hevostenhoitajien palkat suuremmiksi!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista hevostenhoitajien palkat suuremmiksi!.

Vieras

27.09.2013 16:28

Hevosten hoitajan työ on lähinnä harrasteluontoista ja muutenkin vähän tuottavaa.
kara

27.09.2013 16:29

ympäripyöreetä päivää pitää tehdä kokoajan ja palkka niin huono että vuokran saa just maksettua..

kara

#3 Re:

27.09.2013 16:35

#1: -

siitä huolimatta alalla on TES, jota pitäisi noudattaa. mitäs ne tallinpitäjät sitten tekee kun henkilökunta lähtee kun ei saa edes itseään elätetyksi tuolla palkalla ja toista työtä lisäksi mahdoton ottaa työpäivien pituuden takia. palkat suhteutettuna työmäärään on työntekijän oikeuksien vastaisia! itse saan vajaa 1000euroa kuussa ja työtunteja kertyy melkein 300kuussa, on ihan älytöntä touhua.

Vieras

27.09.2013 16:45

kyllä nämä meidän palkat on lähes aina aivan liian pieniä työhön nähden, asiaan pitäisi kyllä saada muutos vaikka niin sanottua kutsumustyötä onkin, mutta kun saadaan hevostenhoitajat heräämään todellisuuteen niin alkaa olla tallinpitäjillä työntekijät vähissä jos ei palkka nouse! itselläni kyllä asiat hyvin kun työnantaja maksaa työehtosopimuksen mukaisesti palkan ja ravipuolella olen.
Entä luontaisedut.

#5 Huonot on palkat.

27.09.2013 16:53

Voi hyvänen aika,sehän on sitten oikeaa maahanmuuttajan työtä.Kyllähän niillä hevosmiehillä pitäisi olla rahaa maksaa.Mutta hauskaahan siellä silti on."Kerrankin eräs rouva lähti talvella talleilta hiihtää ja siderikon takia palasi talleille takaisin,isäntä oli jo tallityttöä panemassa ja isäntähän sai lähtee."

Vieras

#6 hohhoh

20.10.2013 09:09

mulla tullut monesti vastaan se että haluavat työllistämistuella työntekijän mut eivät silti maksa TESsin mukaista palkkaa vaikka se on edellytys työllistämis/palkkatukien saantiin.. sit se on muka työntekijän syy että niin on.. ei me työntekijät olla noita sääntöjä ja lakeja päätetty! minä kun viimeksi mainitsin pomolle tosta palkkatuesta niin sain haukut että olen väärän alan valinnut kun tessin mukaista palkkaa haluan..se nyt vaan sattuu olemaan sen palkkatuen edellytys,ei minun päättämä sääntö/laki.. ja meillä on täysi oikeus vaatia TESsin mukaista palkkaa kun se kerran on alalle määrätty..

Vieras

#7 työsuojeluvaltuutettu sanoi että

20.10.2013 09:12

Ravitallin työntekijöiden työsuhteen ehtona sovelletaan Maaseutuelinkeinojen työehtosopimusta. Työehtosopimuksen soveltamisalaa koskevassa luettelossa mainitaan myös ravitallit ja hevosharrastustyöpaikat. Työehtosopimus löytyy osoitteesta Finlex.fi. Kyseinen työehtosopimus on yleissitova, joka tarkoittaa, että työnantajan on sovellettava työehtosopimuksen määräyksiä riippumatta siitä kuuluuko hän tai työntekijä sopimuksen solmineeseen työantaja- tai työntekijäjärjestöön.

Vieras

07.01.2014 14:18

Hevosenhoitajat tekevät arvokasta ja tärkeää työtä talleilla, mutta heidän työtään ei juuri arvosteta. Päivät ovat ympäripyöreitä ja palkkaus ei ole juuri taskurahoja kummempi. Tähän asiaan pitää saada muutos!

Vieras

23.01.2014 15:54

Moi