Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

eläkeläinen etu-Töölöstä

#1 Mechelininkadun liikenne

20.01.2013 10:09

Kiitokset kirjoituksestanne Töölöläisessä, jonka sain vasta eilen! En tiedä, mitä voisimme tehdä täällä etu-Töölössä, sillä nyt ilmeisesti on tehty tutkimus, että emme tarvitse busseja emmekä raitiovaunuja. Olisi mielenkiintoista tietää näiden suunnitelmien "isät", missä päin kaupunkia he asuvat. Olen useasti toivonut, että suunnittelijat jalkautuisivat tänne asukkaiden joukkoon sieltä työpöytänsä äärestä ja näkisivät mikä tilanne on. Aikoinaan kun kolmosen raitiovaunun reitti muutettiin olin yhteydessä johtaja Lehmuskoskeen ja hän vannoi ja vakuutti ettei tilanne niin paha ole, meillehän jää bussi 18, jolla pääsemme Arkadiankatua Postitalolle ym. Mutta missä on nyt bussi 18 - ajaa bussin 14 edessä tai takana!!!
Aivan toiseen asiaan - tilastoinnit ovat luku sinänsä. Jos suunnittelijat olisivat jalkautuneet esim. Sammon puistikkoon, olisi maalaisjärjellä vuosia sitten voitu päätellä,että Töölön lapsiluvut ovat kasvamassa.....mutta koska tilastot näyttävät muuta!

Vastaukset

sinitaivas

#3 Re: Mechelininkadun liikenne

2013-01-20 13:59:50

#1: eläkeläinen etu-Töölöstä - Mechelininkadun liikenne

Hei, nyt pitää saada lisää nimiä adressiin, kirjoituksia Hesariin ja kirje Hgin kaupungin yleisten töiden lautakunnalle 22.1.2013 klo 15.00 mennessä.

 

Tässä olisi nyt Töölö-seuralle oiva paikka tehdä valitus moisista suunnitelmista joukkoliikenteessä.

 

Vihainen mummo

#6 Re: Mechelininkadun liikenne

2013-01-20 23:09:29

#1: eläkeläinen etu-Töölöstä - Mechelininkadun liikenne 

 Hei ja kiitos osuvasta kommentista. Asia on juuri niinkuin kuvailit. Tässä selvitystä hankkeista. Helsingin liikennesuunnittelun avainpaikat on nykyään kahmittu ns. Fillarimafialle, joka ajaa tiukasti vain pyöräilevän vähemmistön etuja. Kärjessä on HKL:n eli liikennelaitoksen  johtokunnan uusi puheenjohtaja Otso Kivekäs Vallilasta, uusi kaupunginvaltuutettu ja Helsingin Polkupyöräilijöiden aktivisti. Taustalla toimii kaupunginsuunnitteluvirastossa puuhaava entinen ammattilaispyöräilijä Marek Salermo Kauniaisista. Molemmat tiukasti pyöräilijöiden asialla ja kaikki hankkeet Helsingin Polkupyöräilijöiden ehdoilla. Veronmaksajien rahoilla toteutetaan kaiken aikaa huikeita pyöräilyhankkeita. Uusi Baana Etu-Töölössä maksoi yli 5 miljoonaa euroa. Mechelininkadun pyörätien kustannus on tällä hetkellä 2,7 miljoonaa, vaan eiköhän se siitä ylity. Kaupunki myönsi juuri pyöräteiden auraukselle 450 000 euron lisämäärärahan, vaikka muuten aurausrahat  ovat lopussa ja kansa kahlaa hangessa ja liukastelee suojateillä. Mikään uhraus ei ole liian suuri, kunhan se menee fillaristien hyväksi.