Adressi Tasa-arvoista avioliittolakia vastaan!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Adressi Tasa-arvoista avioliittolakia vastaan!.


Vieras

#376 Re: Re: Re: Re:

13.03.2015 08:58

#362: - Re: Re: Re:  

 Tuttuja hyvinnii. Terveppä terve!


Vieras

#377 Re: Re:

13.03.2015 12:52

#375: - Re:  

 

 

Moikka,  onkos pohjalaasia kin följyssä?   


Vieras

#378 Re: Re: Re:

13.03.2015 14:38

#377: - Re: Re:  

 Havainto on oikea. Nykyinen sijainti on enemmän idässä. Muuttoliikettä, sanon ma, mä, mää, mie.


Vieras

#379 Re:

13.03.2015 14:41

#325: -  

 Tämä on tosi hyvä!


Vieras

#380

13.03.2015 17:35

 

Keijo Rainerma on ollut pitkään erään seurakunta.aktiivinsa kiusaamisen kohteena. viisi valitus prosessia,  todettu kaikki aiheettomiksi,  piina vaan jatkuu,  KEIJO,  SIUNAUSTA ja RAUHAA  tämän kaiken keskellä.  Kyllä konstit on vähissä jos tuomiokapituli ei  tule tueksi.

 

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/5604/toistuvien_kante

Ja millainen mies siellä on kapitulissa on ruorissa,  jotain ymmärrystä tästä saa piispa Kallialan  kirjoituksesta jossa tuleekin näkyviin hänen teologinen esiymmärryksensä:

 

Raamatuntulkinnan lähtökohtia  ""Jo mainitussa kirjassa Heikki Räisänen ilmaisi loppuluvussa halunsa luopua ”ilmoitus” käsitteestä ja puhua mieluummin ”uskon todistuksesta”.   

Tämä "srk:n usko"  -käsite olikin lib.teologisen ajattelun kulmakiviä.   Se oli  "Uskon Kristus" oli oikeastaan aivan tyhjä käsite.  Se ei sisällä historiallista  persoonaa.

Siis Kallialankin iankaikkisuustoivo  näyttää lepäävän  täysin tyhjän päällä,  Voi voi. Tässä oikeastaan eka kertaa törmää täysimittaiseen liberaaliin Suomen piispojen joukossa.  Varmasti hänellä kavereitakin on.  Mutta siitä sitten josko myöhemmin. Kuva ei onneksi sovellu kaikkiin piispoihin läheskään. Itseasiassa,  heillä (R:tun ilmoituksen hylänneillä piispoilla) ei ole enää tunnustuksen mukaista Jumalaakaan. Se on vain se  hyvin kevyt,  oi, oi, ei  oikeastaan enää minkäänlainen,  kallio jalkojen alla. Vaan pieni liukas kivi,  jolla ei voi seistä:

 

 

 "Ja jos avaa vaikkapa Mooseksen kirjat koorahilaisten kapinasta kertovan luvun kohdalta (4. Moos. 16), niin lukija lienee jo ihan ymmällään. Miksi poloiset demokratia-aktivistit, jotka vetosivat Jumalan olevan läsnä kansan keskellään, tuli syöstä elävältä tuonelaan? Hurjaa kertomusta ei voi enää ymmärtää pelkästään vertaisopintoryhmän tuella vaan avuksi tarvitaan jo tutkimuksen tietoja: kyse ei ole oikeasta historian tapahtumasta vaan menneeseen historiaan projisoidusta kertomuksesta. Kyse lienee Israelin kansan sisäisestä johtotaistelusta, jota ei tule soveltaa missään tapauksessa esimerkiksi oman seurakunnan työhön. Omassa väitöskirjassani päädyin siihen, että kyse on vertauskuviin verhotusta pakkosiirtolaisuuden jälkeisestä valtataistelusta, jossa vallassa olevien johtajien kritiikki torjutaan tyystin."

 

Tämä on juuri sitä nojatuoliteologiaa,  jossa 3500vuotta noin myöhemmin tutkija kävelee ilmoituksen yli mahdottomana,  ja sensijaan kuvittelee laiskanlinnassaan jonkun köykäisen teorian selittämään  tekstin inhimillisesti ymmärrettäväksi.  Koorahilaisten kohtalo oli kyllä dramaattinen.  Mutta aikamoisen vastuun ottaa noilla teorioilla.  Sensijaa valloituskertomusten  selkeän syyn Raamattu selostaa itse,  mietin,  mitä jää sille tutkijallekkaan käteen  niinsanotusta luterilaisesta uskosta ja Jumalasta kun  on nuo kaikki  siirtänyt marginaaliin.

 

 

 


Vieras

#381

13.03.2015 19:55

 

Muistakaas Eerikan äitiä/läheisiä esirukouksin ja huokauksin,  Kyllä sellaisen kivun kanssa oleminen on kuilun partaalla oloa hetkestä toiseen.  Yksin ristiinnaulittu Jeesus voi tuoda rauhan,  Ollaan "rukouskävelykeppeinä" hänelle!


En tiedä paljonko tuo adressi voi auttaa, mutta on siinä ihan hyvät  perusteet kyllä asialle,  koska pariskunta oli muutenkin saatu kiinni valehtelusta.  Katso rtarkenmmin:

"Kaikki arvokas tässä maailmassa on puolustuskyvytöntä. "  

EERIKAN PUOLESTA- http://www.adressit.co

 


Vieras

#382

13.03.2015 20:13

 

 

Koska yhden miehen ja yhden naisen väliset, uskolliset ja pitkäkestoiset parisuhteet joukkona, säännönmukaisesti ja luonnostaan (”as a group, as a rule and by nature”)tuottavat seuraavan täyspäisen sukupolven, yhteiskunnat ovat kaikkina aikoina pyrkineet kannustamaan jäseniään sitoutumaan tämänkaltaisiin parisuhteisiinerilaisin lainsäädännöllisin keinoin.

Elleivät avioliitot pääsääntöisesti tuottaisi seuraavaa sukupolvea, yhteiskunnalla ei olisi 
mitään perustetta sekaantua ihmisten yksityiselämään ja jakaa avioliittotodistuksia.

https://raapustus.wordpress.com/2014/06/30/pa

 


Vieras

#383

13.03.2015 20:23

 

 

 

 

 

Mau!  Kissa tykkää kun poistan tuota hidastavaa kuvavarastoa tuolta tiedostosta.


Vieras

#384

13.03.2015 20:29

 

Kumpi se on, pussi kissassa,  vai kissa pussissa?

 

 


Vieras

#385

14.03.2015 17:25

 

 

 

 

 

 

 

 

Roomalaiskirje 8

6 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.

 

 

 


Vieras

#386

14.03.2015 20:36

 

 

 

Täsmäjohdatusta ja kaurapuuroa.

 

Pääseekö Jumalan käyttöön,  kun menee teologiseen tiedekuntaan lukemaan jumaluusoppia?

Saattaapa tuo noinkin olla,  vaan voi olakkin ihan toisella lailla.  Jumala kouluttaa itse.  Ja valitsee itse työhönsä.  Tämä on aika upea juttu.


 Sinullakin on karriäärisi,  joka voi olla aivan piilossa itseltäsi.  
Anki Hypen oli rukoileva savolaisnainen,  joka koki,  että hänen on miehensä kanssa jostain syystä  muutettava Laukaaseen.

Siellä Anki alkoi rukoilla yhdesssä paikkakuntalaisen naisen kanssa aivan tyypilliseen tapaan paikkakunnan eriasioiden puolesta. Kohtapuolin he avasivat laitapuolen kulkijoille ja muillekkin pysähtymistä kaipaaville  Toivon Tuvan.


Ankin usko kasvoi käytännön tilanteissa.  Kerran olivat hiutaleet loppu.  Ja Anki huokaili;"Nyt menevät  viimeiset hiutaleet,   mistä Herra nyt?"

 Kymmenen minuutin päästä ovikello soi. Heti huomasin naapurin kädessä neljänviljan hiutalepaketin.  Kohta soi toisen kerran,  ja sielläkin oli ryynipaketti.

 Anki on syvä persoona,  aivan ehdottoman aito ja vaatimaton,  sellaisen ihmisen kanssa rukous muodostuu todella ihmeelliseksi kokemukseksi.   



http://www.tv7.fi/vod/player/?program=42840

 

 Mutta ei tarvitse olla ihmeellinenkään,  kokeile,  pyydä,  kolkuta,  älä anna periksi!   

 


Vieras

#387

14.03.2015 21:31

 

 

Mutta uskon,  että jokaisella rukoilijalla on hyvien kokemustensa lisäksi paljon kokemuksia myös siitä,  ettei vasatausta tule. 

 

Vai mitä?

 


Vieras

#388

16.03.2015 20:06

 

 

MIKSI KAKSI ÄITIÄ ei ole parempikin vaihtoehto kuin yksi ÄITI JA HUONO ISÄ?

 

Kaikki vanhemmat varmasti haluavat lapselleen hyvää. Sitä emme halua kyseenlaistaa, mutta vuosikymmenten ajalta on isojoukko sosiologisia tutkimuksia, joista voi vain todeta että tämänhetkinen konsensus on ehdottomasti perinteisen avioliiton kannalla jos katsotaan lapsen etua. 


Ei ole kyse yksilöllisistä ominaisuuksista vaan   p e r h e r a k e n t e e s t a.
Esim naisparilla lähtökohtaisesti puuttuu toinen vanhenmmista.

 

 

 

Rukous voi paljon

#389 Re:

18.03.2015 16:51

#387: -  

 Raamattu ilmoittaa kolme rukouksen kuulemisen estettä.

Näistä ensimmäinen on yksinkertaisesti synti (Jes 1:15; 59:1,2). Siksi rukoilija usein aloittaakin rukouksensa pyytämällä syntinsä anteeksi. Jumalanpalveluksenkin alussa on synnintunnustus ja anteeksiantamuksen vakuutus.

Toinen rukouksen kuulemisen este on itsekkyys (Jaak 4:3). Rukouksella on silloin väärä vaikutin ja väärä tarkoitus. Itsekkyys toivoo itselleen ja antaa taistelussa Jumalan vastustajalle jalansijan. Me lienemme niin itsekkyyden läpäisemiä, että sen tunnistaminen jää Jumalalle.

Kolmas rukouksen kuulemisen este on anteeksiantamaton mieli (Matt 5:23,24). Myös Isä meidän -rukouksessa Jeesus sitoi anteeksisaamisen anteeksiantamiseen. Matteuksen evankeliumissa (18:21,22) Jeesus sanoo, että on annettava anteeksi 70 kertaa seitsemän. Nykyinen Raamatun käännös on helpottanut asiaa ja puhuu 77 kerrasta. Asia ei ole laskukysymys. On väsyttävä laskemaan ja laskelmoimaan ja saatava anteeksiantava ja armahtava mieli.    (Keijo Rainerma, Arvomme - aarteemme)

Rukous voi paljon

#390 Re:

18.03.2015 17:00

#387: -  

 Aihekokonaisuus on varsin laaja. Äskeisessä on Raamatun ilmoittamat rukouksen kuulemisen kolme estettä.


Vieras

#391 Re: Re:

18.03.2015 22:50

#390: Rukous voi paljon - Re:  

 

 

Joo,  siinä Keijolla lohdullisempi näkemys tuosta syntisyydestä vastauksen saamisen esteenä.   Toisinsanoen,  näinhän läpeen olemmekin syntisiä, mutta saadaan mennä ja pyytää anteeksi HETI!

Mutta toisen ihmisen kohtaaminen, siinä vaikeassa paikassa kun apua ei tule, on totinen paikka.  Siinä kohden en ala kyllä lähimmäistäni kärventämään,  joka jo muutenkin on tuskassaan,  että siulla se on synti syvämmessä.  Kyllähän näin meillä monesti voi ollakkin.  Mutta tämä on sitä hengellistä väkivaltaa.  jos mikä!  On toinen kanava tälle totuudelle.  ja se on sana.
Lähimmäinen voi  sensijaan suoda hiljaisella läsnäolollaan lohdutusta tuskan keskellä ja yhteinen rukous tuo Jumalan valtakunnan ihanan rauhan ja helpotuksen tunteen. -   Y L E E N S Ä. -  tietysti on kaikenlaisia tilanteita.

Oletko itse tuskaillut näissä?    Minä olen.

 


Vieras

#392

18.03.2015 23:11

 

  Elämässäni oli vaihe,  jolloin syntyi ymmärrystä asunnottomia kohtaan kipeällä omakohtaisella tavalla.   Kuulin silloin jostakin tai lienenkö lukenut,  että Jeesus tunsi  sen saman kodittomuuden hädän,  hänhän lausui,  että ketuilla on luolansa ja taivaan linnuilla  pesänsä,  mutta ihmisen pojalla ei ole mihin hän päänsä kallistaisi.  Jeesus tietää tämän jutun.

Joku amerikkalainenkin oli havahtunut kuinka kylmää on sanoa"LAITON MAAHANTULIJA"
RAAMATUN KERTOMUKSET OVAT HYVIN PALJON KUVAUSTA MAANPAKOLAISUUDESTA.  - AIKA YLLÄTTÄVÄÄ .Mutta näinhän tuo on.



  I concluded by stressing that no one was "illegal" in the eyes of God and that we are all children of God.

In a sense, this is what Deirdre Cornell's book   Jesus Was a Migrant   is all about. In a series of personal and biblical reflections, she, in a very moving way, reminds us that we are all migrants and that  o u r   b a s i c   J u d e o - C h ri s t i a n   beliefs are heavily based on the t h e m e s   o f  e x i l e   a n d   m i g r a t i o n   -- beginning with Adam and Eve as the first migrants. The exodus and diaspora are central to Judaism. Joseph, Mary and the baby Jesus -- in their search for shelter and in their retreat into Egypt to avoid per-secution -- qualify as refugees and migrants.

 

 http://ncronline.org//books/2015/03/our-f

 


Vieras

#393

18.03.2015 23:58

Kaikkea sitä saattaa löytää,  niinkuin tarkasti ajoitettuja luontokuvia.   Israelilaislehdestä oli kyse.

2 - Slow Movers Together

 

 

 

 


Vieras

#394

19.03.2015 14:08

 

 

 

 


Luja toivonne olkoon, te ahdistetut,
vaikka kiusoja, vaivoja saatte.


Teillä auttaja on,
apu ahdinkohon
tätä tietänne kulkiessanne.
Hän on armollinen,
hän on uskollinen.
Pysykää yhä Jeesuksessanne."
                        (Virsi 310:4,5)
- Kuuntele virsi 310:
http://youtu.be/4C0EsfvDDLk?t=40s

 

 


Vieras

#395

20.03.2015 13:23

 

 

No Hei,  Mitäs tänään?

 

 


Vieras

#396 Re:

20.03.2015 15:18

#395: -  

 Komeeta oli kuunneltavaa virsi 310: Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on. Heti tuli mieleen, että onko Jukka Tolonen ja yhtä mainio naisääni. Nimeä en muista.

Ajattelin, että joulupukki, jota voi vetää parrasta ja nutusta, ei ole lapsen kannalta katsoen hyvä narraus. Se on perinne, mutta samalla kuitenkin lapselle narrataan ja oikeastaan valehdellaan. No ei ole sitten ihme, ettei Jumalaan tule luottamusta ja uskon sidettä. Jumalaa kun ei voi edes vetää parrasta. Niin, onko sitä joulupukkia olemassa, miettii pieni pää jossain vaiheessa.

 

 

"Meillä ei ole mitään omaa tietä pelastukseen ja Jumalan luo, mutta Jumalan tie ihmisen luo on olemassa. Kristinusko perustuu siihen, että Jumala on antanut tien. Usko Jeesukseen on tämän tien kulkemista, koska Jeesus on tämä tie. Jumalan edessä tarvitsemme sovittajan, ja Jeesus on sovittaja. Tarvitsemme armon, ja Jeesus on tämä armo. Armon tarvitsija saa armon ja avun pyytäjä avun. Tässä juuri on vaikeutemme. Tällaista armoa ja apua emme tunne tarvitsevamme, ellei Jumala tee meistä pelastusta tarvitsevia. Kuinka hän tekee meistä sellaisia?" Vastauksia ei tässä käsitellä. Koko kirjaa tähän ei voi kirjoittaa.

"Kuitenkin vain Jumalan sana tarjoaa meille pelastuksen.

Koko Raamattu muodostuu kahdesta perussisällöstä: laista ja evankeliumista. Molemmat ovat välttämättömiä, ja siksi niitä tulisi julistaa voimakkaasti ja selkeästi. Ilman lakia emme tarvitse evankeliumia ja ilman evankeliumia laki ei meitä auta.

Teologian tohtori C.F.W. Waltherin mukaan lain ja evankeliumin ero on tavassa, kuinka ne on ilmoitettu meille. Laki eli Jumalan hyvä tahto on kirjoitettu sydämiimme niin, että tiedämme luonnostamme hyvän ja pahan, oikean ja väärän. Syntiinlankeemus kuitenkin hämärsi kykymme erottaa ne toisistaan. Jumala antoi kymmenen käskyä ja lakinsa kirjallisena, vahvistamaan ja varmistamaan Jumalan lain tuntemisen (Room 2:14,15). Evankeliumi puolestaan on salaisuus, jota emme voi keksiä itsestämme, vaan jonka Jumala on ilmoittanut Pojassaan Jeesuksessa ja Raamatussa (Room 1 ja 16)." (Keijo Rainerma, Arvomme - aarteemme, sivu 100)

Nämä ovat osia suuremmista asiakokonaisuuksista. 


Vieras

#397 Re: Re:

21.03.2015 14:05

#396: - Re:  

 

 

En olekkaan kuullut Waltherin nimeä pitkään aikaan.

Kerroitkin siinä samoja asioita joita juuri luin aamulla.  Että EVANKELIUMI annettiin ennen lakia,( tai OLI OLEMASSA)   LUPAUKSENA AABRAHAMILLE,  siitä meni 430 V. SIINAIN TAPAHTUMIIN.

Oliko se Galatalaiskirjeen 3. luku joka tätä selitti?

Eli laki annettiin,  jotta ymmärrettäisiin mitä synti on.  Koska voimaa se ei antanut synnin välttämiseen.  se vain näytti tuhovoiman laajuuden ja syvyyden ja pysyvyyden meissä ihmiskuntana,  mutta ei kyennyt auttamaan meitä,  sen teki Jumalan Karitsa. 

 


Vieras

#398 Re: Re: Re:

21.03.2015 17:33

#397: - Re: Re:  

 Kyllä. Jumalan sanana Raamattu kääntää katseemme Vapahtajaan, joka on tehnyt puolestamme sen, mihin emme itse kykene. Kristus ja hänen rakkautensa meitä kohtaan on avain Raamatun ymmärtämiseen.

Koska emme voi rakentaa elämäämme omaan varaamme, meidän on yhä uudelleen turvauduttava Jumalan sanan lupauksiin. Kun luemme ja kuulemme Jumalan sanaa, Pyhä Henki sytyttää meihin uuden luottamuksen ja rohkeuden.

"Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo minun matkallani. (Ps. 119:105)"


Vieras

#399 Re: Re: Re: Re:

22.03.2015 17:53

#398: - Re: Re: Re:  

 PS.

Näistä voi halutessaan lukea enemmän mainiosta kirjasta, jonka nimi on Katekismus. Siihen on kiteytetty lyhyesti kaikki olennainen.

Katkismuksesta Raamattuun. Raamattua lukiessa päätyy ajatukseen, että taivaallisen moraalin mukaan ajatukset ovat tekoja. Myös tästäkin seuraa, että tarvitsemme Vapahtajaa.

Maallisen moraalin mukaan ajatukset ovat jokaisen yksityisasioita, jotka eivät vahingoita ketään.  


Vieras

#400

25.03.2015 17:17

 

 

 

Oikeus isään ja äitiin

 

Olen aiemmassa kirjoituksessani korostanut, että nykymuotoisessa avioliitossa lapsella on lähtökohtaisesti oikeus äitiin ja isään (SS 3.7.). Kirjoitus poiki vastineita.

Aivan oikeutetusti viitattiin siihen, että lapsen yhteyden biologisiin vanhempiinsa voi katkaista myös avioero. On kuitenkin eri asia, jos lapsen isän tai äidin puuttumista vahvistetaan jo lainsäädännön tasolla.

Ilman isää kasvanut Alana Newman kirjoittaa: ”Jos ihmiset voivat ottaa pois jotakin niin kallisarvoista kuin äidin tai isän, ja saada meidät tuntemaan kiitollisuutta tästä menetyksestä, mitä muuta ihmiset voivat ottaa meiltä pois?”

Vaikka Newman kasvoi rakastavan äitinsä hoidossa, hän tunsi itsensä tieteelliseksi kokeeksi.

Monet aikuisiksi kasvaneet sateenkaarilapset tuovat esille pelkonsa, että sukupuolineutraali avioliittolaki kaventaa lasten mahdollisuuksia avoimesti ilmaista isän- tai äidinkaipuutaan.

Sukupuolineutraalin avioliittolain perusongelma on siinä, että se asettaa aikuisen oikeudet lapsen oikeuksien edelle. Valitettavasti viime aikojen keskustelussa aikuisten oikeus saada lapsi näyttää painavan enemmän.

Jos lakimuutos toteutuu, hinnan tästä maksavat lapset - yhteiskuntamme hauraimmat jäsenet.

Panu Launonen

Luokanopettaja

Kasvatustieteen maisteri

Kuopio