Avoin kirje Kirkkohallitukselle

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Avoin kirje Kirkkohallitukselle.

ihmettelevä
Vieras

#51 Hassu tapa toimia

31.03.2011 22:19

Tällainen nimilistan kerääminen on aika hassu toimintatapa hengellisessä yhteisössä. Enemmänkin tämä muistuttaa politikoimista kuin mitään todellista hengellistä työtä. Lopulta allekirjoittaneet kai yhdessä rukoilevat, että "Herra siunaa nimilistamme ja ota tuki pois pahoilta järjestöiltä". Psalmissa 2:4a sanotaan:"Hän, joka taivaassa asuu, nauraa". Minustakin koko touhu on lähinnä naurettavaa.
Hermanni Riikonen
Joensuu

#52 Hyvä idea

01.04.2011 15:18

Minusta tämä on inspiroiva toimintatapa, adressi on hieno keino lisätä yhteisöllisyyttä! Tehtiin kilpaileva kuppikunta: http://www.adressit.com/rakentavan_keskustelun_puolesta_evlut_kirkossa
Hyvässä hengessä. ;)
Lähetyksen ystävä
Vieras

#53 Re: Lutherin Martille ja Lähetyksen ystävälle

01.04.2011 19:20

#48: Faktat kunniaan - Lutherin Martille ja Lähetyksen ystävälle

"Lähetyksen ystävän näkemystäkin on oikaistava sen verran, että ei tässä nyt olla viemässä leipää Afrikan AIDS-orpojen suusta. Ymmärtääkseni tässä ei olla esimerkiksi esittämässä, etteikö adressin toiveen mukaan tietyiltä järjestöiltä evättävää tukea voitaisi kanavoida edelleen ihan samansuuruisena sinne lähetyskentille esimerkiksi Suomen Lähetysseuran kautta."

Tämä väite on täyttä puppua. Käytännössä rahan vetäminen pois KL:n AIDS-orpotyöltä vie juuri niiltä tietyiltä orvoilta koulun käynnin mahdollisuuden ja elannon. Näillä orvoilla on nimi ja osoite. He ovat oikeita ihmisiä eikä mitään lukuja budjetissa. Ei Suomen Lähetysseura valitettavasti pysty yhtäkkiä menemään hätiin ja pystyttämään sinne vastaavaa toimintaa. Tällainen harha voi syntyä vain länsimaisen pullamössöihmisen päässä. Lähetystyöhön lähteminen vaatii kielen opettelua ja kulttuuriin sopeutumista. Lähettejä ei voi hallitsemattomasti lähettää, vaan työn edellytykset täytyy turvata. Lopulta kyse on myös ihmissuhteista. Pitkään samalla alueella lähetystyössä olleet ovat sisällä kulttuurissa ja ystävystyneet ihmisten kanssa. Siksi auttaminen on luontevaa ja apu voidaan oikealla tavalla kohdistaa. Tässä on suurin syy sille, miksi lähetystyön määrärahoilla ei pitäisi tehdä kirkkopolitiikkaa. Lähetystyö on pitkäjänteistä työtä.

Lähetysmäärärahoilla kiristämiset ja niiden poistamiset antavat myös Suomen kirkosta kansainvälisesti nolon kuvan. Lähes poikkeuksetta lähetystyössä on kyse kansainvälisestä yhteistyöstä toisten järjestöjen kanssa. Viesti kiristämisestä ja uhkailusta kiirii kaikkialle maailmaan.

r
Vieras

#54 KAKSIMIELISYYS! (Room.7:25 & Jaak.4:8)

01.04.2011 22:11

SHALOM!
Nyt olisi välttämätöntä käsittää tuo kaksimielisyys, jonkalaisia me uskoviksi tultuamme olemme!
Paavalikin palveli lihallaan; synnin lakia, mutta uuden luomuksen mielellään; Herran lakia. (Room.7:25). Eli silloin, kun hän teki sitä pahaa, mitä ei tahtonut, jota itseasiassa synti hänen lihassaan teki, niin silloin hän juuri palveli; synnin lakia! (Room.7:15-20)
Mutta, "seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen". (San.l.24:16)
Miten siis Paavali nousi jälleen, kun oli langennut palvelemaan synnin lakia?
Lähestymällä Herraa, Jeshuan kautta, "-sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi Toivo (Jeshua), jonka kautta me lähestymme Herraa", sanoi Paavali! (Hebr.7:19)
Ja, ei ole kuin yksi tapa lähestyä Herraa, Jeshuan kautta, ja se on: Jaak.4:8-10:
"Lähestykää Herraa, niin Hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin Hän teidät korottaa".
Jaakobin kirje on kirjoitettu nimenomaan uskoville! (Jaak.1:3)
Eikö kurjuutensa tunteminen ja murehtiminen ja itkeminen ole; mitä syvintä katumusta?
Tällä tavalla nöyrtymällä teemme sydämemme ja kätemme puhtaiksi, sillä Herra sanoo myös, ettei Hän kuule sellaisia rukouksia, ellei edellä mainittua puhdistusta ole suoritettu!
"Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä. Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä., lakatkaa pahaa tekemästä". (Jes.1:15,16)
Eihän voi Herra selvemmin sanoa, ettei Hän kuule sellaisia rukouksia, jotka on puhdistamattomin käsin rukoiltu, ja miten kädet puhdistetaan, niin sekin sanotaan selvästi!
Miksi muuten Jeshua olisi katumusta käskenyt saarnata, sillä sitä Hän nimenomaan käski saarnata!
"And that repentance and remission of sins should be preached in His name among all nations, beginning Jerusalem". (Luuk.24:47 King James v.1611)
Paavali, Pietari ja muut apostolit tottelivat Jeshuaa! (Ap.t.26:20, Ap.t.2:38, Mark.6:12)
Jeshua itse saarnasi myös katumusta. (Matt.4:17)
Ja, se on vielä Taivaallisen Isänkin tahto, ettei kukaan hukkuisi, vaan kaikki tulisivat katumukseen! (2Piet.3:9 Kaikki kohdat=King James v.1611=repent & repentance)
Miksi tänään ei totella Jeshuaa, vaikka alkuseurakunnan aikana toteltiin?
Toiko Luther uuden ulottuvuuden tulkitessaan armon niin avaraksi kuin tulkitsi?
Huomasiko hän lainkaan, että Ef.2:8,9 jakeissa puhutaankin ainoastaan lihan teoista, eikä suinkaan uuden luomuksen teoista, jotka ovat välttämättömiä pelastuksen kannalta?
Ef.2:8 jakeessahan sanotaan: "...ette itsenne kautta - se on Herran lahja - "!
Mitä meissä itsessämme siis on?
Eihän meissä itsessämme ole kuin lihamme, jossa ei ole mitään hyvää! (
Matt.16.17
Vieras

#55 KAKSIMIELISYYS! (Room.7:25 & Jaak.4.8)

01.04.2011 22:20

SHALOM!
Lähti vahingossa kesken kaiken tuo kirjoitukseni sinne!
Pahoittelen.
Matt.16.17
albns
Vieras

#56 Liberaali sukupuolimoraali voi johtaa itsemurhiin

01.04.2011 22:37

Koen että suunta jota mm. tämän addressin kannattajat edustavat aiheuttaa vääristymiä ja hämmennystä ihmisten seksuaalisuuden alueella. Kyse ei ole nyt pelkästään vähmmistöjen kipuilusta vaan useimpien suomalaisten identiteetistä. Väittäisin, että miesten suuri riski ajautua masennuksen kautta esim. alkoholisoitumiseen, mikä johtaa itsemurhaan, on isättömyys. Isät eivät uskalla ottaa sitä miehen roolia, joka tarjoaa lapsille turvallisen alustan (kehitys seksuaalisuuden alueella korostuu tässä keskustelussa). Miksi miehen tarve isälle on niin suuri? Isän malli on olennaisin osa pojan identiteetin muotoutuessa. Isä voi tarjota pojalleen eheän itsevarmuuden, identiteetin, minäkuvan. Poika saa vastauksen kysymykseen: "olenko mies?". Samoin nainen auttaa tytärtään ymmärtämään, kuka hän on.

Älä alistu -kamppanjan sanoma, että mies on mies ja nainen on nainen, on hyvä ja terve, kun nuori pohtii omaa identiteettiään. Se on tukeva ja varma perusta, jota tulisi korostaa niille, jotka etsivät identiteettiänsä. Moni loukkaantuu. Kun joku kysyy: "olenko mies?", hän saa vastaukseksi tämän yhteiskunnan käsityksen sukupuolineutraaliudesta. Samat juuret ovat myös tällä addressilla. Unohtui vain, että ihmisen identiteetin rakentumisen kulmakivi on saada tuntea itsensä mieheksi tai naiseksi.

Mitä tämän yhteiskunnan vallalla olevassa käsityksessä sukupuolineutraaliudesta tarjotaan vastineiksi miehen ja naisen identiteeteille? Tilanne, jossa ihminen on yksin sukupuolineutraalina, sisäänpäinkääntyneenä hapuilemassa omaa identiteettiään, eikä häntä varmasti ole luokattu kategorisoimalla mieheksi ja naiseksi. Samoin tekee myös tämän addressin pääsanoma niiden tahojen vaientamisesta, jotka "aiheuttavat" pahaa mieltä ja erimielisyyttä.

Haastan tämän addressin allekkirjoittaneita olemaankin alistumatta yleiselle mielipiteelle ja median pieruille. Samalla kannattaa miettiä sitä, mikä oikeasti aiheuttaa erimielisyyttä ja mielipahaa.
Pastori
Vieras

#57 Näinkö kirkkoa rakennetaan?

02.04.2011 00:46

Jos on tarkoitus ajaa herätysliikkeiden väkeä pois kirkosta, tämä adressi tulee epäilemättä sitä edistämään. Kirkossa on näköjään liikaa väkeä, kun sitä on näin varaa ajaa pois. Herätysliikeväki on kuitenkin ollut monessa seurakunnassa kaikkein aktiivisinta sanankuulijajoukkoa. Seurakuntien kirkot huokuvat tässä maassa jo nyt tyhjyyttänsä, mutta eri tahoilla syntyneet jumalanpalvelusyhteisöt kasvavat - ja niin tulee tapahtumaan myös tämän adressin myötä. Tässä prosessissa tulee häviämään eniten Suomen ev.-lut. kirkko.
Matt.16:17
Vieras

#58 KAKSIMIELISYYS! (Room.7:25 & Jaak.4:8) jatkuu:

02.04.2011 06:25

Ef.2:8 jakeessahan sanotaan: "...ette itsenne takia - se on Herran lahja - "!
Mitä meissä itsessämme siis on?
Eihän meissä itsessämme ole ole kuin lihamme, jossa ei ole mitään hyvää! (Room.7:18)
Uuden luomuksen mielihän, jonka saamme uudestisyntymisessä, tulee meihin meidän ulkopuoleltamme; Herralta, ja ei ole siten meitä itsiämme, kuten tuo "...ette itsenne kautta..." tarkoittaa!
(Joh.3:3-8)
Tätä ei Luther huomannut, vaan niputti kaikki tekomme; sekä lihan että uuden luomuksen teot, samaan pakettiin ja näinollen; tämän virheen takia, suuri joukko ihmisiä kulkee kohti kadotusta!
Uuden luomuksen mieli, joka siis tulee meihin; meidän ulkopuoleltamme, ja ei ole näinollen meitä itseämme, ei voi mennä lain allekaan, koska se on Herrasta, ja mikään Herrastahan tuleva ei voi syntiä tehdä, ja lain alle joutuminenkin on myös auttamattomasti; syntiä! (1Kor.5:17, 1Joh.3:9)
Ainoastaan liha voi mennä lain alle, joka siis on meidän uskovien toinen mielemme ja palvelee synnin lakia, Paavalin tavoin, mutta uuden luomuksen mieli ei voi täten mennä lain alle,
kuten edellä totesimme.
Kyse onkin siten siitä, ettemme jää elämään tässä synnissä, vaan kun Paavalin tavoin hairahdumme tuon tuosta palvelemaan synnin lakia, niin että myös nousemme jälleen palvelemaan uuden luomuksen mielellä Herran lakia! (Room.7:25)
"...vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetetavina, niin ette ole lain alla". (Gal.5.16-18)
Eikö tuossa Paavali selvästi tuo esiin sen, mitä haluan Herran armosta sanoa?
Oliko Paavali sitten Hengen kuljetettavana, eli toimiko Herran armo hänen kauttansa?
"Mutta Herran armosta minä olen se, mikä olen, eikä Hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Herran armo, joka on minun kansaani". (1Kor.15:10)
Kuten huomaamme, niin Paavalissa; Herran armo, eli uuden luomuksen mieli, teki työtä, joten hän vaelsi Hengessä, eikä lihassa, vaikka hairahtuilikin tämän tästä palvelemaan synnin lakia!
Ja, kuten huomasimme myös, niin Herran armokaan hänessä ei jäänyt turhaksi!
Paavalihan; Herran työtoverina, myös kehoitti meitä vastaanottamaan Hänen armonsa niin,
ettei se jää turhaksi. (2Kor.6:1)
Joten, emmekö väkisinkin päädy siihen tulokseen, että ellei Herran armo saa meissä tehdä työtä, eli saarnata Jeshuan, Paavalin, Pietarin ja apostolien tapaan; katumuksen-, eli lain evankeliumia, niin vastaanotettu Herran armohan siinä jää turhaksi, ja olemme verrattavat yhden leiviskän laiskaan palvelijaan, joka leiviskänsä maahan kaivoi, ja jolle Jeshua kyllä tulee sanomaan varsin kovat Sanat: "Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen;
siellä on oleva itku ja hammasten kiristys". (Matt.25:14-30)
Eikö siis ole vähintäänkin vakavista asioista kyse, jos väärin tulkitaan Raamattua, kuten Luther meni tekemään, tulkitessaan "armosta te olette pelastetut, ette tekojen kautta" virheellisesti?
"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole Elämää näkevä, vaan Herran viha pysyy hänen päällänsä". (Joh.3:36)
Tuossakin tarkoitetaan juuri sitä, että uuden luomuksen mielemme täytyy olla kuuliainen Pojalle, jos mielii nähdä Elämän, eikä Herran vihaa!
Kun nyt homoudesta on runsaasti puhetta, niin siinäkin täytyy tämän toteutua, eli hairahtua voimme sen harrastamiseen, mutta emme saa missään tapauksessa jäädä elämään siinä,
vaan olla Hengen kuljetettavina!
Sanoihan Paavalikin: "Kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi;
kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita". (1Kor.6:12)
Juuri tähän vapauteen Kristus meidät vapautti! (Gal.5:1)
Paavalihan myös sanoi: "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja",
eli summa summarum; olkaamme Paavalin, ja siten Jeshuan seuraajia! (1Kor.11:1)
Matt.16:17
Siunausta: et

Vieras

02.04.2011 12:22

Työntäkää hanuriinne tämä addressi.
Kimmo Jaatila

#60 Re: Hyvä idea

02.04.2011 12:23

#52: Hermanni Riikonen - Hyvä idea

Hieno homma, kävin allekirjoittamassa!

allekirjoittanut
Vieras

#61 Re: Re: Tämä adressi on esimerkki suvaitsemattomuudesta.

03.04.2011 08:39

#28: toinen tavallinen tallaaja - Re: Tämä adressi on esimerkki suvaitsemattomuudesta.

Olen opiskeluaikoinani (joista ei ole kauan) käynyt kaikkien paikkakunnallani opiskelijatyötä tekevien järjestöjen tapahtumissa. Taustaltani olen "riviluterilainen". Oma kokemukseni on, että mainitsemissasi järjestöissä tärkeää on nimenomaan se miten ja kenen joukoissa uskoo kuin mihin uskoo. Ehkä en ole sattunut kuulemaan juuri sinun opetustasi, jos päinvastainen viesti on jäänyt kuulematta.

Jos haluat löytää paikkoja, joissa on oikeasti tärkeämpää se, mihin uskoo, niin suosittelen etsiytymään ekumeenista työtä tekeviin järjestöihin.

Pastori
Vieras

#62 Re: Re: Re: Tämä adressi on esimerkki suvaitsemattomuudesta.

03.04.2011 18:06

#61: allekirjoittanut - Re: Re: Tämä adressi on esimerkki suvaitsemattomuudesta.

En kiistä allekirjoittaneen kokemuksen aitoutta, mutta paljon muunkinlaisia kokemuksia varmasti löytyy. Oma kokemukseni on se, että herätysliikkeiden parissa pidetään kyllä huomattavasti tärkeämpänä sitä, mihin uskoo kuin ekumeenisilla tahoilla - ainakin ruohonjuuritasolla. Itselleni on merkinnyt myös paljon nimenomaan se tuki, mitä olen elämässäni saanut herätysliikeväen keskeltä.

Tämä adressi antaa uskoakseni tarkoituksestaan huolimatta enemmän tukea herätysliikeväelle kuin tekee sille vahinkoa. Vastustus herättää heissä vain lisääntyvää halua puhaltaa entistä vahvemmin yhteen hiileen ja moni ko. järjestöjen parissa vähemmän kulkenutkin saattaa tehdä päätöksen tukea heitä entistä enemmän.  Niitäkin löytyy, jotka päättävät antaa kirkollisveronsa tulevaisuudessa näillä painostetuille järjestöille. Olen nähnyt juuri näin tapahtuvan tässä maassa ennenkin, minkä tähden uskon tämän adressin tekevän herätysliikeväelle vain suuren palveluksen.

kirkkososilogi
Vieras

#63 Re:

03.04.2011 20:36

#1: Kaija -

Sosiologina olen kiinnostunut tilastoista. Käykää tämän adressin "Tilastolla" katsomassa mistä päin suomea tätä allekirjoitusta kirjoitetaan. Sitten kävin tuolla: http://www.adressit.com/?page=statistics&petition=rakentavan_keskustelun_puolesta_evlut_kirkossa

toisella adressilla katsomassa, mistä päin sinne kirjoitetaan. Mitä te sanotte tuloksesta?

Kehityksessä mukana
Vieras

05.04.2011 13:02

Kristinuskossa kirkossa on meneillään uusi kehitys, jossa vanhentuneet opit ja maailmankuvat jäävät taakse ja etsitään uutta tapaa nähdä Jumala, Jeesus ja usko. Tämä ryhmä ei ole yhtenäinen, mutta se kasvaa koko ajan. Useimmat omista tuttavistani uskovat Jeesukseen, mutta eivät löydä kirkon (tai sen sisäisten liikeiden) toiminnan sisältä itselleen mitään ruokaa. Netti, keskustelut, ryhmät, tiedon vapaus sekä tiede vievät näitä ihmisiä muualle "kirkosta" koska vanhojen mantrojen kertaus eri tilaisuuksissa on mennyttä aikaa.

On tapahtumassa samantapaista kehitystä kuten Galileon aikoihin jossa raamattuun viitaten pidettiin kiinni vanhentuneesta käsityksestä maapallosta universiumin keskipisteessä. Saivat taas kyytiä nämä "Jumalan sanan" vastaiset mielipiteet.

Jäljelle jää Jumalan rakkaus meitä ihmisiä kohtaan, Jeesuksessa ilmentyneenä. Jokainen uskoo sitten omalla tavallaan, ilman Paavin tai herätysliikkeen kontrollia, se on kuulkas mahdollista.

Allekirjoitin adressin koska olemme jarruttaneet kehitystä ihan kylliksi. Emme voi jäädä kiinni johonkin Amissien kaltaiseen hengelliseen "kulta-aikaan". Kirkon tulisi satsata rahaa moderneihin kehittäviin projekteihin, eikä hevosrattaisiin.

kirkoton
Vieras

05.04.2011 16:24

Niin näistä aids-orvoista minäkin olen huolissani. Pienet jäävät jalkoihin, kun on pääasia vain käydä valtataistelua kirkon sisällä.

Itse en ole konservatiivi sen paremmin kuin liberaalikaan, mutta tämä riitely kirkossa on mielestäni kovin rasittavaa. Jopa niin rasittavaa, että erosin 2 vuotta sitten. Tällä hetkellä minulla ei ole kirkkoa minne mennä. Toivoisin ainoastaan, että kirkko muistaisi päätehtävänsä ja käyttäisi aikansa ja varansa varsinaiseen työhönsä. Esim. monet tavalliset hiljaiset rivikansalaiset ovat alkaneet ihmettelemään, onko kirkon päätehtävä nykyään vain tämä naisasia- ja sukupuolivähemmistöasia. Lisäksi voin sanoa, että en koe tällaisena tavallisena heterosinkkunaisena, että kirkko jotenkin syrjisi minua, vaikka en olekaan elänyt "mallin" mukaan. Päinvastoin. Sangen suvaitsevainen kirkko.

Liityn sitten taas takaisin kirkkoon, kun riitely loppuu, mutta en oikein kyllä usko sen tapahtuvan elinaikanani. Lisäksi olen työtön, joten ei ole varaa maksaa tällaisesta riitelystä.

Pastori
Vieras

#66 Re:

05.04.2011 23:03

#64: Kehityksessä mukana -  

Voi olla joillekin ehkä yllättävä tieto, että parhaimmin tässä maassa vetävät sellaiset jumalanpalvelukset, joissa kuullaan perinteistä Raamattuun sitoutuvaa julistusta. Vaihtoehtoiset jumalanpalvelusyhteisöt ovat vahvassa kasvussa, mutta liberaalin julistuksen ympärillä väki vähenee. Kirkon julistuksen päivittäminen modernin ihmisen mielen mukaiseksi, ei näytä antavan ihmisille paljoa evästä arkeen, mutta kristinuskon aidoilla juurilla oleva julistus kyllä ruokkii. Tältä pohjalta nousee myös paljon vahvempi sitoutuminen kristilliseen lähetystyöhön, joka on liberaaleissa kirkoissa suorastaan romahtanut. "Jokaisen uskoessa tavallaan" ei liberaaliksi muuttuvaa kirkkoa tarvita kohta mihinkään.

Yleisuskonnollisen rakkauden julistuksen lähtökohta on usein vain ihmisen tarve tulla hyväksytyksi ilman, että tarvitsi tunnustaa olevansa syntinen.  Klassisen kristinuskon sisältö on aivan toinen.

Uskoen.
Vieras

#67 Re: Aamulehden mielipidekirjoitus

06.04.2011 12:22

#3: Henna H - Aamulehden mielipidekirjoitus 

Kiitos,Herralle ajatuksistasi,jotka uskon sinun sisar saaneen Pyhästi-Herrassa.Jumala sinua Siunatkoon.!!!

vierailija
Vieras

#68 Re: Re:

12.04.2011 09:43

#66: Pastori - Re:

Tieto ei mitenkään ole yllättävä!

Annan ensin näkökyulman. Meitä progressiivisia syytetään siitä että mukailemme uskon niin jotta se sopisi monelle (eli odotetaan että muutamme näkemystä jotta MONI tulisi mukaan). Näin ei kuitenkaan ole asian laita. Olen itse arvioinut oman uskoni uudestaan juuri siksi ettei se vastannut totuutta. Siinä ei ole ollut mukana ajatuksia suurien väkijoukkojen tuomisesta aktiivisuuteen.

Kun ymmärtää progressiivisen kristinuskon niin se vapauttaa.  Kärjistäen voisi sanoa että ennen julistin sanaa, koska helvetin tuli paloi pakaroiden alla, Jumala vaati minulta asioita ym. Kun tajuaa ettei tämä ole totta, pakkomielle tehdä vastaavia asioita vähenee huomattavasti. Kun ymmärtää että jokainen ihminen uskoo omalla tavallaan henkilökohtaisesti niin tarve käännyyttää toista kanssaihmistä vähenee (aivan kuten toteat). Kysy psykoloogeilta ja sosioloogeilta mitkä asiat vaikuttavat ryhmän koostumukseen... ei siinä ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

Lue Raamattua

#69 Synnin palkka on kuolema

01.03.2013 15:30

18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
_
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room.+1%3A1&rnd=1361964218169
RAAMATTU ON RASISMIA :(

#70 Re: Synnin palkka on kuolema

23.05.2020 00:16

SUVAITSEVAISUUS

#71 SIT KU KIRKKO LOPETTAA SIKAILUN SAA JEESUSTELUU OLLA MUN PUOLESTA VAIKKA KUINKA PALJON !

23.05.2020 00:18