Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä.

Mikko Pajukallio
Helsinki

#76 Hä?

12.08.2007 18:40

Ei ilotulitteita voi viedä pois ihmisten käsistä... Jos ilotulitteet saastuttavat luontoa niin lakkautetaan suomen sisäiset lennot. Jos niistä lähtee liian kova ääni niin rakennutetaan samalla suomen kaikille teille äänen vaimennus aidat. Jos ne ovat liian vaarallisia, niin sovitaan että moottori teillä saa kulkea vain 40 km/h ... Tällaista samaa ajatusta voisi kirjoittaa vaikka kuinka kauan. Älkää allekirjoittako, sillä suomi on vielä täynnä ilotulitteiden ystäviä ja suomessa on noin 500 ihmistä jotka eivät kestä 12 h meteliä... hankkikaa vaikka korvatulpat!
Erno Mikkilä
Lapua

#78 jaaha

13.08.2007 19:55

Noniin mennään suoraan asiaan. Eli olen 15 vuotias poika ja olen pommitellut jo reilu 3 vuotta raketteja uutena vuotena. En ole kertaakaan mennyt ottamaan alkoholia vaikka kaverit menivät ja pyysivät minua vaikka olisin voinut ja luultavasti mennytkin, mutta koska minulla oli raketteja en mennyt. Eli pysyin limu linjalla. Toiseksi raketteja ei edes saa ostaa alaikäiset ellei papatti mattoja ja jotain pien pommeja joista ei edes kuulu ääntä (Papatti matoista kuuluu kova ääni, mutta se on poikkeus). Nyt kysytte: Miten minä sain pommeja? No minun äitini ei ole sellainen kukkahattutäti joka välittää jostain tollaisesta ja sain niitä siis äidiltäni.

Okei siinä kerroin vähä taustatietoja nyt sitten asiaan miksi tätä EI kannata allekirjoittaa:

-Ne ovat hauska ajan viete ja sitä tapahtuu laillisesti VAIN ja ainoastaan yhtenä päivänä vuodessa (365:ssä päivässä). Jos joku pommittelee laittomasti muina päivinä niin puhelin kouraan ja soitto poliiseille. Sama se on minulle, kun en niitä muina päivinä pommittele. Mieti asiaa: 12 tuntia pommittelua KERRAN vuodessa vai joka viikonloppu tapahtuvaa ryypiskelyä kylillä ja tupakan polttoa. Se on sama alaikäisiltä, että aikuisilta.

-Se, että sinä et tykkää pommittelusta ei oikeuta pilaamaan miljoonien ihmisten iloa. Mieti tälläinen juttu: Minä en tykkää, kun te aikuiset juotte alkoholia. Onko se reilua minun ja muiden ihmisten kirjoittaa addressi ja kieltää teiltä alkoholin juonti kokonaan vain sen takia, että minä en juo. Jos et tykkää pommittelusta niin käperry peiton alle ja mene nukkumaan. Niin minäkin teen viikonloppuna, kun porukka lähtee ryyppämään kylille.

-Pauke ja rätinä kuuluu???.. NO VOI VOI jos ei 12 tuntia rätinää kestä, on maailmassa paljon muutakin melua aiheuttavaa kuten raskas musiikki, kännisten örveltäminen kylillä ym.

-Tehkää addressi asioista jotka ovat oikeasti ongelman aihe. Täällä 30 kymppiset kukkahattutädit tekee addresseja asioista jotka ovat pääasiassa tarkoitettu: NUORILLE. Ja joista ei ole mitään suurempaa vaaraa, kuin näön menetys tai pieni palovamma. Miettikää asiaa te 30 juopot kukkatädit? Alkoholi tappaa ihmisiä varmasti miljoona kertaa enemmän vuodessa kuin ilotulitteet. Alkoholia juodaan joka viikonloppu ja pahimmassa tapauksessa joka päivä. Tehkää hyvät ihmiset addressi jossa puhutaan viinan lopullisesta kiellosta ja ainut sallittu alkoholijuoma voi olla lidlin sima. Mutta ei. Ette te tee.. Ajattelette vain omaa napaanne ja yritätte tehdä maailmasta sellaisen miten te sen haluaisitte olevan sivuutatte kaikki muut ihmiset eri-ikäluokissa. Toiset ampuu raketteja toiset juo alkoholia toiset polttaa tupakkaa. Herran jumala ampukaa ittenne jos on niin vitun tärkeetä puuttua muitten hauskoihin LAILLISIIN tekemisiin. Vitun kukkatädit.
Juhani Sillanpää
Espoo

#79 et sillee

01.09.2007 02:18

Erno toi sun viestis oli muute hyvä ja asiallinen mut vikan lauseen ois voinu jättää pois. :P
Tuomas Sihvonen
Karjaa

29.09.2007 14:55

Huhhuh.

''Ilotulitteita saa lain mukaan käyttää vain 12 tunnin ajan uudenvuodenaatosta klo 18 lähtien. Tämä rajoitus ei kuitenkaan toteudu millään tavoin, vaan ilotulitteita ammutaan useiden päivien, jopa viikkojen, ajan joulu- ja tammikuussa.''

- Älkää valittako, monissa maissa ammutaan ymäri vuoden. Sitä paitsi ei tuolloin ammuta mitään isoja ainakaan.

''Ilotulitteiden määrä on lisääntynyt ja ne ovat entistä äänekkäämpiä. ''

-Ilotulitteet ovat lisääntyneet tietyin määrin, mutta eivät todellakaan ole äänekkäämpiä. Ennen oli tykinlaukaukset ja kunnon kiinarit. Ne olivat äänekkäitä. Sitä paitsi pyro massa raja on nykyään 200 grammaa.

''Ilotulitteet aiheuttavat joka uusivuosi lukuisia henkilö- ja omaisuusvahinkoja.''

-Keskimäärin uutena vuotena tapahtuu 4-5 henkilö vahinkoa. Omaisuusvahinkoja vielä vähemmän. Mitään henkilö vahinkoja ei sattuisi jos noudatettaisiin käyttö ohjeita, sytytettäisiin sytytyspuikoilla ja käytettäisiin suojalaseja.

''Ilotulitteista on kohtuutonta haittaa lemmikkieläimille ja niiden omistajille. Kovat pamaukset ja kirkkaat valonväläykset pelottavat lemmikkejä niin paljon, että eläinten rauhoittamiseen voidaan tarvita jopa lääkitystä.''

- Jos et millään voi lähteä kotoasi syrjempään, eläimiä rauhoittaa se että sulkee verhot ja laittaa radion päälle. Sitäpaitsi, suomessa muutamissa kaupungeissa on ilotulitus kiellettyä kaupunki alueella.

''Lisäksi luontoon päätyvän haitallisen jätteen määrä uudenvuoden jälkeen on valtava.''

- Ihmiset roskaavat paljon enemmän esimerkiksi juhannuksena. Myös Juhannuksena kuolee paljon enemmän ihmisiä.

Sitäpaitsi, adressit.comin adresseista harva on päätynyt eduskuntaan asti ja vielä harvempi mennyt läpi. Joten onnea vaan teillekkin.
Jukka Ala-Käkelä
Helsinki

02.10.2007 18:05

1. Koirien paukkuarkuus on hoidettavissa oleva asia. Jokainen koirastansa välittävä hoitaa tämän ongelman pois siedätyshoidon avulla.
2. Ilotulitteista tulee yhteiskunnalle paljon enemmän verotuloja kuin niitä lähtee, joten tuskin kielletään
3. Ilotulitusta vastustavat ovat turhan pieni, mutta erittäin äänekäs ryhmä
----

Itse voisin kannattaa sellaista ehdotusta, missä vaaditaan kovempaa puuttumista väärinkäytöksiin. Lisäksi pienilotulitteet voisi kieltää, koska ne lähinnä aiheuttavat ongelmia.
ismo laitela
espoo

#83 mitä vikaa raketeissa on

24.10.2007 02:01

????????????????????????????????????????????????????????????????
ismo laitela
espoo

#84 raketeissa ei ole mitään vikaa

24.10.2007 02:10

haistakaa paska ne kaikki jotka ei halua ammuttavan rakettei. ja raketeista ei edes tule paljon ympäristö HAITTOJA autoista niitä tulee enemmän sama asia ois viedä autot, junat ja muut kulkuneuot pois
juhani pamppanen
aurinkokunta

24.10.2007 15:43

lol varmaa. ihmiset voi ite tehä rahoilleen mitä haluaa ja sitä paitsi se on vaa 12 tuntii vuodes jos ees sitäkää mielummin pikkulapset katsoo ku vanhemmat ampuu raketteja kun että kattoo ku vanhemmat hilluu känniissä viinapullot kädessä.

nii et en allekirjota.
Lasse Hätinen
Kuopio

24.10.2007 18:53

ei täällä maalla ole mitään haittaa ilotulitteista

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.11.2007 18:40

Joonas .
Anjalankoski

26.11.2007 20:01

Jos ilotulitteet kielletään haen niitä rajan takaa niin paljon että räjäytän kaikki tämän allekirjoittaneet Hyvää illan jatkoa

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.12.2007 08:09

Fleetwood Arakawa
Nakkila

11.12.2007 15:34

Oikeuksien vähentäminen = vastuullisuuden väheneminen --> suunta ALASPÄIN.
juuso laajajärvi
salo

#92 aivan...

11.12.2007 20:18

Tähänkö on tultu? Kukkahattutädit itkee (jos olet mies niin ihan sama). Onneksi ette paljoa 1600 nimellä tee. Voi raukkoja, kasvakaa, ei ihmiseltä voi kieltää elämää.

Anonyymi

#93 ...

11.12.2007 21:03

.

Auno Lehmuskoski
Salo

12.12.2007 14:42

Eihän tässä ole mitään jarkeä! Ei raketteja = Ei ''uuttavuotta''
juuso laajajärvi
salo

#95 jep

13.12.2007 19:05

Auno saatana, puhut asiaa. Kuten jo sanoin, elämää ei voi kieltää. Niin kauan kun valtio saa tulitteista rahaa enemmän kun menettää, näiden myyntiä ei lopeteta. Ja takaan että raketit jotka tulevat Suomeen eivat ole teetetty lapsityövoimalla.
Nicholas heinonen
Raisio

#99 TÄÄ ADRESSI ON TÄYTTÄ PASKAA

19.12.2007 22:01

Mitä vitsiä sekin nyt on tarkoittavinaan että astmaatikot kärsivät raketeista niin paljon. Siis kuka vittu lähtee nyt juuri tiettynä päivänä keskellä yötä kävelylle pakkaseen jos ei raketteja kattoo. Sit voi joko mennä raketeilta kielletyille alueille tai olla sisällä!
Nicholas heinonen
Raisio

#100 lapstyövoimaa?

20.12.2007 08:01

Ei ole mitään todisteita, että raketteja tehtäisiin lapsityövoimalla. Valtaosa maailman ilotulitteista valmistetaan Kiinassa.