Kieltäkää kasvissyönti
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kieltäkää kasvissyönti .
Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)
11.05.2009 22:45- Poiston ajankohta: 16.08.2011
- Poistamisen syy: yksityisyys
12.05.2009 18:45- Poiston ajankohta: 21.11.2010
- Poistamisen syy:
12.05.2009 22:05- Poiston ajankohta: 23.01.2011
- Poistamisen syy:
jukka jaakkola Finland |
#7917.06.2009 18:26Kaverini sanoi tehneensä jäniksen kanssa sopimuksen, että hän ei koske jänön ruokaan, jos jänis ei syö hänen polkupyöräänsä. |
Ilkka Suominen Turku |
#80 Hahah23.06.2009 17:19^^Oliskos faktan tueksi jotain lähdettä? Mikä siinä on niin kummallista jos ei halua syödä eläimiä? Onko se kenties liian naisellista? =) Itse olen vajaa 100 kiloinen mies ja saan kasvisruuasta helposti kaikki tarvitsemani ravintoaineet. Lukuunottamatta B12-vitamiinia mitä ei ruuassa nykyään ole koska kaikki on niin steriiliä. Katsokaas tästä dokkari jonka jälkeen ei luulisi tekevän mieli syödä enää lihaa: http://video.google.com/videoplay?docid=6361872964130308142 |
Michail Jaction Jurmaa |
#8123.06.2009 19:22Ravinteita ihminen saa vaikka nuolemalla kiviä. Minun puolestani on aivan sama mitä ihmiset syövät, kunhan he eivät pakota minua syömään kasviksia eikä minun tarvitse maksaa heidän syömisistään. Valitettavasti minun täytyy(kouluruuat kun rahoitetaan veroilla ja vegeruoka vain sattuu olemaan kalliimpaa kuin ns normaali sapuska). |
Ennu Pitkänen Pelkosenniemi |
#8224.06.2009 08:11Ite en pidä kasvissyöjistä, mutten kyllä menis kieltämäänkään. Minusta on outoa että sanotaan: "Kieltäkää kasvissyönti!" Sama jos joku ei pitä pelikoneista eikä käytä niitä, niin laitetaan laiksi: "Pelikoneita on pidettävä!" Mulla on yksi kaveri joka on kasvissyöjä ja toinen on aloittanut sen. Pysykööt se siis niiden ongelmana, saavatko vähän avintoa yms. Pelkälle lihansyönnille pitäis sitten myöskin laittaa tällainen osio. |
kaisa yrtti tampere |
#83 pimpeli pompeli!03.09.2009 23:36olen kasvissyöjä enkä taatusti sen takia että olisin nirppanokka...! Se että jättää syömättä eläimen veristä lihasta ei tee mielestäni valikoivaa nirppanokkaa vaan osoittaa kykyä moraaliseen ei niin pahasti spesistiseen suhtautumiseen... Eläimet ovat nykypäivänä ihmisille pelkkä välineellinen arvo ja raha pyörii yllättäen sen ympärillä ja se johtaa siihen että tehotuotannon eläimillä on niin paskat oltavat että ne kokevat liikaa kärsimystä! Maailma on täynnä eläviä esimerkkejä siitä että kasvissyönti on perkeleen terveellistä jos sen tekee harkitusti. SINÄ ADRESSIN KIRJOITTAJA OLISITKO KILTTI JA KERTOISIT MIKSI ELÄIMIÄ SAA MIELESTÄNI TAPPAA? Onko mielestäsi kyse siitä että eläimet ovat vaan eläimiä vai onko se luonnollista mielestäsi? VASTAA |
Tanja Lindroos Riihimäki |
#84 Jotain oikein, jotain väärin..23.11.2009 05:54Itse syön lihaa, mutta ymmärrän toisaalta myös niitä jotka eivät. Itse ehkä saattaisin olla kasvissyöjä jollei liha maistuisi ja/tai tietäisin saavani kaikkea tarvittavaa ravinnostani ilman lihaakin. Juuri se, että ei saisi kaikkea tarvittavaa ruoasta ollessa kasvissyöjä, huolestuttaa kyllä minua muiden kohdalla mutta ehkä vain kuvittelen sen olevan niin mutta joka tapauksessa asia ei minulle kuulu. Ihmisellä täytyisi olla täysi oikeus ja vapaus itse valita mitä syö. Tosin tässäkin huolettaa se että kasvissyöjät syöttävät myös lapsilleen vain ja ainoastaan kasvisruokaa koska eivät itsekään syö ja lapset tarvitsevat kaikkea kasvaakseen hyvin. Heille soisin valinnanvapauden kasvettuaan riittävästi. Muutoin syököön kuka mitä haluaa, painostamatta mihinkään. |
Tanja Lindroos Riihimäki |
#85 Jälkihuomautus23.11.2009 05:57Vaikka syön lihaa, olen eläinrakas. |
Taavi Marsalkka Hauho |
#86 Lisää parsaa?18.02.2010 20:18Onko tämä veganisti vähän niinkuin satanisti, mutta palvoo parsakaalia? |
Elina Toivanen Helsinki |
#87 :D19.02.2010 13:43Kiitän päivän nauruista. |
Raga Muffin jamaica |
#8825.02.2010 20:26Hyvät kasvin sekä siitä jalostuvan sekaravinnon syöjät. Miksi asioita ei voi yksinkertaistaa. Miksi haukkua kasviksia kun ne väistämättä ovat ravintona niiden lihansyöjien aterioiden mahdollistamiseksi. Ikään kuin bensa ja auto. Se lienee jokaisen oma asia mitä syö tai on syömättä, mutta myös vastuu pitää kantaa tekemistään/aiheuttamistaan valinnoista. Kasveilla ei ole hermoja, joten ne eivät tunne kipua eikä pelkoa. Taasen mikä tahansa elävä olento jolla on hermot tuntee kipua sekä pelkää kuoleman edessä ja sen mahdollistaminen on yksilötason vastuulla. "Lainaus Joogan käsikirjasta: "Ihmisen ruoansulatusjärjestelmä toimii parhaiten kasvisruokavaliolla. Kasvissyöjillä on alhainen kolestrolitaso ja vähemmän sydänvaivoja kuin sekaravinnon syöjillä. Heillä esiintyy 40% vähemmän syöpää eikä heille yhtä herkästi tule niveltulehdusta, ylipainoa, ravintoperäistä diabetestä, ummetusta, sappikiviä, korkeaa verenpainetta yms. Lihansyöjien ja ihmisten ruoansulatuskanavan välillä on hämmästyttäviä eroja. Ihmisen ohutsuoli on 5.5-7.5 metriä pitkä, monta kertaa lihansyöjän suolen pituinen. Lihansyöjän suoli on suora ja sileä, kun taas ihmisen suolessa on poimuja" Olisi mielenkiintoista lukea/kuulla onko tuota asiaa tutkittu. -Respect Roots! |
shardul kumar uusikaarlepyy |
#89 perus suomalainen31.03.2010 23:00Te lihansyöjät elätte alemmalla tietoisuuden tasolla kuin kasvissyöjät. ette pysty ikinä ymmärtämään. Syötte makkaraa ja juotte kaljaa. tukitte chakranne ja aiheutatte huonoa karmaa itsellenne. Miksi syödä toista olentoa, jolla on sielu. Saatte kuolemn pelkoa, vihaa jne negatiivisia tunteita syömällä teurastettua lihaa. Värähtely taso on 1 eli hyvin alhainen lihakaupassa ja lihalla. Repesin tekstin kohdalle " ihmisen hampaat on tehty lihansyöntiin jne" itse asiassa meidän hampaat ja kädet on enemmän kasvissyöjän kuin lihansyöjän. ota asioista selvää. liha pysyy kauan elimistössä ja tulee myrkyllisiä aineita meidän munuaisiin. vanhempana se vaikuttaa enemmän, nuorempana se ei vielä ole niin vaarallista. ja ihan "maallikon" näkökulmasta...kasvisruoka on vain terveellisempää. Kyllä te joku päivä opitte. sitä ennen syökää makkaraa, juokaa kaljaa ja viinaa ja tukkikaa chakranne. Kunhan ette vaan puuttu minun asioihin. ei sulla tai suomen valtiolla oo ja toivottavasti ei tule oikeutta sanomaan mitä mun pitää syödä ja mitä en saa syödä. jokainen on yksilö ja tekee mitä tekee. ei tähän tarvita mitään addressia tai suomen valtiota jos sua haittaa niin omapa on ongelmasi. Perusteluihin: ota selvää henkimaailman asioista. vaikka suurin osa täällä ei kyllä tiedä niistä mitään&usko. |
Anni Julin Lahti/Vaasa/Kurikka |
#90 turhaa27.04.2010 23:01adressi oli epäasiallinen ja perusteeton asioita ei oltu perusteltu siinä kunnolla, tai ollenkaan ihmettelen siis tekiää. ja pidä mielessä, tutkitusti kasvissyöhjät ovat terveempiä kuin lihansyöjät |
Niko Viitala Helsinki |
#91 Ei viella oikeita syita.28.04.2010 16:021. "Näinä päivinä kun päivitäisestä ruuasta ei tarvitse enää huolehtia, harmillisen monet ovat päättäneet ruveta '''valikoimaan''' ja olemaan syömättä lihaa tai jopa vielä kauheampaa: mitään eläimestä peräisin olevaa" Nain saattaa olla suomessa (jos ei lasketa koyhimpia perheita), mutta koska suomea ei erikseen mainittu, niin edelleen on ruokapulaa kehitysmaissa, jossa kaikki ylimaaranen ruoka otettaisiin kylla mieluusti vastaan. 2. "Tämä on paitsi ihmisen luonnon vastaista (lihansyöntiin soveltuneet hampaat ja ruuansulatus) myös ihmiselle epäterveellistä. Kasvissyöjät eivät saa lihasta ja monista eläinpohjaisista tuotteista muuten saatavaa tarpeellista proteiiniannosta ja saavat näin monia ikäviä valkuaisaineiden puutteista johtuvia tauteja." Ihmisen "luonnon" vastasesta en ole varma, silla mitaan varmoja tutkimustuloksia en loytanyt, mutta mita proteiinin puutteesseen ja valkuaisaineiden puutteeseen tulee on taysin vaara. Esimerkiksi soijasta saa jopa enemman proteiinia kuin liha ruuista, eli myos kasviksista saa kaikki tarvittavat ravinteet, jos vain kasviksia syo "oikein" 3. "Myös Raamattu toteaa heti luomiskertomuksessa, että ihmisen tehtävä on valjastaa kaikki muut eläimet omaan käytöönsä." raamatusta loytaa puolesta ja vastaan kommentteja mihin tahasa asiaan, jos vain jaksaa etsia ja tulkita Myos lisa infoa: 1kg lihaa kohden kaytetaan 10kg-15kg erinaisia rehuja lihateollisuus saastuttaa huomattavasti enemman kuin "kasvisteollisuus" kasviksia pystytaan samassa tilassa valmistamaan huomattavasti enemman kuin lihaa Teuraselaimiin pumpataan koko niiden elamien ajan erinaisia antibiootteja, jolloin voi myos muista mahdollisista terveysvaikutuksista kiistella Ja jos ketaan ylipaansa moraaliset syyt kiinnostaa, niin teuraselaimien olot loytaa suoraan sivistysanakirjan kohdasta "kidutus" Eli itse en loyda mitaan oikeasti patevaa syyta lihan syontiin, vaikka itse lihaa valilla "tavan" takia syonkin. |
Sari Kivijärvi Vieras |
#92 kasvissyönti edistää terveyttä ja ihmisillä on kasvissyöjän hampaat14.07.2010 19:12Oot kyl aika toope |
Vieras |
#9331.07.2010 12:21jeeeeee<3 |
minä Vieras |
#94 No johan on adressi!09.08.2010 11:38Adressin tekijä, kukaan ei pakota sinua eikä ketään muutakaan kuka ei tahdo syömään kasviksia. Joten jos me jotkun muut tahdomme syödä kasviksia ja olemme perehtyneet asiaan paremmin kuin sinä, meillä ei ole puutostauteja sillä huolehdimme ravintoaineiden oikeasta saannista ja voimme kaikin puolin hyvin, Mitä Ihmettä Sinulla Ja Teillä Muilla Kasvissyöjien Vastustajilla On Kasvissyöjia Vastaan? |
Huolehtiminen Vieras |
#95 Huolehtikaa ruoasta17.09.2010 23:24Kenen täällä ei tarvitse huolehtia ruoastaan? Käykö adressin kirjoittaja äidin pöydässä ruoka-aikaan? |
Vieras |
#96 kasvissyönti on terveellisempää ja eettisempää16.10.2010 23:57siinä lukekaa alhaalla. ja muissaki yhteyksissä http://themovement.suntuubi.com/?cat=16 tässä on muitaki ohjeita. varmasti liian deeppia informaatioa 99% ihmisille mut yrittäkää ymmärtää... |
Vieras |
#9717.11.2010 18:11Ennenkuin teen adressin, ota asioista selvää. |
Vieras |
#98 niimpä!20.11.2010 19:40ei ketään voi pakottaa syömään lihaa!!! ihan JÄRJETÖNTÄ kieltää muka kasvissyönti!!! ei varmasti menisi läpi, jokaisen ihmisen oma asia syökö vai ei! itse en syö ollenkaan hevosen lihaa koska ne kuljetaan niin huonosti ja pikku hevoset kärsii! HYI ETTÄ!!!! |
Vieras |
#99 Re: Jälkihuomautus20.11.2010 19:45niin tanja! minäkin olen eläinrakas ja syön lihaa, ihan hyvin voi! mutta en vain kyllä kestä miten niitä pieniä eläimiä kuljetaaan!! pienissä tiloissa, ilman raikasta vettä ja ravintoa! sitten sitä valitetaan kun liha on sitkeää ja muuta kun huonosti kuljetettu! liha kärsii myös siinä kun eläin stressaa viimeisinä elin tunteinaan!!!! paras olisi syödä sellaista lihaa jonka alkuperän tietää esim perheen jäsenen ampuma hirvi joka on saanut elää luonnossa vapaana tai jänis myös! miettikäähän kaikki tarvitsetteko lihaa niiiin paljon, vai eikö teillä ole sydäntä ajatella eläimiä. ihan näin vaan, ei pahalla :) |
monta vuotta kasvissyöjänä ja kaikki ravintoaineet saatu Vieras |
#100 huoh13.12.2010 20:27vika on kasvissyöjässä jos ei osaa koostaa ruokavaliotaan oikein. |
|
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
44670 Luotu: 27.09.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3407 Luotu: 02.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2671 Luotu: 07.10.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
846 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
315 Luotu: 07.11.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
267 Luotu: 13.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
181 Luotu: 05.11.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
126 Luotu: 07.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
811 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1024 Luotu: 08.10.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28382 Luotu: 08.10.2024
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3083 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
586 Luotu: 15.10.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
622 Luotu: 01.11.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18047 Luotu: 01.03.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
56 Luotu: 10.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14930 Luotu: 15.07.2023
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Lohikosken lähikirjasto tulee säilyttää
286 Luotu: 05.11.2024