Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

Pyöräilevä-kävelevä aikuinen Töölöstä

#54 Mechelininkadun liikennejärjestelyt

30.01.2013 15:06

Bussi 24 ajaa uusimmiten asukkaita palvellen Marian sairaalalta Hietaniemen hautausmaan, hiekkarannan ja tenniskenttien ohitse, kääntyy Etelä Hesperiankadulta Mechelininkadulle kohti Taka-Töölön postia, autopataljoonan ja Kivelän Sairaalan, T Kuulan puiston vierestä. Valtavasti ihmisiä asuu tällä reitillä! Nämä ihmiset asuvat juuri siellä, mistä 24 otettiin pois: Arkadiankadun ja Etelä Hesperiankadun välissä. Juuri olimme oppineet nousemaan Caloniuksenkadulla kasin ratikkaan ja vaihtamaan Ooperan pysäkillä Stockmannille vieviin ratikoihin. Nyt viedään meiltä tämäkin.
Kävelkäämme siis, jotka pystymme kävelemään. Mechelininkadun katukäytäviä ei saa kaventaa senttiäkään pöyräteille, että me kävelijät mahdumme. Pitäköön kaupunki talvella huolen, että lastenrattaat, rollaattorit ja pöyrätuolit pystyvät käyttämään katukäytäviä esteettä!
Merikannontien pyörätiestä voi tehdä hyvin urbaanin pyöräreitin: jo valmiit pyörätiet ja pyörätieverkosto, ei montaakaan liikennevaloristeystä, joten matkanteko sujuu vauhdilla, autoliikenne vähäistä, joten ei pakokaasuista hengitysilmaa. Tällä reitillä autot pysäköivät todella harvoin pyöräteille! Reitti on kaiken lisäksi osa kauneinta Helsinkiä.

Vastaukset

Fillarimafia jyrää meitin

#84 Re: Mechelininkadun liikennejärjestelyt

2013-02-01 09:48:22

#54: Pyöräilevä-kävelevä aikuinen Töölöstä - Mechelininkadun liikennejärjestelyt 

Odotettavissa on lisää merkittäviä "uudistuksia" Töölön liikenneoloihin. Kun me kaikki nyt matkustamme Helsingin ydinkeskustaan "kätevästi" käymällä kääntymässä Oopperan/Kisahallin pysäkillä, niin muutaman vuoden päästä tämäkin mahdollisuus on meiltä viety. Sitten kun Oopperalle ei täältä enää pääse 8:n ratikalla, pitäisi siirtyä käyttämään Eläintarhaan menevää kolmosta (joka kohta onkin nro 2) ja tehdä sama vaihto-operaatio. Mutta kas, tämä linja aiotaan siirtää Runeberginkadulta Topeliuksenkadulle, jolloin yhteisiä vaihtopysäkkejä ei enää olekaan yhtään minkään linjan kanssa. Ensin vaihtomahdollisuudet vietiin keskustasta, kun kolmonen ei enää aja Lasipalatsin pysäkille.

Seuraavaksi odotamme taas kauhulla, kuinka monta "uusittavaa" puuta Topeliuksenkadulta yllättäen löytyy. Päivänselvää on sekin, että fillaristimafia saa ratikkakiskojen alta tapettua suurimman osan kadun pysäköintipaikoista.

Mihin näillä kaikilla älyttömyyksillä oikein pyritään? Onko tarkoitus vangita töölöläiset koteihinsa, kun liikkumaan ei pääse julkisella liikenteellä mutta ei myöskään omilla autoilla? Vai onko tässä sama periaate kuin HSL:n uudessa mainoksessa, jossa väitetään, että "päämäärä ei ole tärkeä". Kunhan nyt jotain kohelletaan, jotta palkka ja bonukset juoksevat.