Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.12.2011 03:30

16.12.2011 04:03

16.12.2011 04:32

16.12.2011 18:09

16.12.2011 22:14

16.12.2011 23:10

17.12.2011 00:15

Tiedoksi:

#708 PÄÄMINISTERI on antanut useita lausuntoja

17.12.2011 01:13

viimeisten päivien aikana pyrkien torjumaan väitteet ”sodasta”, jota käydään vain verbaalisti, ja jota hän itse ilmeisen tietämättään ja tarkoittamattaan kiihdyttää. Tarkastellessa hänen lausuntojaan ei voi välttyä päätelmältä, että hän olisi voinut asetella sanansa toisin ja valita toisenlaisia termejä asiansa ilmoittamiseen.

NETANYAHU puhui Likudin keskuskomitean kokouksessa, jonka asialistan tärkein aihe oli puolueen sisäisten vaalien ajankohdan muuttaminen vuoden 2013 puolivälistä ensi vuoden tammikuun 31:ksi päiväksi. Pääministeri ei voinut pidättyä puuttumasta maassa äskettäin tapahtuneeseen mellakointiin ja ilkivaltaan, jolla muutamat nuoret halusivat osoittaa mieltään.
”Emme anna heidän (juutalaisten ääriainesten) hyökkäillä sotilaitamme vastaan tai aloittaa uskonnollinen sota”, hän vakuutti puheessaan torstaina. Hän oli aiemmissa lausunnoissaan päättäväisesti hylännyt vasemmisto-poliitikkojen kuten Ehud Barak luokittelun nuorista ”terroristeiksi”, joita Ben Eliezerin suosituksen mukaan olisi pitänyt ampua kovilla luodeilla. Sen sijaan hän oli itse verrannut heitä ”anarkisteihin”. Torstain puheessaan hän sanoi ”noista ääriaineksista” näin:
”Me tulemme kohtelemaan heitä kovalla kädellä ja pidämme huolen siitä, että heitä rangaistaan. Laki on laki ja oikeus on oikeus”, hän vakuutti. ”On saman tekevää, tapahtuuko hyökkäys turvallisuusjoukkojamme vastaan Efraimin sotilastukikohdassa tai palestiinalaisessa Bilin kylässä.”

Kuten JP:n artikkelissa todetaan, nuorten hyökkäys Efraimin tukikohtaan oli ”nuorten kosto tai ”hintalappu” armeijalle siitä, että se oli osallistunut Mitzpe Yitzharin etäyhteisön kahden rakennuksen tuhoamiseen”. Siksi nuoret selittivät, että armeija aloitti tämän ”sodan”. Heidän näkemyksensä mukaan he eivät kapinoineet armeijaa vastaan, vaan sotilaita vastaan, jotka olivat osallistuneet juutalaisten kotien tuhoamiseen käyttäytyen vihollisen tavoin.
Mitzpe Yitzharin asukas Yoel Noiman selitti JP:n toimittajalle, että ”he yrittävät demonisoida meitä”, seisoessaan talonsa raunioilla, ”jossa nuori mies oli aikonut aloittaa uuden elämän uuden morsiamensa kanssa ensi kuussa”, kuten artikkelissa kerrotaan. Siinä todetaan, että näissä etäyhteisöissä asuvat nuoret juutalaiset ovat vaarassa sekä palestiinalaisten että armeijan taholta. Noiman sanoo joutuneensa kolmasti palestiinalaisten ampumaksi ajaessaan Länsirannalla. Hän kertoo lastensa kysyvän nähdessään poliisin: ”Onko hän paha vai hyvä?”

NOIMAN kertoi, että ”armeijan sotilaat tulivat kuin varkaat yöllä” torstaiyönä puoli neljän aikaan jalkaisin läheisen arabikylän kautta ja saartoivat kaksi tuhotuksi tarkoitettua parakkia, yksi asuintaloksi ja toinen varastoksi ja kanalaksi rakennettu. Sotilaat estivät väkivalloin Noimania pääsemästä katsomaan talonsa tuhoamista, josta kaikki huonekalut ja tavarat levitettiin pitkin tantereita ja kanat ajettiin ulos harhailemaan maastoon ennen talojen tuhoamista pusku-traktoreilla. Hän kertoi menettäneensä silmälasinsa nujakoidessaan sotilaitten kanssa.

YITZHARIN edustaja Avraham Binyamin selitti, että oikeus oli Peace Now esityksestä määrännyt kaksi taloa tuhottaviksi väittäen niiden olevan palestiinalaisten yksityismaalla, minkä Binyamin kiistää sanoen, ettei maan omistusoikeutta ole vielä selvitetty oikeudessa. Paikalla olevat viisi muuta rakennusta saivat jäädä paikoilleen, koska maan omistusoikeus on selvitetty niiden osalta. Binyamin vakuuttaa, ettei tilanteessa esiintynyt paljon vastarintaa. Hän vain valittaa sitä, että poliisi ja armeija toimivat politiikan eikä lain puolesta. Hän sanoi, että pahin jarru asioitten etenemiseksi joustavaksi on puolustusministeri, joka – poliittisista syistä – ei suostu allekirjoittamaan rakennuslupia. Hän sanoi, että asukkaat ovat aloittaneet keräyksen talojen pystyttämiseksi uudelleen tuhottujen raunioille.

SAMARIASSA tuleen sytytettyyn mutta pikaisten sammutustöitten vuoksi vähäisin vaurioin selviytyneeseen moskeijaan kerääntyneet Barkan kylän palestiinalaiset kertoivat olevansa kuin piiritystilassa sekä armeijan että juutalaisasukkaitten taholta. Moskeija oli rakennettu pääosin USA:ssa kerätyillä varoilla. Asukkaat kertovat toimittajalle kärsivällisyyttään koetellun liian kauan, sillä lapset heräilevät yöllä peläten hyökkäyksiä juutalaisten taholta, ilmeisesti kuunnellen aikuisten puheita ymmärtämättä niiden sisältöä. He uskovat, että Israelin hallitus sallii juutalaisten hyökkäilevän heidän moskeijoitaan vastaan. http://www.jpost.com/DiplomacyAndPolitics/Article.aspx?id=249662

17.12.2011 01:18

Tiedoksi:

#710 VATIKAANI on tehostanut kampanjaansa

17.12.2011 01:18

pyhien paikkojen saamiseksi katolisen kirkon omistukseen ja/tai valvontaan. Vatikaanin uskontojen välisen dialogin neuvoston johtaja kardinaali Jean Louis Tauran julisti muutamia päiviä sitten, että rauhanneuvottelijoiden tulee käsitellä myös Jerusalemin pyhien paikkojen kysymystä. Vatikaani haluaa Jerusalemissa ainakin Cenaclen Öljyvuorella, jonka alueella sijaitsee myös väitetty kuningas Davidin hauta, sekä Getsemanen puutarhan Öljyvuoren rinteellä. Cenacle tarkoittaa rakennusta, jonka kattokerroksessa sijaitsee ns. yläsali, jossa Jeesus nautti pääsisäisateriansa opetuslastensa kanssa. Paavi Johannes Paavali piti hartaustilaisuuden siellä Israelin vierailunsa yhteydessä.

KARDINAALI Tauran, joka palveli Vatikaanin lähettiläänä Israelissa, sanoo, ettei pysyvää rauhantilaa saavuteta, ellei Jerusalemin pyhien paikkojen omistuksesta saada ratkaisua. Hän kutsui osaa Jerusalemista muurien sisällä – mukaan lukien kolmen uskonnon pyhät paikat – ihmiskunnan muinaisperinteeksi. ”Alueen pyhä ja ainutkertainen luonne tulee varmistaa, ja se voidaan säilyttää ainoastaan erikoisilla, kansainvälisesti valvotuilla toimilla.”
Israelin hallitukset ja Vatikaani ovat vuosikaudet kiistelleet näiden paikkojen omistuksesta, ja Vatikaani on nyt tehostanut vaatimuksiaan niiden omistusoikeuden varmistamiseksi. Israelin haluttomuuteen luopua niistä liittyy historiallinen tosiasia, että kuningas Davidin hautaluola ja hänen pääkaupunkinsa ”Davidin kaupunki” sijaitsivat kiistanalaisella alueella. Niillä on paitsi uskonnollinen myös kansallinen merkitys juutalaisille. Apulaisulkoministeri Danny Ayalon vihjaili äskettäin, että Israel voisi sallia Vatikaanille suuremman roolin paikkojen hallinnassa.

KATOLINEN kirkko on aloittanut tehostetun poliittisen toiminnan pyhien paikkojen valvonnan saamiseksi. Vatikaanin aiempi Jerusalemin arkkipiispa Michel Sabbah vetosi EU:n ja USA:n johtajiin, että ”he lopettaisivat Israelin harjoittaman Jerusalemin juutalaistamisen”. Pari viikkoa sitten paavi Benedict XVI Vatikaanin korkeimpaan oikeuteen nimittämä Msgr. David-Maria Jaeger keskusteli Washingtonissa, voiko USA:n korkein oikeus antaa Jerusalemissa syntyneen pojan passiin merkinnän syntymäpaikaksi Jerusalem. Jaeger sanoo, ”ettei kysymys ole siitä, onko Jerusalem Israelin pääkaupunki, vaan kuuluuko se kansalliseen territorioon” . Muutama päivä aiemmin Jerusalemin latinalainen patriarkka Fouad Twal syytti puhuessaan Euroopasta ja Pohjois-Amerikasta saapuneille piispoille Israelin oikeistolaisia yhä julkeammasta Itä Jerusalemin juutalaistamisesta, myös toisten uskontojen osalta.
Paavi Benedict XVI on useassa yhteydessä ilmaissut kannattavansa Palestiinan valtiota, kuten myös presidentti Obama, joka haluaa Jerusalemin kansainväliseen valvontaan.

ISRAELIN hallitukset ja johtavat poliitikot ovat kukin vuorollaan ilmaisseet halukkuutensa tunnustaa Vatikaanin oikeuden Jerusalemiin ja sen pyhiin paikkoihin. Mutta juutalaisilla on tuoreessa muistissa, miten arabit ja muslimit valvovat pyhien paikkojen koskemattomuutta. Jordan tuhosi Jerusalemin 57 synagogaa ja uskonnollista rakennusta karkottaen kaikki juutalaiset vanhakaupungista ja häväisten juutalaisten hautoja Öljyvuorella, mutta tuoreempia esimerkkejä on Palestiinan Auktoriteetin vihamielisestä suhtautumisesta niihin. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150757#.Tur1dVb3vO0

Tiedoksi:

#711 UUTISOTSIKOITA

17.12.2011 01:22

- USA keskeytti taloustukensa PA:lle sen aloittaessa kampanjansa YK:ssa Palestiinan valtion perustamiseksi varkain ilman sopimuksia Israelin kanssa. Nyt USA:n kongressi ilmeisesti ulkoministeriön painostuksesta – se ei hyväksynyt kongressin asettamaa boikottia – pohtii tuen palauttamiseksi, jos PA suostuu lopettamaan yksipuolisen toimintansa YK:ssa. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150785#.TusBr1b3vO0
- Arabikansanedustaja Ahmed Tibi ja Manhigut Yehudit johtaja Moshe Feiglin päästelivät täysillä päinvastaiset mielipiteensä tilanteesta, ja keskustelu TV-2:n ohjelmassa kehittyi pian henkilökohtaiseksi. Feiglin totesi, että viimeksi kun Tuba Zangriyan moskeijan tuhopoltosta kerrottiin, sen sytyttäjiksi todettiin palestiinalaiset, kuten he itsekin tunnustivat. Hän sanoi Tibille, että tämä edustaa ryhmittymää, jonka parista kaikkein murhanhimoisimmat terrori-iskut juutalaisia vastaan tulevat. Tibi käänsi keskustelun välittömästi väittäen kuuluvansa Israelin miehittämään kansaan. Hän syytti Feigliniä antisemiittiseksi juutalaiseksi. Feiglin vastasi, että juutalaisten synagogia poltetaan lähes päivittäin, eikä kukaan kiinnitä siihen huomiota: Jaffa, Akko, Nasaret ja muita. Tibi syytti Feigliniä valehtelijaksi ja antisemitistiksi, jotka polttavat moskeijoita. Hän kutsui Feigliniä moraaliseksi tunkioksi. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150779#.TusCo1b3vO0
- Puolustusministeri Ehud Barak nimitti IDF:n keskusjohdon komentajaksi prikaatikenraali Nitzan Alonin, joka joutui eroamaan IDF:n Juudean ja Samarian joukkojen komentajan paikalta juutalaisasukkaitten kiivaiden vastalauseiden vuoksi. Alon tunnetaan juutalaisyhteisöjen asukkaitten vastaiseksi, joka edellisessä toimessaan teki ratkaisunsa palestiinalaisten eduksi hylkien juutalaisasukkaita. Artikkelin mukaan Barak päätti nimityksestä keskustelematta IDF:n komentajan Benny Gantzin kanssa, joka joutui hyväksymään Barakin valinnan. Ministeriön lausunnossa kuitenkin sanotaan, että Alon valittiin Gantzin suosituksesta. Barakin valinnan taustalla lienee Netanyahun ja Barakin välinen yhteistoiminta etäyhteisöjen entistä tarmokkaammasta tuhoamisesta, mikä ennustanee laajempaa juutalais-asukkaitten karkotusta Juudeasta ja Samariasta. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150774#.TusFd1b3vO0, http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150778#.TusHY1b3vO0
- Turkin ulkoministeri Ahmet Davutoglu kehuu, että Turkin harjoittama politiikka sai Israelin polvistumaan Turkin mahdin edessä. Hän kielsi opposition väitteet, että Turkin politiikka ohjautuu länsimaitten tahdon mukaan ja että se on kääntynyt entistä enemmän itään. Hän sanoi politiikkansa olevan itsenäistä ja harkitsevansa asioita kansallisten etujen mukaan, kuten tapahtuu suhteessa Iraniin ja Syyriaan. Turkin politiikka on kuitenkin selvästi etsinyt yhteyksiä Muslimiveljeskuntaan ja sen haaraosastoon Hamasiin. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150782#.TusHpFb3vO0
- Turkki ilmoitti jokin aika sitten suunnitelmistaan muodostaa Egyptin kanssa sotilaallinen yhteistoiminta. Se ensimmäisiä näkyviä ilmentymiä ovat maitten välille sovittu laivastojen yhteisharjoitus. Turkki ilmoitti suunnitelmistaan muodostaa Egyptin laivaston kanssa saartorengas Välimeren itäosaan, jolla Israelin meriyhteydet länsimaihin katkaistaisiin. Koska Egypti valvoo myös punaisenmeren laivaliikennettä, Israelin meriyhteydet voitaisiin tarvittaessa katkaista kokonaan. Liittyykö nyt alkava harjoitus tähän suunnitelmaan, selvinnee aikanaan. Harjoituksen järjestäjät vakuuttavat, ettei se liity mitään valtiota vastaan, mutta Syyria ja Iran ovat myös potentiaalisia vihollisia. Iran uhkasi iskeä Turkissa sijaitseviin NATO:n tukikohtiin. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150760#.TusI-Fb3vO0
- Vasemmistolaiset ovat yhdessä palestiinalaisten kanssa häväisseet Abraham Avinu lähdettä lähellä Abrahamin mausoleumia Hebronissa. Lähde on suosittu vierailupaikka ja se sijaitsee luontopolun varrella. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150773#.TusK5Fb3vO0

17.12.2011 01:45

17.12.2011 15:17

Vieras

#714 Obama: USA seisoo Israelin turvana vankemmin kuin koskaan

17.12.2011 16:39

Mies puhuu totta!

#715 Presidenttiehdokas Gingrich: Palestiina on keksitty kansa

17.12.2011 16:51

Newt Gingrich on tunnettu äärikonservatiivina, joka on poliittisesti lähellä kristillisiä fundamentalisteja.

WASHINGTON. Republikaanisen puolueen presidenttiehdokkaiden taiston kärkeen nousseen Newt Gingrichin räväkkäät lausunnot palestiinalaisista herättivät viikonvaihteessa huomiota.

Gingrich sanoi juutalaisen tv-kanavan haastattelussa, että palestiinalaiset ovat "keksitty kansa", joka haluaa tuhota Israelin.

"Huomatkaa, että mitään Palestiinaa ei ole ollut olemassa kansana. Se oli osa ottomaanien valtakuntaa aina 1900-luvulle saakka", hän sanoi.

"Me olemme keksineet koko Palestiinan ja itse asiassa he ovat arabeja, jotka ovat osa arabien yhteisöä. Heillä olisi ollut mahdollisuus muuttaa moniin paikkoihin, mutta sen sijaan on juututtu pitkään sotaan ja se on traagista", Gingrich jatkoi.

Gingrich on tunnettu äärikonservatiivina, joka on poliittisesti lähellä kristillisiä fundamentalisteja.

Nykyisen Yhdysvaltain hallituksen virallinen kanta on, että palestiinalaisilla on oikeus omaan valtioon, mutta sellainen voidaan synnyttää vain yhteistyössä Israelin kanssa.

Gingrich sanoi hallituksen Lähi-idän politiikan olevan irti todellisuudesta.

"Se on sama kuin isä veisi lapsen eläintarhaan ja väittäisi leijonaa kaniksi", vertasi Gingrich.

Barack Obama vakuutti Yhdysvaltojen tukea Israelille

#716 Obama: USA seisoo Israelin turvana vankemmin kuin koskaan

17.12.2011 16:53

Barack Obama vakuutti Yhdysvaltojen tukea Israelille Yhdysvaltain reformijuutalaisten konferenssissa perjantaina.

Washington. Yhdysvaltain presidentti Barack Obama puolustaa lujasti hallintonsa Israel-politiikkaa. Hän vakuutti puheessaan perjantaina, ettei yksikään aiempi Yhdysvaltain hallinto ole tehnyt yhtä paljon Israelin turvallisuuden takaamiseksi.

"Älkää antako kenenkään väittää teille päinvastaista. Tämä on totuus", Obama sanoi Yhdysvaltain reformijuutalaisten konferenssissa.

Republikaanien presidenttikandidaatit ovat viime viikkoina moittineet ankarasti muun muassa Obaman esitystä Lähi-idän rauhanneuvotteluiden aloittamiseksi vuoden 1967 rajojen pohjalta. He ovat myös huomautelleet presidentin kireistä väleistä pääministeri Benjamin Netanjahuun.

Obama muistutti Yhdysvaltain tukeneen Israelia ohjuskilven rakentamisessa, painostaneen Irania sen ydinohjelmasta ja auttaneen syksyllä Kairoon jumiutuneita israelilaisdiplomaatteja.

17.12.2011 17:41

17.12.2011 18:35

17.12.2011 21:16

17.12.2011 23:31

17.12.2011 23:41

18.12.2011 00:19

Maa on saanut hyvityksen sapateistaan!

#723 Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani.

18.12.2011 11:35

Ja silloin minä muistan liittoni Jaakobin kanssa ja muistan liittoni Iisakin kanssa ja liittoni Aabrahamin kanssa, ja minä muistan myös maan. Mutta ensin tulkoon maa tyhjäksi heistä ja saakoon hyvityksen sapateistansa olemalla autiona, niin kauan kuin he ovat poissa; ja he sovittakoot syntivelkansa sentähden, juuri sentähden, että he hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni. Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa.Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra." Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta.
Israelin Jumala ei enää anna tuhota kansaansa!

#724 Re: Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani.

18.12.2011 11:42

#723: Maa on saanut hyvityksen sapateistaan! - Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani. 

Ja minulle tuli tämä Herran sana: 
"Ihmislapsi, kun Israelin heimo asui maassansa, he saastuttivat sen vaelluksellaan ja teoillaan. Niinkuin kuukautistilan saastaisuus oli minun edessäni heidän vaelluksensa. 
Niin minä vuodatin kiivauteni heidän ylitsensä veren tähden, jota he olivat vuodattaneet maassa, ja heidän kivijumalainsa tähden, joilla he olivat sen saastuttaneet.
Ja minä hajotin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroteltiin muihin maihin. Vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin.
Niin he tulivat pakanakansain sekaan; minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Herran kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa'.
Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin. 
Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.
Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.
Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää.
Minä teen runsaaksi puitten hedelmän ja pellon sadon, niin ettette enää joudu kärsimään kansojen seassa herjausta nälän takia.
Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden.
En minä teidän tähtenne sitä tee, sanoo Herra, Herra: se olkoon teille tiettävä. Hävetkää ja tuntekaa häpeätä vaelluksenne tähden, te Israelin heimo.
Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä, jona minä teidät puhdistan kaikista pahoista teoistanne, minä asutan kaupungit, ja rauniot rakennetaan jälleen,  ja autiomaa viljellään, sen sijaan että se on ollut autiona jokaisen ohitsekulkijan silmäin edessä.
Silloin sanotaan: 'Tästä maasta, joka oli autiona, on tullut kuin Eedenin puutarha; ja raunioina olleet, autiot ja maahan revityt kaupungit ovat varustettuja ja asuttuja'.
Niin tulevat pakanakansat, joita on jäljellä teidän ympärillänne, tietämään, että minä, Herra, rakennan jälleen alasrevityn ja istutan aution: minä, Herra, olen puhunut, ja minä teen sen.
Näin sanoo Herra, Herra: Vielä tätäkin annan Israelin heimon minulta anoa, että tekisin heille sen: minä lisään heille ihmisiä runsaasti kuin lammaslaumaa.
Niinkuin on pyhitettyjen uhrilammasten laumaa, niinkuin Jerusalemin lammaslaumaa sen juhlissa, niin tulevat raunioina olleet kaupungit täyteen ihmislaumaa. Ja niin he tulevat tietämään, että minä olen Herra."

Kuvaus Jumalan esikoispojasta eli Israelin kansasta! Vuosituhantinen vaino ja Holocaust!

#725 Re: Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani.

18.12.2011 11:48

#723: Maa on saanut hyvityksen sapateistaan! - Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani. 

Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan? 
Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…