Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

Vihainen mummo

#6 Re: Mechelininkadun liikenne

20.01.2013 23:09

#1: eläkeläinen etu-Töölöstä - Mechelininkadun liikenne 

 Hei ja kiitos osuvasta kommentista. Asia on juuri niinkuin kuvailit. Tässä selvitystä hankkeista. Helsingin liikennesuunnittelun avainpaikat on nykyään kahmittu ns. Fillarimafialle, joka ajaa tiukasti vain pyöräilevän vähemmistön etuja. Kärjessä on HKL:n eli liikennelaitoksen  johtokunnan uusi puheenjohtaja Otso Kivekäs Vallilasta, uusi kaupunginvaltuutettu ja Helsingin Polkupyöräilijöiden aktivisti. Taustalla toimii kaupunginsuunnitteluvirastossa puuhaava entinen ammattilaispyöräilijä Marek Salermo Kauniaisista. Molemmat tiukasti pyöräilijöiden asialla ja kaikki hankkeet Helsingin Polkupyöräilijöiden ehdoilla. Veronmaksajien rahoilla toteutetaan kaiken aikaa huikeita pyöräilyhankkeita. Uusi Baana Etu-Töölössä maksoi yli 5 miljoonaa euroa. Mechelininkadun pyörätien kustannus on tällä hetkellä 2,7 miljoonaa, vaan eiköhän se siitä ylity. Kaupunki myönsi juuri pyöräteiden auraukselle 450 000 euron lisämäärärahan, vaikka muuten aurausrahat  ovat lopussa ja kansa kahlaa hangessa ja liukastelee suojateillä. Mikään uhraus ei ole liian suuri, kunhan se menee fillaristien hyväksi.

Vastaukset

Tyrmistynyt

#8 Re: Mechelininkadun liikenne

2013-01-20 23:45:11

#6: Vihainen mummo - Re: Mechelininkadun liikenne

Tämän tapainen toiminta, joka pitkälle tapahtuu salassa, on uskomatonta! Luin tästä vasta tänään Töölöläisestä. Pyöräteitähän menee pohjois-eteläsuunnassa jo: rannassa Merikannontiellä ja siitä etelään hautausmaan kautta, Mannerheimintiellä on myös pyörätie, joka sopii hyvin siihen, lisäksi Töölönlahden rantaa pitkin voi ajaa. Juuri avattiin Baana, joka toimii hyvin poikittaisliikenteessä. Täysin järjenvastaista toimintaa hankaloittaa julkista liikennettä ja aivan käsittämätöntä kaataa puut kadulta, joka tarvitsee elävyyttä. Tuo puukujahan on kuin Esplanadilla.

Miten tällainen esitys, joka suosii yhtä ihmisryhmää, voi mennä läpi?