Kommentoi adressia |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
48175 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
580 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2731 Luotu: 07.10.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
864 Luotu: 05.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3431 Luotu: 02.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
832 Luotu: 15.05.2023
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18065 Luotu: 01.03.2023
Eteläisen Kouvolan koulujen säilyttämisen puolesta!
417 Luotu: 30.09.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28394 Luotu: 08.10.2024
Piilolankankaan lähiötuvan toiminnan on jatkuttava
11 Luotu: 14.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14941 Luotu: 15.07.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1033 Luotu: 08.10.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
323 Luotu: 07.11.2024
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
591 Luotu: 15.10.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
131 Luotu: 07.11.2024
Suomen kielilainsäädäntö muutettava kansanvaltaiseksi
44 Luotu: 11.10.2023
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
6779 Luotu: 27.09.2024
Jättipäiväkotien perustaminen on lopetettava
2180 Luotu: 10.02.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
184 Luotu: 05.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
625 Luotu: 01.11.2024