ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!.

Vieras

#1226 Re: Re: Re: Re: Mutta mitä sanoo Wikipedia väitteestäsi?

18.09.2011 10:53

Vieras

#1227 Re: VIHREÄ PRINSSI KOHTASI RAUHANRUHTINAAN (vihreä on Islamin väri)

18.09.2011 11:12

#1128: - VIHREÄ PRINSSI KOHTASI RAUHANRUHTINAAN (vihreä on Islamin väri)

TÄSSÄ LÖYTYY RATKAISU LÄHI-IDÄN ONGELMIIN. SEN LÖYSI HENKILÖKOHTAISESTI HAMASIN PERUSTAJAN POIKA MOSAB HASSAN YOUSEF. HÄN SANOI VIIME KESÄNÄ SUOMESSA VIERAILLESSAAN, ETTÄ RAKKAUS, JONKA JEESUS VAIKUTTAA ON AINUT TIE TODELLISEEN RAUHAAN LÄHI-IDÄSSÄ NIIN YKSILÖN, KUIN KANSOJEN KOHDALLA.

LUE KIRJA HAMASIN POIKA, REHELLINEN KUVAUS LÄHI-IDÄN TILANTEESTA JA VIHAA TÄYNNÄ OLEVAN NUOREN MIEHEN TIESTÄ VAPAUTEEN JA YMMÄRTÄMÄÄN RATKAISU ALUEEN ONGELMAAN!!!

Vieras

#1228 Re: Re: Re: Re:

18.09.2011 11:21

#1222: - Re: Re: Re: Mutta mitä sanoo Wikipedia väitteestäsi?

NÄINHÄN ASIA ON. TUNTUU SILTÄ, ETTÄ TÄLLÄ PALSTALLA ERÄS "YLITUOMARI" VIHASSAAN PUSKEE JULKI VAIN NÄITÄ JUUTALAISTEN TEKEMIÄ TEKOJA.

Vieras

#1229 Re: Re: Re: Re: Re:

18.09.2011 12:32

#1228: - Re: Re: Re: Re:

Mutta luultavasti vain yksi yrittää tällä foorumilla puolustaa Israelin ja USA:n uhreja.

Tasapuolisuuden vuoksi täytyy myöntää, että meitä, jotka "ylituomareina" syytämme palestiinalaisia ja arabeja, on monin verroin enemmän tällä palstalla.

Ja ihan vastaavalla tavalla olemme sokeita palestiinalaisten ja arbien kärsimykselle.

Ihmisiä, Jumalan kuvia molemmat, arabit ja juutalaiset.

Eikä sitäkään tiedä, millaisen tuomion me itse saamme Jumalan edessä.

31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu p*rkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Vieras

#1230 Re: Re: VIHREÄ PRINSSI KOHTASI RAUHANRUHTINAAN (vihreä on Islamin väri)

18.09.2011 12:41

#1227: - Re: VIHREÄ PRINSSI KOHTASI RAUHANRUHTINAAN (vihreä on Islamin väri)

TÄSSÄ LÖYTYY RATKAISU LÄHI-IDÄN ONGELMIIN. SEN LÖYSI HENKILÖKOHTAISESTI HAMASIN PERUSTAJAN POIKA MOSAB HASSAN YOUSEF. HÄN SANOI VIIME KESÄNÄ SUOMESSA VIERAILLESSAAN, ETTÄ RAKKAUS, JONKA JEESUS VAIKUTTAA ON AINUT TIE TODELLISEEN RAUHAAN LÄHI-IDÄSSÄ NIIN YKSILÖN, KUIN KANSOJEN KOHDALLA.

LUE KIRJA HAMASIN POIKA, REHELLINEN KUVAUS LÄHI-IDÄN TILANTEESTA JA VIHAA TÄYNNÄ OLEVAN NUOREN MIEHEN TIESTÄ VAPAUTEEN JA YMMÄRTÄMÄÄN RATKAISU ALUEEN ONGELMAAN!!!

Kunpa jokikinen JUUTALAINEN lukisi kirjan "Hamasin poika", ja sen jälkeen kirjan "Veljiä vahvistamassa", ja tajuaisi, että ainut tie rauhaan Lähi-Idässä on Jeesus Kristus, ja toivottavasti he tulisivat tuntemaan Hänet, jonka ovat lävistäneet, ja sanoisivat, "Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran nimessä"".

Raamatun mukaan tämä sota ei lopu, ennen kuin Jumalan puhdistuksen jälkeen jäljelle jäävät juutalaiset ottavat vastaan Jeesuksen Kristuksen.  (lukuun ottamatta välillä olevaa väärän rauhan aikaa)

Vieras

#1231 KEEP JERUSALEM UNITED

18.09.2011 15:35

Welcome to our new website which has been set up in order to help you pray for a united Jerusalem.

http://www.keepjerusalemunited.org/

http://www.keepjerusalemunited.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&layout=category&task=category&id=1&Itemid=2&lang=en

HELP US GET INTERCESSORS FOR ALL COUNTRIES BELOW

We are looking for intercessors from all UN members countries. All the flags marked in colour represent prayer meetings that are going to be organized in the respective country during the UN General Assembly between 13-23 September 2011. Please inform us if you want to organize a prayer meeting in your own country.
(click on the flags below to see a larger image)

http://www.keepjerusalemunited.org/images/stories/flags-small10.jpg...

pönttö

#1232 Eläköön Israel

18.09.2011 17:21

Minunlaiseni pönttökin tajuaa, että jotain muuta kätkeytyy asiaan, kun kärpäsen kakkan kokoista maata jahdataan koko maailman voimalla. Eihän sitä Israelia edes näy kartalta, joka on seinällä.
Olisiko kyse henkivalloista. Israel parka joutuu koko ajan olemaan puolustusasemissa.
Adressin allekirjoittaminen on vähintä mitä voimme tehdä Israelin hyväksi.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

18.09.2011 20:54

Pönttö2

#1234 Re: Eläköön Israel

18.09.2011 21:56

#1232: pönttö - Eläköön Israel

Osuitpa naulan kantaan. Samaa olen miettinyt itsekkin.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

18.09.2011 22:17

Vieras

#1236 Kerrassaan hieno uutinen, fundamentalistikristityt allekirjoittavat ovat pieni vähemmistö

19.09.2011 13:17

#1232: pönttö - Eläköön Israel 

BBC:n kysely: Palestiinan YK-jäsenyydellä laaja tuki

Maanantai 19.9.2011 klo 08.26

Palestiinalaisten aikeet hakea valtiolleen YK:n jäsenyyttä saavat laajaa tukea yleisradioyhtiö BBC:n kyselyssä.

BBC kysyi ihmisten kantaa asiaan kaikkiaan 19 maassa. 49 prosenttia kyselyyn osallistuneista katsoi, että heidän hallituksensa tulisi tukea Palestiinan YK-jäsenyyttä. 22 prosenttia vastusti hanketta.

Palestiinalaiset aikovat hakea valtiolleen YK:n täyttä jäsenyyttä tällä viikolla. Yhdysvallat sanoo kaatavansa hankkeen veto-oikeudellaan.

Palestiinalaisia ja Israelia yritetään nyt patistaa takaisin rauhanneuvotteluihin, jotta pattitilanne YK:ssa voitaisiin välttää.

STT-AFP-REUTERS

Shalom Israel

#1237 Re: Kerrassaan hieno uutinen, fundamentalistikristityt allekirjoittavat ovat pieni vähemmistö

19.09.2011 22:30

#1236: - Kerrassaan hieno uutinen, fundamentalistikristityt allekirjoittavat ovat pieni vähemmistö 

Huono uutinen, joka osoittaa, että suuri kansanjoukko asettuu Jumalaa ja hänen suunnitelmaansa vastaan. Lisää katastrofeja, sotia  ja onnettomuutta siis tilauksessa.

Vieras

#1238 B'Tselem

19.09.2011 23:35

#1237: Shalom Israel - Re: Kerrassaan hieno uutinen, fundamentalistikristityt allekirjoittavat ovat pieni vähemmistö

Fatalities during operation "Cast Lead"

Click on the numbers for a list of individual names and details about the circumstances of their death.

The Fatalities' data can be shown either by the date of the event in which they were hurt or by the date of their death. Since some of the fatalities died of their injuries days, weeks and sometimes months after they were hurt, choosing the view affects the distribution of data.

Data by the date of event, 27.12.2008-18.1.2009
Occupied Territories
Israel
Gaza Strip West Bank Total
Palestinians killed by Israeli security forces
1389 7 1396 0
Palestinians killed by Israeli civilians
0 0 0 0
Israeli civilians killed by Palestinians
0 0 0 3
Israeli security force personnel killed by Palestinians
5 0 5 1
Foreign citizens killed by Palestinians
0 0 0 0
Foreign citizens killed by Israeli security forces
0 0 0 0
Palestinians killed by Palestinians
18 0 18 0
Palestinians executed by the Palestinian Authority
0 0 0 0
Palestinians executed by the Hamas Government
0 0
0

* Another 4 soldiers were killed by friendly fire. List of names and details.

Additional data (included in previous table)
Occupied Territories
Israel
Gaza Strip West Bank Total
Palestinian minors killed by Israeli security forces
344 1 345 0
Israeli minors killed by Palestinians
0 0 0 0
Palestinians killed during the course of a targeted killing
0
Palestinians who were the object of a targeted killing
2 0 2 0
Palestinians killed by Palestinians for suspected collaboration with Israel
13 0 13 0
Palestinians who did not take part in the hostilities and were killed by Israeli security forces ( not including the objects of targeted killings).
759 5 764 0
Palestinians who were killed by Israeli security forces and it is not known if they were taking part in the hostilities
32 0 32 0
Palestinians who took part in the hostilities and were killed by Israeli security forces
348 2 350 0
Palestinian police officers who were killed inside police stations
248 0 248 0

Additional data concerning the fatalities during operation "Cast Lead"

Palestinian minors killed by Israeli security forces in the Gaza Strip
22 took part in the hostilities, 318 did not take part in the hostilities, 4 it is not known if they were taking part in the hostilities, 0 police officers
344
Palestinian women killed by Israeli security forces in the Gaza Strip
0 took part in the hostilities, 108 did not take part in the hostilities, 0 it is not known if they were taking part in the hostilities, 2 police officers
110
Palestinians above the age of 50 killed by Israeli security forces in the Gaza Strip
3 took part in the hostilities, 111 did not take part in the hostilities, 0 it is not known if they were taking part in the hostilities, 3 police officers
117

Vieras

#1239 Israeliin hyökkää 2 miljoonan arabisotilaan armeija 2012

20.09.2011 13:12

Israeliin hyökkää 2 miljoonan arabisotilaan armeija karismaattisen johtajansa*) johdolla v.2012 ja siinä sodassa kuolee 1,5 miljoonaa juutalaista ja lähes koko Israel miehitetään

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6008340

Raamattutunnista, jossa kerrotaan toteutuneista profetioista ja mainitaan juutalaisen rabbin pojan Aabraham Josefin sähköiskun vuoksi vuonna 1968 kuolleena ollessa saama viesti Israelin lähitulevaisuudesta ja ydinsodasta Lähi-Idässä 2012, elleivät Israelin johtajat tee parannusta syvästä korruptoituneisuudestaan. Kyseinen rabbin poika sai palata henkiin 1968 kertoakseen mitä J-la tulee tekemään Israelille sen johtajien suurten syntien vuoksi, elleivät nämä tee parannusta.

Toki myös meidän uskovien esirukoukset myös huomioidaan! Rukoilkaamme siis rauhaa Lähi-Itään ja ainakin tuomioiden aikojen siirtämistä, että mahdollisimman moni ihminen vielä voitaisiin johdattaa Yeshuan tuntemisen kautta sisälle pelastukseen!

Kyseinen rabbin poika kirjoitti 17 sivuisen kertomuksen niistä asioista, joita hän näki ajan rajan tuolla puolen ja minkä viestin hän sai tuotavaksi kansalleen. Jerusalem Post julkaisi kyseinen kirjoituksen kokonaisuudessaan 14.10.2006!

Viestissä mainitaan mm. se, että elleivät Israelin johtajat tee parannusta synneistään, niin Israeliin hyökkää 2 miljoonan arabisotilaan armeija karismaattisen johtajansa*) johdolla v.2012 ja siinä sodassa kuolee 1,5 miljoonaa juutalaista ja lähes koko Israel miehitetään.

Israel joutuu olemaan noin vuoden ajan niin ahtaalla, että he turvautuvat viimeisenä oljenkortenaan ydinaseisiinsa ja pommittavat kaikkien ympäröivien arabikansojen suurkaupungit atomipommein niin, etttä 2 pv:ssä arabeja kuolee 10-15 miljoonaa ja ydinsaasteisiin vielä lisäksi kymmeniä miljoonia!

Siinä vaiheessa Israelin Messias saapuu Sakarjan Kirjan ennustusten mukaisesti pelastamaan Israelin kansan niin suuresta ahdistuksesta, jossa se ei ole koskaan aiemmin ollut eikä vastedes tule sellaiseen joutumaan.

*) Tuo karismaattinen johtaja lienee Iranin pressa Mahmoud Ahmadinejad. Mielenkiiitoista asiassa on se, että tuo viesti tuli jo 1968 eli vuosikymmenet ennen Mahmoudin valtaannousua.

Lataa ja kuuntele video alla olevasta linkistä ja hämmästy!

http://www.alajarvi.svk.fi/?sid=14#aanet

http://israelnde.org/page5/page5.html

Prof. Eetta

#1240 Re: Israeliin hyökkää 2 miljoonan arabisotilaan armeija 2012

20.09.2011 20:20

#1239: - Israeliin hyökkää 2 miljoonan arabisotilaan armeija 2012 

Sie se varsinainen näkijä oot. Mellerin Leksakin tuossa kalpenee.

21.09.2011 10:38

21.09.2011 10:42

Vieras

#1244 Kahden liiton teologia - harhaoppi

21.09.2011 16:34

Kahden liiton teologia - harhaoppi

Uusi versio ennustuksista

Jeesus varoitti: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä." – Osaa Suomen kristittyjä on kohdannut syvä opillinen eksytys. On omaksuttu kaksi pelastustietä: Pakanat voivat pelastua nyt, mutta juutalaiset pelastuvat (joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta) vasta Jeesuksen toisen tulemuksen yhteydessä. Ennen tuota tapahtumaan juutalaiset on siirrettävä Israeliin. Sen sijaan, että Jeesus olisi ainoa tie, juutalaisten pelastumiselle on kaksi ehtoa: Jeesus ja Eretz Israel. Tämä harha on suoranainen uususkonto. – Harha kääntää osan kristityistä haluttomiksi evankelioimaan juutalaisia tai suorastaan vastustamaan sitä.

Eikö Jumala, joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan, ole halunnut pelastaa kahden vuosituhannen aikana eläneitä juutalaisia? Miksi Jumala ei pelastaisi nykypäivien juutalaisia? Paatumus ei ole Jumalan tahto. Siitä tulee tehdä parannus (Hebr. 3:15). Paavali opetti, että evankeliumi oli tarjottava juutalaisille ensin jo hänen päivinään eikä vasta kaukaisessa tulevaisuudessa.
Uuden opin tukijat sanovat, että joidenkin tehtävä saattaa olla evankelioida juutalaisia mutta ei kaikkien. Vapauttiko Jeesus osan seuraajistaan lähetyskäskyn toteuttamisesta? Paavali julisti sanomaa ensin juutalaisille ja Pietarin elämäntehtävä keskittyi juutalaisten evankelioimiseen. Eikö heidän esimerkkinsä ole enää seuraamisen arvoinen?

Uudessa oivalluksessa on sionismia, ortodoksijuutalaisuutta sekä epäjohdonmukaisesti tulkattuna Vanhaa testamenttia. Höysteeksi siihen on ripoteltu hieman Uutta testamenttia. Tämän ohjelman mukaan Uusi liitto ei olekaan lopullinen, vaan rauennut Vanha liitto nousee sen rinnalle jyräten Uuden liiton jalkoihinsa. Jumala toteuttaa sitten maailman loppunäytelmän ja pelastaa ihmiskunnan tämän ohiajaneet järjestelmän kautta. Uusi liitto leimautuu korvausteologiaksi.

Oppia kutsutaan kahden liiton teologiaksi ja sen kannattajat kutsuvat itseään kristityiksi sionisteiksi. He tukevat voimakkaasti poliittisen sionismin päämääriä. Painotetaan sitä, että koska Jumala hyväksyy sekä kristityt että juutalaiset niin toistensa käännyttäminen on tuomittavaa. – On käsittämätöntä, että myös miljoonat vilpittömät kristityt ovat tämän opin lumoissa vaikka eivät tiedä kristillisestä sionismista mitään.
Oppi on yhteydessä ortodoksirabbeihin, joiden keulahahmona on Jechiel Eckstein. Koska oppi ei painota juutalaisten evankelioimisen välttämättömyyttä, se sopii hyvin juutalaisille. Sen turvin näytellään sopuisaa rinnakkaisoloa kahden uskontoryhmän välillä. Harha on hyvällä diplomatialla syötetty kristityille lähinnä Jerusalemin kristillisen suurlähetystön (ICEJ:n) kautta.
Harhan juuret ovat katolisessa kirkossa ja protestanttien keskuudessa se sai tuulta purjeisiinsa 1830 syntyneen dispensationalismin myötä. Evankelisten piireissä opin lievä alkumuoto ei suuresti haitannut evankelioimista, koska ennen toista maailmansotaa ei juurikaan opetettu, että kristittyjen velvollisuus olisi viedä juutalaisia Palestiinaan.
Sinun on syytä lukea Malcolm Hedding ja Halvor Ronning 4. kristillisessä sionistikongressissa helmikuussa 2001 pitämänsä puheet. Löydät ne Internetistä kanadalaisen ICEJ:n kotisivulta, os. http://www.cdn-friends-icej.ca/index.html - Naputtele pääsivulta kohti kristillistä sionismia (Christian Zionism).

Lue koko kirjoitus linkistä!
http://www.fkf.net/haavisto/ennustustentulkinta.html

Viimeiset aamenet
Vieras

#1245 Re: @ #1243 Miksi tämä viesti poistettiin?

21.09.2011 17:56

#1244: - @ #1243 Miksi tämä viesti poistettiin?

Heh, täälläkin Starczewski sensuroimassa.

Punainen olohuoneen keskellä -selitys ontuu. Väkivallan karsea epäsuhta lyö silmille.

Jumala ei ole olemassa, joten unohdetaan ne jutut.

Bushin Irakin sodan arkkitehdit olivat ns. Pro Israel Lobby ja suuri motivaattori Irakiin hyökkäykselle oli Israel. Wolfowitz, Perle, Bolton jne... Kyllä asiat liittyvät toisiinsa .

Vieras

#1246 Israelin lapset?

21.09.2011 20:02

Israelin lapset?

Israelin lapset?

Juutalaisessa koulussa uusi opettaja Goldblatt lopetteli päivän oppituntia. Oli normaali kysymysjakson aika.
"Herra Goldblatt," mainitsi pikku Joe, "on yksi asia jota en ymmärrä."

"Mikä se on Joe?" kysyi Goldblatt.

"Tuota, Raamatun mukaan Israelin lapset ylittivät Punaisen meren, eikö niin?"

"Oikein."

"Ja Israelin lapset päihittivät Filistealaiset, eikö niin?"

"Taas oikein."

"Ja Israelin lapset taistelivat egyptiläisiä vastaan ja Israelin lapset taistelivat Roomalaisia vastaan ja Israelin lapset olivat aina tekemässä jotain tärkeätä, eikö niin?"

"Aivan niin," myönsi Goldblatt. "Joten mikä on kysymyksesi?"

"Se mitä haluan tietää, on," kysyi Joe. "että mitä aikuiset tekivät?"

Real Reason

#1247 Re: @ #1243 Miksi tämä viesti poistettiin?

21.09.2011 20:13

#1244: - @ #1243 Miksi tämä viesti poistettiin? 

Allekirjoittajissa on varmasti suurin osa toivottomia tapauksia, täysin omaan harhaiseen ideologiaansa jävähtäneitä.

Joukossa on varmasti kuitenkin asiasta käytännössä täysin tietämättömiä, jotka ilman parempaa tietoa laittavat nimensä tällaisiin adresseihin.

Heille saattaa tulla järkytyksenä tieto, että he ovat juuri tukeneet tai tukemassa lapsia ja siviiilejä massoittain murhaavaa roistovaltiota. 

Lapsien tappolistan luvut ovat karuja, alastomia ja täyttä totta eikä sellaisen listan haluttu näkyvän tällä sivulla. "Liian punainen väri" on onneton tekosyy. 

Sinänsä mitä tahansa asiaa kannatetaan. Niin tyhmää asiaa ei edes ole.

Vieras

#1248 Veli Andreas, Jumalan salakuljettaja & Palestiinalaiset

21.09.2011 20:30

Veli Andreas, Jumalan salakuljettaja

Lainaus: http://www.fkf.net/haavisto/Palestiinalaisten_itku.pdf

Palestiinalaisten itku

Arviointia ja lainauksia kirjasta:

Veli Andreas, Veljiä vahvistamassa, Kuva ja Sana 2006

Veli Andreas oli aikaisemmin menestyksekkäin Raamattujen kuljettaja rautaesiripun taakse. Kirja
Piikkilanka ei pidätä kertoo siitä.

Jo 70-luvulla Jumala johdatti hänet palestiinalaisten pariin.

Uudessa kirjassaan hän kertoo palestiinalaisten itkusta. Andreas on tavannut Jasser Arafatin ja
kaikki Hamasin ylimmät johtajat. Jokainen heistä on saanut myös Raamatun.

Hän vieraili useita kertoja Libanonin vuorilla Marj al-Zohorin leirissä, jonne 415 Hamasin ”johtajaa” oli karkotettu
vailla mitään huoltoa. Johtajia ei oltu viety oikeuteen eikä kuulusteltua, kuten kansainvälinen
oikeuskäytäntö vaatii.

Andreas kertoo, että Jossi Beil, Israelin entinen oikeusministeri ja Oslon rauhansopimuksen ja Geneven rauhanaloitteen arkkitehti sanoi hänelle: ”Hamasin karkotus Libanoniin oli virhe.” Andreas jatkaa: ”Olin varma, että Israel oli luonnut aikapommin!”

Hamasin johtaja pyysi Andreasta välittämään aselepoa, mutta USA kieltäytyi neuvottelusta.

Andeas valittaa sitä, että uutismedia ei anna kunnolla kasvoja palestiinalaisten kärsimyksille.

Andreas on keskustellut niiden kanssa, jotka israelilaiset ovat ajaneet aseella uhaten pois kodeistaan. Hän kuvaa myös kuinka sotilaat kiduttavat nuoren kivenheittäjän kuoliaaksi.

Palestiinalainen lääkäri Mahmud kertoo, että hänet suljettiin Arafatin toimesta neljästi palestiinalaiseen vankilaan siksi, että ”Hoidin ihmisiä, joita israelilaiset ampuivat.” Kirjoittaja näkee, että myös palestiinalaisilla on perheet, unelmia, pelkoja. Äidit, isät, veljet ja sisaret itkevät.

Pala maata ei ole kärsimyksen ydin. On kyse arvokkuudesta, oikeudenmukaisuudesta, kunnianhimosta, vastarinnasta, ihmisoikeuksista ja uskonnosta.

Eräs kristitty palestiinalainen sanoo Jumalalle: ”´Israelin ulkopuolella olevien ihmisten on kuultava itkumme.´ Me itkemme, koska tunnemme olevamme yksin, koska olemme arabeja, tunnemme, ettemme ole missään tervetulleita…

Tunnemme olevamme täysin torjuttuja, kristitytkin.” Yksi palestiinalaisten itkunaihe on se, että Jumala rakastaa juutalaisia, mutta ei arabeja.

Andreasta syytetään siitä, että hän on asettunut palestiinalaisten puolelle. Kirjoittaja vastaa: en valinnut juutalaisia enkä palestiinalaisia, vaan Kristuksen ruumiin.

Hän ei ole sinisilmäinen, vaan myöntää: ”…olin tekemisissä maailman pelätyimpien muslimijärjestöjen kanssa.” Palestiinalainen Fadalah ehdotti, että muslimit ja kristityt tutkijat alkaisivat käydä keskusteluja. Andreas lupasi suostua, jos aihe rajataan siihen ”millaisia ihmisiä Kirja, Raamattu – Koraani, tuottaa”.

Koska palestiinalainen seurakunta oli kuolemassa, Andreas keskittyi elvyttämään sitä. Hän on myös luonnut leirejä ja kokouksia, joissa messiaaniset juutalaiset ja arabikristityt etsivät yhteisymmärrystä.

Andreas näkee kaksi pääsyytä siihen, miksi kristityt ovat ajautuneet yksipuoliseen asenteeseen.

Kun natsit veivät juutalaisia kaasukammioihin, kirkko vaikeni. Siitä seurasi syyllisyyden tunne, joka ajoi kristityt sionismiin.

Toinen ongelma on dispensationalismiin tukeutuva teologia. Tuon opin mukaan juutalaiset on ensin saatava Israeliin, sitten on seurakunnan ylösotto ja juutalaiset evankelioivat sen jälkeen maailman. Se johtaa fatalismiin, koska ei nähdä, että useimpiin tulevaisuuteen viittaaviin profetioihin on asetettu ehtoja…ensin evankeliumi on saarnattava kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu.

Betlehemin yliopiston opettaja Peter Du Brul puhuu raamattukoulun juhlassa seuraavaa: ”Opiskelijoiden on vaarallisempaa opiskella ja elää Raamattua Betlehemissä kuin missään muualla maailmassa, koska te olette vastakkain sen kansan kanssa ja sen kansan alaisuudessa, josta suurin osa Raamattua kertoo. Te elätte tietyn raamatuntulkinnan suuresti alistamina, joka vie teiltä oikeuden maahanne, Jumalan antaman identiteetin ja tulevaisuuden…

Mikä haaste onkaan elää Raamattua todeksi ja opiskella sitä sellaisen henkilön kanssa, joka suureksi osaksi on jätetty Vanhan testamentin sivujen ulkopuolelle!”

Mielenkiintoinen osa Andrean kirjaa on palestiinalaispastori Hanna Massad. Hän opiskeli USA:ssa Fullerin teologisessa seminaarissa ja tutki lopun aikaa koskevaa dispensationalista kirjallisuutta. Eräs arabipastori oli sanonut tähän liittyen: ”On vaikea joutua kuulemaan, että minut on ensin karkotettava kodistani, jotta Herrani Jeesuksen paluu voi tapahtua.”

Hanna Massad valitsi tohtorin väitöskirjansa aiheeksi ”palestiinalaiskristittyjen ja messiaanisten juutalaisten sovinnon teologisen perustan”. Hän valittaa sitä, että monet USA:n kristityt eivät näe kolikon kahta puolta. He tukevat sokeasti kaikkea, mitä Israelin valtio tekee, on se sitten hyvää tai pahaa.

Myös (ei kristityissä) juutalaisissa on joitakin ymmärtäjiä. Benny Morris on professorina Ben Gurionin yliopistossa Beersebassa. Hän on kirjoittanut kirjat: The Birth of Palestinian Refugee Problem (Palestiinalaisen pakolaisongelman synty) ja Righteous Victims (Vanhurskaat kärsijät).

Koska Suomi on pimeä maa palestiinalaiskysymyksessä, niin on välttämätöntä, että jokainen uskova lukee Veli Andrean kirjan.

Suomen helluntaiherätyksellä ja muillakin lähetysjärjestöillä on ollut etenevä lähetystyö, mutta nyt näky ja into on hiipumassa. Mielenkiinto ja varat kääntyvät exodukseen ja sionismiin. Seurakuntiin hiipii fatalismi: kunhan exodus saadaan päätökseen, juutalaiset hoitavat maailman evankelioinnin. Kiihkeä asenteemme sionismin puolesta sulkee helposti ovia arabimaiden ja muiden muslimien suuntaan.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

21.09.2011 20:36