Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle / Tiedotteet / Kansalaisaloite / Kommentit

Vieras

05.06.2015 17:43

Kiitos sinulle :)

Vieras

05.06.2015 18:08

olen tässä katsellut vuokra-asuntoja espanjasta ja verotusta, jos eläkkeensaajan asumistuki poistuu joudun maksamaan 118€ enemmän vuokraa ja siihen minulla ei ole varaa... poistakaa moinen leikkaus eläkeläisiltä, terveisin eläkeläinen Jyrki

Vieras

09.06.2015 12:13

On aika törkeää,jos Timo Soini nauraa ihmisten hädälle,tulisi ulos sieltä pilvilinnoistaan,miksi eläkeläiset joutuu aina maksumiehiksi ei meillä ole edes eläkkeet nousseet vuosiin.Lopettakaa jo!

Vieras

10.06.2015 10:23

Kansalaisaloitteeseen ei voi luovuttaa toisten nimiä, vaan se on jokaisen käytävä itse allekirjoittmassa, joko tunnistautumalla pankkitunnuksin tai täyttämällä lomake, joka toimitetaan mielellään kirjattuna kirjeenä.
Tässä ei nyt vielä ole tähän asiaan mitään lakiehdotusta tehty, vaan se on hallituksen kaavailu. Uskon, että saamme kyllä tällä adressilla painoarvoa, jos saamme tähän paljon allekirjoituksia.

Vieras

11.06.2015 06:08

No...tuohon Arhinmäkeen en kyllä luota,,, mutta itse olen puolellanne...ONKO mitään jota voisin tehdä..?? Toimittaisitteko yritykseeni ilmoituksen jossa tätä asiaa,,,??? Laitan ikkinaan,,,,alueemme " ikäistymässä"! t. Ire Leikonniemi...044 941 0380...Pa-Ka(Parturi kampaaja) Hämeentie 24, 20540,,Turku

Vieras

11.06.2015 09:44

Todella hienoa tulonleikkausta kepulta ja kokkareilta
Asumistukineen eläkkeeni on 947€/kk+hoituki (62,48€/kk) vuokrani on 454,10€/kk ja nyt aiotte leikata asumistukeani n.64€
Toivottavasti vielä jätätte rahaa köyden ostoon, junan alle en mene kuskeja rasittamaan.
Heilu keinuni,vaikka keinussani on vain yksi naru.

Vieras

11.06.2015 14:05

Hei leena
Kansalaisaloitteeseen tulevat nimet ei ehkä ole ihan tuosta vaan kenen vaan kerättävissä, niihinhän tulee hyvinkin henk kohtaista tietoa varsinkin jos joku sähköisesti haluaa tunnistautua jne. Samoin jos täältä nyt vaan kerää nimiä, kukaan ei voi sanoa onko Matti Meikäläinen uusi katu todellinen henkilö. Ei kukaan hallitustasolla ala etsiä IP osoitteiden perusteella kuka kuka on.

En moiti sinua, hyvä sydän on suuri apu joskus, mutta kun tarvitaan ihan tietynlaista nimien keruuta sitä ei voi noin vain tehdä.

Ellet (luultavasti et, en minäkään osaisi tai voisi moista saada aikaiseksi, eipä sillä. Olen vain pariin otteeseen kerännyt nimiä jne joten sen verran tiedän yksityishenkilölle ei oikeastaan kenenkään luovuttaa kaikki tietojaan, siinä voi joskus piillä vaara), eli tarvitaan joku eläkeläisjärjestöistä, paikallinen, tai mieluiten tietty valtakunnallinen , joku liitto tms, jonka nimissä, kansalaisaloitteeseen voisi nimiä TURVALLISESTI kerätä, (KÄSITTÄÄKSENI siihen tarvitaan jopa nimienkeruu lupa!) ja joiden turvin iihmiset voivat sitten tietojaan luottavaisesti luovuttaa.

Eli laitan tämän tuonne keskusteluun myös, ja ehkä voisit Googleenkin ym sen itsekkin laittaa, että nyt tarvitaan asiaa eteenpäin viemään joku järeä taho!
Raimo Holopainen, Laitila

29.06.2015 13:51

On törkeäää käytöstä hallitukselta, jos se leikkaa asumistukea köyhiltä eläkeläisiltä, juuri sellaisilta, joilla muutenkin menee huonosti ilman lisäleikkauksia. Jos leikkaus koskee myös heitä, he eivät pysty maksamaan vuokraansa, kun ruuastakaan ei enää voi tinkiä. Jääkaapissa on pahimmillaan vain valo, ellei sekin ole sammunut. Onko teltta köyhän eläkeläisen asunto!? Itse en saa asumistukea, mutta lähipiirissä on ihmisiä, joita leikkaus koskee. Järki käteen hallitus!

mimbe

06.07.2015 16:07

Kyllä nyt pitäisi saada addressi missä on 50000 nimeä, eduskunta ottaisi asian silloin käsittelyyn... ei ole oikein jos heti ensivuonna suoritetaan nämä leikkaukset. Monikohan eläkeläinen joutuu sosiaalitoimen luukulle ja ottaapi sieltä vielä muutkin harkinnanvaraiset etuudet talteen,- kun tähän mennessä on saattanut pärjätä ja ei ole ehkä viitsinytkään hakea "etuuksia". 20euron tasokorotus on ihan naurettavan pieni summa,- sitähän et saa käteen ja tuokin raha kuluu komeasti sairaala ja lääkemaksuihin.

Vieras

07.07.2015 14:38

Anna-Mari Murtamo

Vieras

02.09.2015 09:28

Toivottavasti vammaisten ja sairaiten eduista ei lasketta muutenki on tiukkaa kun olen jäänyt eläkkeelle nuorenna vaikean sairauden takia noin alle 29v